חג הפסח אוטוטו כבר כאן ובקניונים ורשתות השיווק השונות מתחילים להרגיש את התכונה הרבה ומכינים לכבודתכם שלל מתנות, אביזרים ומוצרים, רובם תחת שם הקוד הקסום: "מבצע". רגע לפני שעם ישראל משתלט על הקניונים בשצף קצף, בדקנו עבורכם על מה משתלם לכם להוציא את הכסף, האם המבצעים באמת משתלמים, מה תקנו למארחים לחג ובעיקר- כמה תוציאו על כל זה.

מבצעים? נסו עליית מחירים

ביקשנו מזאפ השוואת מחירים לאתר את המוצרים המבוקשים ביותר לחג, אלו שכבר מראש השנה אנחנו מתכננים לקנות בידיעה שלקראת חג הפסח- המחירים יורדים. כחודש לפני החג כבר מתחילים להתפרסם במדיות השונות מבצעים מפתים ו"חד פעמיים" ועם ישראל מצביע בכיסים ורוכש מכל הבא ליד.

"אנחנו רואים עלייה מאוד גדולה בביקושים למוצרים שונים לקראת חג הפסח", אומר דרור זלייט, מנהל זאפ השוואת מחירים, "אבל מנגד, המחירים כמעט ולא יורדים. למעשה אחוזי ההנחות נעים בין 15 ל39 אחוזים שרובם הגדול מתרכז סביב 25 אחוזים".

כך למשל, בבדיקה של זירת המבצעים באתר, על בשמים תזכו בשיעור הנחה ממוצע של 16 אחוזים, טלפונים סלולריים- 15 אחוזים, מוצרי חשמל- 22 אחוזים, מכונות קפה- 26 אחוזים, ריהוט לבית- 28 אחוזים, שואבי אבק- 23 אחוזים, טלוויזיות 21 אחוזים ומחשבים 23 אחוזים.

בקטגוריית מוצרי החשמל ביקשנו לבדוק האם המבצעים אכן שווים או שמעלים מחירים לפני החג ועליהם עושים מצבע. בדקנו את המוצרים המבוקשים לחג ביניהם מיקסרים, תנורי אפייה, ערכות ניקוי בקיטור, מעבדי מזון, שואבי אבק טלוויזיות מקררים ומקפיאים.

כך למשל בעוד שמחירי המקררים והמקפיאים לא ירדו, נרשמה עלייה של 34 אחוזים ו42 אחוזים בביקוש בהתאמה. גם בקטגוריית שואבי האבק המחיר לא השתנה אבל לעומת זאת ישנה עלייה של 50 אחוזים בביקושים.

במוצרי חשמל אחרים כמו המיקסרים המבוקשים מאוד לקראת החג נרשם גידול של 40 אחוזים  בביקוש לקראת פסח לעומת ירידה של כ15אחוזים במחירים. כך גם בתנורים שרשמו גידול בביקוש של 25 אחוזים לעומת ירידה של כ-18 אחוזים במחירים.

בשתי קטגוריות אפילו העלו את המחירים אבל הביקוש לא צנח. בקטגוריית מעבדי המזון נרשמו עליות של 50 אחוזים בביקושים למרות שהמחיר עלה וערכות הקיטור שרשמו עלייה מתונה יותר של 100 שקלים זכו לעלייה של 16 אחוזים בביקושים.

שונא מתנות יחיה

אם מחפשים מתנות או בילויים התמונה מעט משתנה. על פנאי וספורט תזכו, על פי זאפ השוואות מחירים להנחה ממוצעת של 33 אחוזים, אופנה- 39 אחוזים, אטרקציות 37 אחוזים, מתנות- 33 אחוזים ילדים – 27 אחוזים ותיירות -17 אחוזים.

בסקר שערך אתר מאמאגורו עבור מאקו, בקרב למעלה מ 2500 נשים בגילאי 25-50, ניסנו להבין כמה גדול הולך להיות הטירוף השנה וכמה כסף כדאי להשקיע על מתנה לחמות.

לפי תוצאות הסקר, רק 20.3 אחוזים יארחו השנה בעוד השאר התארחו מה שאומר שהרבה כסף הולך לזרום לרשתות השונות. רוב הנשאלות הכריזו כי הן הולכות לקנות מעל 5 מתנות למארחים ולבני הבית וכי אין להם תקציב מוגדר לשם כך.

מחצית מהנשים יחכו ממש לרגע האחרון כדי לרכוש את המתנות. 88 אחוזים סומכות על המבצעים ולא מתכוונות להיות נדיבות לב ולקנות לא משנה מה המחיר. למעשה המחיר משחק תפקיד משמעותי בהחלטה ו58.91 אחוזים מהנשאלות מחליטות מה לקנות לפי מחיר המתנה בעוד ש24 אחוזים יקנו איפה שזמין ונוח   ורק 17.4 אחוזים יקנו את מה שיהיה הכי יקר בחנות.

ובאיזה אופן קונים היום את המתנות? כאן נכונה הפתעה גדולה שרק 6 אחוזים מהנשאלות העידו כי הן קונות אונליין לעומת 67.2 אחוזים שסיפור שיש להן יום קניות מרוכז ו24.2 אחוזים העידו שיקנו משהו "על הדרך".

הסעיף הבא שנשאל הוא הסעיף עליו אנחנו מתלבטים הכי הרבה זמן. מה הסכום שאת מתכוננת להוציא על מתנה? 36.4 אחוזים אמרו שהטווח הוא בין 100 שקלים ל- 150 שקלים ואילו 23% אמרו שמתנה מכובדת עבורן תעלה בטווח של 150-200 שקלים. כמעט אף אחת מהנשאלות לא הסכימה לקנות מתנה בפחות מ-50 שקלים.

לגבי סוג המתנות שיהיה סביר להניח שבתור מארחים תקבלו לחג כאן הושגה הסכמה כמעט כללית ו- 86 אחוזים אמרו כי הן מתכוונות לקנות כלי אירוח. שאר התשובות התחלקו בין מוצרי טיפוח, מוצרים חשמליים, יין או שוקולדים ו-פרחים.

גם באתר עזריאלי.קום התמונה די ברורה ובסקר שערך מכון גיאוקרדוגרפיה העידו  48.4 אחוזים מהנשאלים, הפעם גם בנים כי הם יעדיפו לרכוש בתור מתנה מוצרים למטבח ולבית. במקום השני העידו  15.2 אחוזים מהנשאלים כי יעדיפו לרכוש שוברי קנייה. שאר האחוזים נחלקו בין: פרחים ועציצים, מוצרי קוסמטיקה וטיפוח מוצרי פנאי (כרטיסים להופעה, מסעדות, בילויים), מוצרי אופנה, מוצרי אלקטורניקה.

ולבסוף שאלנו את אתר  buyme איזה סוג של גיפטקארד לקנות לחמות? 40 אחוזים מהקונים באתר ידיפו לרכוש גיפט קארד לרשתות אופנה, 26 אחוזים למסעדות, 18 אחוזים למופעי תרבות ו11 חוזים יקנו שובר לספא.

דבר אחד ברור- פסח הולך לעלות לכם הרבה מאוד כסף.