מספר ימים לפני שהתחלפה השנה האזרחית נתקלו בני הזוג אור עזיזי ואייל נרדיה בפרסומת הכי טובה שמישהו יכול להיתקל בה, במיוחד אם זאת החנות האהובה עליו :" 50 אחוזי הנחה על כל הביגוד בחנות ובנוסף 100 שקלים הנחה בקנייה מעל 400 שקלים".
המבצע, בחנות reebok אאוטלט בחולון פורסם אדום על גבי לבן גם בעמוד האינסטגרם של החנות וגם בשלטים על גבי חלון הראווה. בני הזוג חיפשו אותיות קטנות וכשראו שאין הגבלות הגיעו לחנות ולקנות מכל הבא ליד. "זה מבצע משתלם במיוחד אם את חובבת גדולה של המותג", מסבירה עזיזי.
השלל של בני הזוג כלל שני זוגות מכנסיים בעלו של 200 שקל כל אחד, מכנסיים נוספים שעולים 125 שקלים ושני זוגות נעליים. "לפי החישוב שלנו בלי ההנחה היינו צריכים לשלם 525 שקלים של כל הביגוד שרכשנו, אבל, בגלל שקיימת הנחה על הנחה, 50% ו-300 במקום 400, היינו צריכים לשלם 262 שקלים", אומרת עזיזי. בנוסף, רכש הזוג שני זוגות נעליים שעליהם היה מבצע של קנייה ללא מע"מ.
בקופה לא התרשמו. עזיזי ונרדיה נתבקשו לשלם 422.9 שקלים עבור המכנסיים וההנחה על הנעליים הייתה הרבה פחות מ-17 אחוזים. "לאחר ששילמנו, ביקשנו מהקופאית להסביר לנו למה יצא לנו מחיר כל כך גבוה. היא הסבירה לנו ששני זוגות המכנסיים שעולים ביחד 400, לא משתתפים במבצע, והמכנס השני שרכשנו על התווית כבר היה רשום המחיר שלאחר ההנחה, וההנחה שקיבלנו על כל המכנסיים היא בעצם 100 השקלים שהובטחו". אומרת עזיזי.
בנוסף נאמר להם כי התוויות שעל הבגדים היו כבר המחירים אחרי המבצע אבל גם במקרה הזה, הצרכנים כלל לא קיבלו את ההנחה של 100 שקלים למרות שסך כל הקניה עולה על 400 שקלים.
גם אותנו בלבלו כל ההסברים האלה, ולכן פנינו גם למועצה לצרכנות בבקשה להסבר מהם זכויות הצרכנים במקרה כזה. "על פי החוק, חייב עוסק לפרט בפרסום ובעסק אלו מוצרים אינם כלולים במבצע, מה המחיר לפני המבצע ואת שיעור ההנחה או המחיר לאחר ההנחה, וכן את תנאי המבצע. בהתאם, חובה לציין את מחיר הנעליים לפני המבצע ומה שיעור ההנחה (במקרה זה שיעור המע"מ).
"בנוסף, אם קיים סייג לגבי הקולקציה החדשה (ביגוד) היה מקום לציין זאת בחנות ובכל פרסום. יתרה מכך, הצרכנית רכשה בגדים בסכום העולה על 400 שקלים והיא הייתה אמורה לקבל הנחה של 100 שקלים. עולה חשש לפרסום מטעה בדבר תנאי המבצע וכן להפרת חלק מתנאי המבצע", נמסר לנו מהמועצה.
פנינו לחברת reebok בבקשה להסביר לנו איך על המבצע הגרנדיוזי שפורסם נעשו מניפולציות כדי למנוע מהלקוחות את מלוא גובה ההנחה שמגיעה להם. בתגובה אמרה החברה: "ריבוק מקפידה על כל תו ותג של הוראות הגילוי הנאות בפרסומיה. בכל המודעות , הן באתר החברה והן בחנויות עצמן, מצוין במפורש על אילו פריטים ההנחה חלה. אנחנו מתנצלים על התקלה המיחשובית שקרתה, הלקוחה תקבל את ההנחה אשר מגיעה לה כולל פיצוי. למען הסר ספק אנחנו רוצים לציין שהמבצעים אינם כוללים פריטים רב עונתיים כפי שמצוין בפרסום".