אין תמונה
יונית לוי. מאמינים לה

מהדורות החדשות השתלטו בחודש האחרון על המסך ולוח השידורים הוצף במבזקים ובתוכניות מיוחדות בעקבות המלחמה בעזה. רגע אחרי הפסקת האש, ערכה חברת שילוב Millward Brown סקר מיוחד בעבור TheMarker, שבדק מיהו איש החדשות האמין ביותר.

התוצאות? אולי קצת מפתיעות נוכח העובדה שמגישת חדשות 2 יונית לוי ניצבת בראש הרשימה עם 9% מכלל הנשאלים. נתון מפתיע לאור העצומה שקמה בימי המלחמה, עליה חתמו למעלה מ-30 אלף איש, הקוראת להדיח את לוי מתפקידה בשל חוסר פטריוטיות. 
בחדשות ערוץ 2 שמחו לשמוע את הנתונים ומסרו: "יונית לוי היא אכן מגישת החדשות הטובה בישראל, ואנחנו שמחים שגם בסקר הזה ציבור הצופים שב ומביא את הערכתו. צוות העיתונאים של חדשות ערוץ 2 מגיש מידי ערב את החדשות האמינות ביותר והציבור נותן את אמונו גם באמצעות השלט".

יעקב איילון (צילום: mako)
יעקוב איילון. בזכות העקביות | צילום: mako

מעט אחרי לוי ממוקמים מגיש חדשות 10 יעקב איילון והכתב הצבאי של חדשות 2 רוני דניאל עם 7% כל אחד.  אהוד יערי הוא הפרשן לענייני ערבים האמין ביותר על המסך עם 6% לעומת הכתב לענייני ערבים של חדשות 10 צבי יחזקאלי שזוכה ל-3% אהדה בלבד. נתון דומה של 3% נרשם גם לכתב הצבאי של ערוץ 10, אלון בן דויד. בנוסף, עולה מהסקר כי בזמן שיונית ויעקב מאיישים את ראש הרשימה הפרטנרים שלהם להגשה מיקי חיימוביץ ודני קושמרו נמצאים בתחתיתה עם שני אחוזים בלבד.

"אני מודה על האמון של הצופים, כמובן", אמר בתגובה יעקב אילון, "אני חושב שזה ביטוי של אמון הצופים בחדשות 10 בכלל ובעבודת הצוות שמרכיבה את שידור החדשות שלנו".

למרות שמהדורת חדשות 10 זוכה לנתוני צפייה נמוכים ממהדורת חדשות 2, אתה  זוכה לאחוזי תמיכה גבוהים בקרב הקהל. מה לדעתך הסיבה?
"אינני מתיימר לפרש את התוצאות. באופן עקרוני, אתה מקווה שעבודה עקבית של עיתונאים בטלוויזיה לאורך זמן תתבטא באמון מצטבר של הצופים. אני פונה ימינה ושמאלה ורואה לצידי כל ערב חבורה של אנשים מנוסים, מיומנים ורציניים. הם אמינים בעיני ואין לי ספק שציבור הצופים מאמין להם לאורך זמן".

רוני דניאל (צילום: עודד קרני)
רוני דניאל. עובד קשה בשביל להיות אמין ומדויק | צילום: עודד קרני

למרות שרוני דניאל, הכתב הצבאי של חדשות 2, נוטה לספוג ביקורת לא מעטה, לפי הסקר הוא זוכה לאמון הציבור אפילו יותר מהכתב הצבאי של חדשות 10 אלון בן דויד: "חברים שלי העירו אותי בבוקר ואמרו לי לפתוח עיתון ולראות. זה נורא נעים, אני מאוד שמח שהציבור חושב כך. אני עובד קשה בשביל להיות אמין ומדויק. הדיוק הוא מרכיב מאוד חשוב בעבודה שלי, ולא שאני תמיד מצליח, לפעמים גם לי יש מעידות, אבל זה שהציבור חושב כך זה מאוד משמח".

איך אתה מסביר את זה לאור הביקורת על כך שאתה משמש כדובר של הצבא?
"הרבה פעמים מתנפלים עלי בגלל שאני מביע דעות, אני אומר את דעותיי ומנמק גם למה. כשצריך לנפץ מיתוסים כמו זה שצה"ל חושש להיכנס לעזה, אני אומר את זה".

מהדורת חדשות 10 נחשבת ליותר נשכנית ובועטת אבל הסקר מראה שאמון הציבור עדיין עם מגישי, כתבי ופרשני חדשות 2
"אני לא חושב שהם יותר נשכנים ובועטים, זה הכול דימויים ותדמיות שכל מיני יח"צנים משווקים. אנחנו חברת חדשות שיש בה אנשים ותיקים ורציניים ובקיאים בתחומם לצד חברה צעירים ונשכנים והקומבינציה הזאת עושה לציבור את מה שהיא עושה".

אלון בן דוד, ראית את הסקר?
"קראתי את הנתונים".

קיבלת שלושה אחוזי תמיכה לעומת שישה לרוני דניאל.
"אני רק יכול להגיד שיש לי אחלה קולגות, רוני דניאל ויואב לימור, ובין שלושתנו יש הערכה הדדית. שלושתנו נמצאים בתקשורת לא מאתמול, כל השלושה מקצוענים וכתבים צבאיים מצוינים".

נראה שהציבור עדיין תופס את חדשות 2 וכתביו כאמינים יותר.
"לא התעמקתי בסקר הזה בשביל להגיד לך מה הסיבות, אני לא יודע כמה אנשים שאלו, מה שאלו, איך שאלו - לא נגעתי בזה".