לאור הפגיעה הקשה בעסקים הקטנים והבינוניים, אתר eBay מציע "חבילת סיוע" מקיפה למשתמשים ישראלים: פתיחת חנויות אונליין בחינם וללא עמלות למשך רבעון, תוכנית הכשרה ומערך תמיכה בעברית, מתן אשראי מוגדל - והורדת מגבלות המכירה למוכרים חדשים באתר.

כמו כן, כדי להגן על מוכריה מפני נזקי הקורונה ולאפשר להם להמשיך בפעילות עסקית שוטפת, הקימה eBay העולמית מתחם מכירה ייחודי, בו קונים ישראלים יכולים לרכוש מוצרים ממוכרים ישראלים אחרים.

בתוך כך, פרסם התאגיד את נתוני הרבעון הראשון של שנת 2020, בהם נרשמה עלייה דרמטית במכירות מישראל לארצות הברית, אנגליה וקנדה. עיקר המכירות לארצות הברית הן של ויטמינים, נעלי ספורטו משחקי וידאו. לאנגליה וקנדה נמכרו בעיקר מוצרי צבע, שרשמו גידול של 400% - ומשחקי וידאו, שרשמו עלייה של 300% בהיקף המכירות.

בצל התפשטות המגיפה נמכרו גם עשרות אלפי מוצרי היגיינה מישראל לחו"ל. כך, משתמשים ישראלים מכרו אלפי יחידות של מסיכות לפנים – בעיקר להונג קונג ולארצות הברית; מדחומים לילדים רשמו עלייה של 800% ונמכרו בעיקר לארצות הברית ולסין; וכך גם מוצרי חיטוי לידיים שנמכרו באלפי יחידות.

גם קטגוריית הפנאי, המוזיקה וכלי הנגינה נהנתה מצמיחה משמעותית, עם מעל 5,000 כרטיסי גיימינג נטענים, בעיקר ל-XBOX, שנמכרו למשתמשים אמריקאים; גיטרות אקוסטיות שנמכרו לקונים בארצות הברית; 4,000 פדלי אפקט לגיטרות שנמכרו גם הם לקונים באחות הגדולה של ישראל; ו-2,000 יחידות נוספות של אקססוריז לגיטרה.

"בעוד שעסקים רבים נאלצים לסגור את דלתותיהם, eBay ממשיכה להיות פתוחה לכולם", מסרה אנה פלקין, מנהלת חטיבת הפיתוח העסקי של החברה בישראל, רוסיה ומזרח אירופה. "השקנו תוכנית עסקית נדיבה בישראל, שמטרתה לתמוך במוכרים ישראלים ובעלי עסקים שרוצים להקים חנות מקוונת ולקבל הכשרה מלאה ותמיכה טכנית מצוות המומחים שלנו. בימים אלו, זמן התגובה של העסקים הוא קריטי, ולכן התאמנו את התוכנית כך שתאפשר לעסקים בישראל להקים את החנות בצורה הכי מהירה שאפשר ולהתחיל למכור לכל העולם".