פרשת החיידקים בקורנפלקס: ברשתות השיווק זועמים על יוניליוור, ובעיקר על כך שמוצרים פגומים יצאו משער המפעל, למרות הצהרותיה החוזרות ונשנות של החברה. חלק מהרשתות מתכננות להוציא היום (א') את דגני הבוקר ממדפי החנויות.

ביוניליוור ביקשו מהרשתות לשים שלטי מדף עם הכותרת "דגני תלמה בטוחים לאכילה", שלטים שהרשתות מיהרו להסיר לאחר שהתפרסם ביום חמישי שמוצרים מזוהמים יצאו מהמפעל.

"הם גררו אותנו לסיפור הזה כשהם ביקשו מאתנו לתלות את השלטים", אומר בכיר ברשת שיווק בינונית. "הסכמנו כי לא היה לנו נעים לסרב לבקשה של ספק גדול. גם אם הם לא סידרו אותנו בכוונה ואנשי הסחר שביקשו את זה לא ידעו שיצאו החוצה מוצרים מזוהמים, אנחנו יצאנו לא אמינים מול הלקוחות שלנו".

עוד ב-mako כסף:

בכיר אחר סיפר שהוא מתכוון להוציא את כל דגני הבוקר של תלמה־יוניליוור מחנויות הרשת: "כינסנו ישיבה מיוחדת בנושא ואנחנו מתלבטים אם להוציא גם את המותג כריות, כי יש לו ביקוש קשיח ואין לו תחליף. אנחנו לא נעבור בשתיקה על התרגיל הזה שלהם. נתנו להם לשים שלטים על המדפים כי חשבנו שזה ספק במצוקה ואפשר לעזור. עכשיו נחשוב איך להעניש אותם - וחזק. גם ככה יש להם התרסקות טוטאלית במכירות, ולהערכתי, מי שקונה זה בעיקר כאלה שלא שמים לב שמדובר בדגני בוקר של יוניליוור".

בענף גם מחכים לראות אם וכיצד תפעל בנושא רשת שופרסל, אחרי שפורסם שהמשטח המזוהם יצא לסניף הרשת שלה "יש", למגזר החרדי בבבארות יצחק. לפני שנה היה סכסוך גדול בין יוניליוור לשופרסל, שבמסגרתו מוצרי יוניליוור לא נמכרו בסניפי שופרסל במשך חודשיים, וכעת שמה שורבב לפרשה הלא מחמיאה שלא באשמתה.

ירידה של 60% במכירות קורנפלקס

אף שעדיין אין נתונים רשמיים על המכירות של יוניליוור, ברשתות השיווק מספרים על צניחה דרמטית במכירות מאז הודעת הריקול של החברה, ושבראשונה, הירידה במכירות זלגה גם למוצרים של החברה שאינם דגני בוקר.

"בתחילת הפרשה היתה ירידה גדולה של כ–44% בערך במכירות דגני הבוקר של תלמה, אבל הירידה התמתנה במעט ככל שחלפו הימים לכדי פחות מ-30%. אחרי הודעת הריקול ביום שישי האחרון, המכירות של כל דגני הבוקר של יוניליוור ירדו בכ-60% והנתח שלה מהקטגוריה ירד מיותר מ-50% לפחות מ-30%, כאשר אסם, קלוגס והמותג הפרטי צמחו במכירות, אם כי לא במידה שמפצה לחלוטין על הירידה במכירות של דגני תלמה. בנוסף, אם עד הריקול רק המכירות של דגני הבוקר ירדו, אז עכשיו רואים ירידה של 25% במכירות של חברת יוניליוור בכלל על מותגיה, לא כולל גלידות שטראוס", מספר הבכיר ברשת הבינונית.

בחלק מהרשתות סיפרו כי לקוחות החזירו אלפי אריזות של דגני בוקר ביום שישי האחרון תמורת החזר כספי. מיוניליוור נמסר ש-1,470 שיחות נענו במוקד שירות הלקוחות של החברה ביום שישי. 350 לקוחות ביקשו להחליף מוצר, מתוכם 318 קיבלו שוברי החלפה ו-32 ביקשו להחליף למוצר שאינו קורנפלקס או לדבר עם מנהל.

יודעים מה הסיפור הבא שלנו? כתבו אלינו money@mako.co.il

הכתבה פורסמה במקור באתר TheMarker

כתבות נוספות:
צבא המעמדות לישראל
מדד הלוביסטים: 131 לוביסטים רשומים משרתים 461 לקוחות