כסא משרדי עם גלגלים, בהיר (צילום: mako)
הנושא הבוער של היום - שינוי סדר הישיבה במשרד | צילום: mako

השעה 16:00, ישיבת הנהלה. על הפרק מספר נושאים, כמו האסטרטגיה לשנה הבאה, מענה למכרז החשוב ביותר בתולדות החברה, ועדכון מבדיקת ההיתכנות אצל הלקוח באיטליה. אבל הנושא העיקרי והקריטי של הישיבה הוא שינוי במקומות הישיבה במשרד ושיבוץ מחדש של החדרים.

"סוף-סוף, אחרי שבועות של התלבטויות, פינינו את שולחן הביליארד שנשאר מתקופת הבועה הראשונה, ויש לנו עוד חדר פנוי", פותח המנכ"ל. "אני מציע שננצל את החדר החדש ונשבץ את העובדים בכל החדרים בצורה טובה יותר", מציע סמנכ"ל השיווק.

"רעיון מצוין. אפשר גם להתאים את זה למבנה החדש בעקבות השינוי הארגוני שעשינו", אומר המנכ"ל. סמנכ"ל הפיתוח זז בכיסאו באי נוחות. "זה שעודד קיבל את ה-QA, זה לא שינוי. חוץ מזה, החברה שלנו היא לא 'ארגון', כולה כולה סטארט-אפ של 26 איש באזור התעשייה".

"ובכל-זאת, אני חושב שכדאי לשבץ מחדש את הצוותים, אני בטוח שזה ייעל את העבודה", אומר החשב. "יש 5 קבוצות שצריך לשבץ: החבר'ה של הפיתוח, מנהל המוצר והכתב הטכני, QA, שיווק ומכירות, וה-IT הפנימי שלנו".

"מצוין", עונה סמנכ"ל הפיתוח, "סוף-סוף נוכל לשים את כל צוותי הפיתוח בחדרים סמוכים, חדרים 22-24 במסדרון". "לא טוב", אני משבית את השמחה. "חדר 24 זה ליד המטבחון והתוכניתנים התלוננו בעבר שיש שם המון רעש". "אז אולי נשאיר את הפיתוח בחדרים 16-17, ונעביר את החדר האחרון של המפתחים לחדר 19 שזה בדיוק ליד?" מציע סמנכ"ל השיווק.

"לא טוב" אני אומר בשקט. "זה אומר שסמנכ"ל הפיתוח יהיה בצד השני של המסדרון, רחוק מהצוותים של הפיתוח". "או.קיי. יש לי רעיון חדש", אומר המנכ"ל, "אולי נעביר את השיווק והמכירות לשני החדרים הגדולים, את ה-QA לחדר 18 ואת הכתב הטכני לחדר הקטן שנשאר. מה אתם אומרים?"

"לא טוב", אני מגיב, כמו תקליט שבור. "זה אומר שהכתב הטכני רחוק ממנהלי המוצר, וגם מצוותי הפיתוח, שאיתם הוא צריך לשבת כל הזמן. חוץ מזה, ה-QA לא נכנסים בחדר 18 וצריכים עוד חדר". "אז למה שלא נצטמצם אנחנו? אם כל המנהלים יישבו שניים בחדר במקום אחד, זה יפנה לנו עוד 3 חדרים", מציע החשב.

"שניים בחדר?" נזעק מנהל השיווק. "עוד מעט גם תבקש שניסע בפיאט פונטו. וחוץ מזה, זה לא מאפשר לעשות שיחות אישיות עם עובדים ושיחות ועידה עם ספיקר".

המאבק מגיע לפקידת הקבלה

"אני לא מבין למה המנהלת האדמיניסטרטיבית צריכה לשבת בחדר", אומר סמנכ"ל הפיתוח, "למה שלא תשב בעמדה של המזכירות למשל?" "נראה לך?" יורה לעברו החשב. "כל מי שנכנס למשרד, יחשוב שהיא פקידת הקבלה". "אבל אין לנו פקידת קבלה", אני מפטיר בשקט. "ואם נגייס?" נלחם החשב על הממלכה הקטנה שלו.

"תראו חברים" מתעורר המנכ"ל לפתע, "אם לא נשנה חדרים, יש סכנה שהעובדים לא יבינו את השינוי הארגוני שעשינו" הוא מסביר. "אני לא בטוח שאנחנו מבינים אותו", רוטן מנהל השיווק. "אז מה אתם אומרים לי? שעדיף להשאיר את סידור החדרים כמו שהוא?" שואל המנכ"ל.

"לי זה נשמע סבבה", אני אומר. "אולי עדיף", אומר סמנכ"ל הפיתוח. "נתייעל במקומות אחרים", ממשיך החשב. "יש לי רק הצעה אחרונה", אני אומר, "אפשר אולי להחזיר את שולחן הביליארד לחדר? בועה שהתפוצצה או לא, החבר'ה מתלוננים שמשעממם להם בהפסקת צהריים".