ווינטרות' מילר בישראל (צילום: שוקה)
וונטוורת' מילר. צריך לעדכן רזומה | צילום: שוקה

זוכרים שכ"נמלטים" עלתה לאוויר, כולנו תהינו איך עושים מהפיילוט הזה סדרה וכמה זמן אפשר למתוח אותה? אתמול סוף סוף קיבלנו תשובה רשמית: ארבע עונות. ארבע שנים של אסירים, מרדפים, קעקועים וקלוז-אפים על עיניו של וונטוורת' מילר, זה כל מה שתקבלו בגלגול הזה. מופתעים? כן, גם אנחנו לא.

אמש הודיעה רשת פוקס באופן סופי סופני שהעונה הנוכחית של "נמלטים" תהיה גם האחרונה בהחלט. "הסדרה פשוט מיצתה את עצמה", אמר נשיא פוקס כאשר אחד המפיקים הראשיים של הסדרה, מאט אולמסטד, פחות או יותר מסכים: "אין לנו לאן לקחת את הסדרה מעבר לעונה הזו, אני לא רוצה ש'נמלטים' תהפוך לפארודיה על עצמה".

כאמור, אי אפשר לומר שמדובר פה בטוויסט מטורף בעלילה. הרייטינג של "נמלטים" כבר ממש לא מה שהיה בעונות הראשונות (22% פחות, למען הדיוק), וגם מבחינת יצירתית ועלילתית כולם, כולל חלק נרחב מהצופים המכורים, כבר מסכימים שדי, נגמר ובחייאת נו, כמה אפשר.

אז מה קורה עכשיו? ב-17 באפריל תחזור הסדרה לאוויר לששת הפרקים שנותרו לה לסיום העונה, מה שמציב כרגע את הפרק האחרון ב-22 במאי. "יהיה שם הרבה מוות", אומר אולמסטד, "מייקל ולינקולן סוף כל סוף יזכו למנוחה, אבל המחיר יהיה מאוד יקר". גם אצלנו ישודר המקבץ הזה, כמובן - בערוץ yes Stars Action בלווין ובצמוד לשידור המקורי בארצות הברית, כך מבטיחים.

אלא שבכלל לא בטוח שהפרק האחרון הוא האחרון, כי רשת פוקס הגדילה בתחילת העונה את כמות ה"נמלטים" שהיא רצתה, והצוות כבר צילם שני פרקים נוספים שכרגע לא ברור מה יעלה בגורלם. צמד הפרקים האלה, מספר אחד המפיקים, סוגר קצת קווי עלילה ולכן יכול לעמוד בפני עצמו כסוג של סרט, אם וכאשר תרצה פוקס לשדר אותו מתישהוא, ויש גם מחשבה לצרף אותו למארז הדי.וי.די של העונה הרביעית, לכשיצא לחנויות.

אה, וזוכרים שהיו גם דיבורים על ספין-אוף נשי? זה עוד לא לגמרי מת. מפיקי הסדרה עדיין שוקלים את הרעיון ועדיין מפנטזים על סדרה כזו. גם יוצרת "ישנן בנות", אגב, מתכננת סדרת בת דומה לדרמת הלסביות שלה. האמת? היינו מציעים להם לאחד כוחות ולהציב את סקופילד בכלא מלא לסביות, אבל זה נראה לנו קצת בזבוז.