תשעת החודשים הראשונים של 2019 הסתיימו עם עלייה של 2.7% במכירות בסופרמרקטים. כך עולה מנתוני חברת סטורנקסט, שנתוניה מתבססים על הקופות ברשתות השיווק, המינימרקטים וחלק מהמכולות.

יותר ממחצית מהצמיחה נבעה מעלייה של כ-1.5% במדד המחירים של סטורנקסט. חלק מהעלייה מיוחסת לעליות המחירים השונות שביצעו הספקים והרשתות וחלק למעבר לרכישת מוצרים יקרים יותר. אם מנטרלים את העלייה במדד סטורנקסט ואת הגידול הטבעי באוכלוסיה, העומד על כ-2.2% בשנה, עולים נתונים שמלמדים אולי על תחילת סטגנציה במכירות ברשתות השיווק.

בשוק טוענים כי לא מדובר בקיפאון, אלא במעבר מרכישות בסופרמרקט להגדלת הרכישות במסעדות, עלייה בכמות המשלוחים מרשתות מזון מהיר, כמו גם גידול ברכישות בחנויות מתמחות דוגמת מאפיות, קצביות וירקנים. כך לדברי חברת הייעוץ צ'מנסקי בן שחר, שמספרת בין היתר על גידול של כ-2.8% בשנה החולפת בהוצאות של משקי הבית על בילוי במסעדות ובתי קפה לעומת השנה הקודמת.