רעידת אדמה צרכנית: ענקית הקניות הסינית עלי אקספרס, מקבוצת עלי באבא, שכרה בשקט בשקט בחודשים האחרונים מחסנים במתחם איירפורט סיטי הצמוד לשדה התעופה, במטרה לייבא מוצרים מבוקשים לארץ.

בהתייחסות בלעדית וראשונה לאתר mako הסבירה הנהלת עלי אקספרס על מהות המלך: "ענקית הקמעונאות המקוונת AliExpress, בבעלות קבוצת עליבאבא הסינית, החליטה להפעיל פרויקט פיילוט בישראל. הרעיון הוא לאפשר ללקוחות להזמין מוצרים באינטרנט שכבר מאוחסנים בישראל, ובכך לזרז את זמני ההמתנה למשלוח תוך קיצוץ בעלויות. עלי אקספרס מתכננת בימים אלה להגדיל את מגוון המוצרים המאוחסנים בישראל ולהרחיב את הפעילות".

המשמעות של מהלך כזה היא גדולה. ראשית, זמן האספקה של מוצרים עומד להתקצר ל-3 עד 7 ימי עסקים בלבד. המשמעות השנייה של פתיחת מחסנים בארץ היא הוזלה של הפריטים, כיוון שהוצאות השילוח קטנות.

"המהלך הזה התבשל במשך שנתיים", מספר יניב פורת, מנהל קבוצת AliBuy, ואיש הקשר לאתר. "כרגע עדין מדובר במספר מאוד מצומצם של חנויות ופריטים, אבל ביחד עם צוות של עלי אקספרס אנחנו בוחנים הרחבה של המוצרים שישלחו למחסן בארץ וימכרו לנו הצרכנים ישירות מישראל".

נכון לעכשיו מלאי המוצרים שפורסמו באתר מוגבל, אבל בעלי אקספרס מתכננים מגה סייל ענקי בסוף החודש, יחד עם השקת המתחם הישראלי באופן רשמי, ואז מגוון המוצרים יגדל משמעותית, הם מבטיחים.

"צריך להבין שלעלי אקספרס יש מחסנים גדולים במדינות אסטרטגיות בלבד כמו רוסיה, ארה"ב, ספרד, ברזיל, ועכשיו גם בישראל", מסביר פורת על המהלך הגדול. "עד עכשיו המחסן הכי קרוב אלינו היה בקפריסין, שהוקם במטרה גם לשרת את ישראל לפני 4 שנים. אבל כעת החליטו בהנהלה לאחר בחינת השוק לפתוח גם מחסן כאן".

לדברי פורת, נכון לעכשיו הנהלת עלי אקספרס תיצור קשר עם מוכרים בסין ששולחים באופן תדיר משלוחים לישראל, ושהישראלים אוהבים אותם ומדרגים אותם גבוה. היא תציע להם לשלוח סחורה לארץ שתמתין להזמנות כבר כאן, על מנת לקצר זמני הגעה ואת עלויות השילוח. "בהמשך החברה תבחן כניסה של מוכרים ומוצרים חדשים", הוא מסביר. "כרגע המוצרים שישלחו לארץ הם מוצרים קטנים יחסית מתחת ל- 75 דולרים, אבל החברה תוסיף בעתיד מוצרים יקרים יותר".

"ישראל היא מדינה חשובה מאוד עבורנו ואנחנו מתייחסים אליה כאחת מחמש הגדולות בעולם. זה מתבטא במכירות ובהשקעת משאבים ופיתוח", כך אמר בעבר לוקאס דווליט - מנהל ההתרחבות הגלובלית בשוקי מרכז אירופה והמזרח התיכון בעלי אקספרס בראיון ל-TheMarker. "ב-2015 התחלנו לשים לב לישראל. ראינו שהמכירות גדלות בקצב מהיר, והתחלנו להשקיע משאבים גדולים יותר בשיווק, שיפור השירות ולוקליזציה של האתר (תרגום האתר, שיפור השירות והתאמת מוצרים לצרכנים הישראלים וכו')".