אין תמונה
לדג'ר. ירושה מכובדת

אם השחקן המנוח הית' לדג'ר אכן יזכה בפרס האוסקר בקטגוריית שחקן המשנה הטוב ביותר על הופעתו כג'וקר בסרט "האביר האפל", מה שנראה מובטח בשלב זה, הפסלון יופקד בידי בתו בת ה-3 מתילדה מיי. ואולם, הפעוטה תאלץ להמתין עד גיל 18 כדי לקבל בפועל את הפרס היות ודינו כדין ירושה.

  מדובר, כך מתברר, באחת הסיטואציות הסבוכות בתולדות הטקס היוקרתי היות ומתילדה מיי זכאית על פי חוק לקבל את פסלון כבתו היחידה של לדג'ר. מצד שני, היא קטינה. ברוס דייויס, המפיק בפועל של הטקס, מסר אמש בתגובה: "נאלצנו להתמודד עם שתי שאלות קשות. האחת, מי יקבל את הפסלון בשמו של הית' בפועל על הבמה. השנייה, בידי מי ישמר הפסלון עד שמתילדה מיי תהפוך לבעלים שלו כשימלאו לה 18. השאלה השנייה היא הקשה יותר, היות ועל פי חוקי האקדמיה במקרה של מות השחקן הזוכה בפרס הפסלון עובר לבן הזוג בעדיפות הראשונה ולצאצא הבוגר ביותר בעדיפות השנייה. הית' לדג'ר לא היה נשוי לאם בתו (השחקנית מישל וויליאמס, ט.פ) ומתילדה מיי היא גם בתו היחידה".

סוגיית אחזקת הפסלון הייתה סבוכה עוד יותר. על פי תקנון הטקס, מתילדה מיי חייבת לחתום על חוזה מול האקדמיה לפיו לא תנסה למכור או להעביר את הפסלון שיוענק לה אך היות והיא רק בת שלוש אין ביכולתה לחתום על הסכם כזה. כמו כן, אין באפשרות אמה מישל וויליאמס או בני משפחתו של לדג'ר לחתום בשמה, היות וחוקי מדינת קליפורניה אוסרים על הורה או אופוטרופוס של קטין לחייב אותו או לקבל בשמו החלטות בנוגע לירושה כספית או פיזית שהוא עתיד לקבל.

הסוגיה, לטענת דייויס, עדיין בדיונים. באשר לשאלה מי יקבל את הפסלון על הבמה במידה ולדג'ר יזכה באוסקר, המפיקים שומרים את הפרטים בסודיות מוחלטת. ידוע כי בטקס פרסי גלובוס הזהב, גם בו זכה הית' לדג'ר בקטגוריית שחקן המשנה, קיבל את הפסלון בשמו במאי "האביר האפל" כריסטופר נולאן.