"נער החידות ממומביי", הוא הזוכה הגדול של טקס האוסקר ה-81 שנערך הלילה בלוס אנג'לס בהנחייתו של יו ג'קמן. סרטו של דני בויל גרף שמונה פרסים ובהם פרס הסרט הטוב ביותר והבמאי הטוב ביותר. 

למרות הציפיות, "ואלס עם באשיר" לא זכה בקטגוריית "הסרט הזר הטוב ביותר". השחקנים ליאם ניסן ופרידה פינטו הכריזו על הסרט היפני "פרידות" כעל הסרט הזר הטוב ביותר ואכזבו מאות אלפי צופים בישראל.

זוכי האוסקר בן קינגסלי, אנתוני הופקינס, אדריאן ברודי, רוברט דה נירו ומייקל דאגלס העניקו את פרס השחקן הטוב ביותר לשון פן על משחקו ב"מילק". פן גבר על בראד פיט ("הסיפור המופלא של בנג'מין באטן"),פרנק לנג'לה ("פרוסט/ניקסון"), מיקי רורק ("המתאבק"), ריצ'רד ג'נקינס ("The Visitor").

חמש שחקניות חלמו להניף הערב את האוסקר: אן הת'אוויי על תפקידה ב"רייצ'ל מתחתנת", מליסה לאו על "Frozen River", מריל סטריפ על "ספק", אנג'לינה ג'ולי על "ההחלפה" וקייט ווינסלט על משחקה בסרט "נער קריאה". לבסוף, ווינסלט הייתה זו שעלתה לבמה ואחזה בפסלון.

אוסקר 2009 נער החידות ממומביי (צילום: רויטרס)
נער החידות ממומביי. הזוכה הגדול | צילום: רויטרס

אחד הרגעים המרגשים של הערב נרשם כאשר זוכי האוסקר לדורותיהם קובה גודינג ג'וניור, כריסטופר ווקן, אלן ארקין, ג'ואל גריי וקווין קליין, העניקו את פרס שחקן המשנה הטוב ביותר להית' לדג'ר המנוח על משחקו ב"האביר האפל". הוריו ואחותו עלו לבמה לקבל את הפרס והודו לקהל ולאנשי האקדמיה, שהזילו דמעה.

בתחילת הערב הציגו זוכות האוסקר בדימוס גולדי הון, אנג'ליקה יוסטון, וופי גולדברג, תילדה סווינסון ואווה מארי סיינט את המועמדות לפרס שחקנית המשנה הטובה ביותר. פנלופה קרוז זכתה להניף את הפסלון המוזהב על משחקה בסרטו של וודי אלן "ויקי כריסטינה ברצלונה", הודתה לאלן ולחברה הטוב פדרו אלמודובר וסיכמה בכמה מילות תודה בספרדית. 

אוסקר 2009 שון פן (צילום: רויטרס)
פן. השחקן הטוב ביותר | צילום: רויטרס

לאחר מכן הגישו כריס מרטין וטינה פיי את פרס התסריט המקורי הטוב ביותר לדסטין לאנס בלאק על "מילק". בפרס התסריט המעובד הטוב ביותר זכה סיימון בופוי ("נער החידות ממומביי"), ומיד אחר כך הגישו ג'ק בלאק וג'ניפר אניסטון את פרס "סרט האנימציה הטוב ביותר" ל"וול-E" של פיקסר.

בקטגוריית "סרט האנימציה הקצר הטוב ביותר" זכה הסרט “La Maison en Petits Cubes” היפני. "הסיפור המופלא של בנג'מין באטן" גרף את הפרס הראשון שלו על עיצוב אומנותי ו"הדוכסית" בכיכובה של קארה נייטלי זכה בקטגוריית "עיצוב תלבושות". "הסיפור המופלא של בנג'מין באטן" קטף את הפרס השני שלו לערב על האיפור.

הרגע המשעשע של הערב נרשם כאשר בן סטילר עלה לבמה יחד עם נטלי פורטמן מחופש לחואקין פיניקס וחיקה את התנהגותו הסהרורית כפי שהופיע לאחרונה בתוכנית הלילה של דיוויד לטרמן. לרקע צחוק הקהל העניקו השניים את הפרס לצילום לסרט "נער החידות ממומביי".

אוסקר 2009 קייט וינסלט (צילום: רויטרס)
ווינסלט. השחקנית הטובה ביותר | צילום: רויטרס

 בקטע האומנותי של הערב כיכבה ביונסה יחד עם ג'קמן וכוכבי היי סקול מיוזיקל במחווה ללהיטי מחזות הזמר הגדולים. פרס על מפעל חיים הוענק על ידי השחקן אדי מרפי לקומיקאי ג'רי לואיס בן ה-83. לואיס עלה נרגש על הבמה בעוד הקהל קם על רגליו והריע לשחקן הוותיק שהודה על הכבוד שהעניקה לו האקדמיה.

כל הזוכים:

שחקנית המשנה הטובה ביותר: פנלופה קרוז ("ויקי כריסטינה ברצלונה")

התסריט המקורי הטוב ביותר: דסטין לאנס בלאק ("מילק")

התסריט המעובד הטוב ביותר: סיימון בופוי ("נער החידות ממומביי")

סרט האנימציה הטוב ביותר: "וול-E" (אולפני פיקסר)

סרט האנימציה הקצר הטוב ביותר: “La Maison en Petits Cubes” (יפן)

עיצוב אמנותי: "הסיפור המופלא של בנג'מין באטן"

עיצוב תלבושות: "הדוכסית"

איפור: "הסיפור המופלא של בנג'מין באטן"

צילום: "נער החידות ממומביי"

הסרט הקצר הטוב ביותר: “Spielzeugland" (גרמניה)

שחקן המשנה הטוב ביותר: הית' לדג'ר ("האביר האפל")

הסרט התיעודי הטוב ביותר: "Man on Wire"

הסרט התיעודי הקצר: “Smile Pinki”

אפקטים מיוחדים: "הסיפור המופלא של בנג'מין באטן"

עריכת סאונד: "האביר האפל"

מיקס סאונד: "נער החידות ממומביי"

עריכה: "נער החידות ממומביי"

הפסקול הטוב ביותר: "נער החידות ממומביי"

השיר המקורי הטוב ביותר: א.ר. רהמן וגולזר - "Jai Ho" ("נער החידות ממומביי")

הסרט הזר הטוב ביותר: "פרידות" (יפן)

הבמאי הטוב ביותר: דני בויל ("נער החידות ממומביי")

השחקנית הטובה ביותר: קייט ווינסלט ("נער קריאה")

השחקן הטוב ביותר: שון פן ("מילק")

הסרט הטוב ביותר: "נער החידות ממומביי"

אוסקר 2009 הית' לדג'ר (צילום: רויטרס)
לדג'ר. שחקן המשנה | צילום: רויטרס
אוסקר 2009 פנלופה קרוז (צילום: רויטרס)
קרוז. שחקנית המשנה | צילום: רויטרס
אוסקר 2009 בן סטילר ונטלי פורטמן (צילום: רויטרס)
פורטמן וסטילר כפיניקס | צילום: רויטרס

אוסקר 2009 ביונסה נולס ויו ג'קמן (צילום: רויטרס)
ביונסה וג'קמן. מחווה למיוזיקל | צילום: רויטרס