משפטו של השחקן ליאור אשכנזי, שהואשם לפני יותר משנה כי תקף צלם פפראצי, נמשך היום. אשכנזי ועורך דינו יעקב שקלאר זומנו הבוקר (רביעי) לבית משפט השלום בתל אביב להקראה בפני שופטת. עו"ד שקלאר, שזומן לשעה שמונה וחצי בבוקר, הגיע לקראת תשע וחצי - בגפו. אשכנזי, לעומת זאת, ויתר.

כזכור, על פי כתב האישום, במרס 2007 קלט אשכנזי את צלם הפפראצי גיא איציק (גיגי), שצילם אותו בניגוד לרצונו ברחוב דיזינגוף בתל אביב. אשכנזי אמר לצלם שיפסיק לצלם אותו - או שהוא ישבור לו את המצלמה. אחרי שזה לא קרה, אשכנזי מימש את הבטחתו, גרם נזק למצלמה ודרש את הקלטת. בהמשך אותה התקרית, על פי כתב האישום, תקף אשכנזי צלם פפראצי אחר, ניר פקין, שהיה במקום. הסיפור נגמר בתלונה של פקין במשטרה, כאשר אשכנזי הואשם באיומים, היזק במזיד ותקיפת שווא.

עו"ד שקלאר ביקש היום מהשופטת דחייה (נוספת). במידה והשופטת לא תאשר את הדחייה, יגיש שקלאר תשובה לכתב האישום ובה אשכנזי כופר באשמה. ואם תהיתם מדוע אשכנזי לא הגיע הבוקר, זה בגלל שהוא נמצא בהופעות בדרום הארץ למען התושבים שיושבים במקלטים. זו לפחות הסיבה שהביא עורך הדין שלו בשמו.

עו"ד יעקב שקלאר, פרקליט של ליאור אשכנזי (צילום: עודד קרני)
עו"ד שקלאר | צילום: עודד קרני

עו"ד שקלאר, זה לא בעייתי שליאור לא הגיע?
"לא. יש אפשרות לקיים את המשפט בהיעדרו של הנאשם כאשר הוא מיוצג על ידי סניגור. ליאור מופיע היום בדרום ומדובר בסך הכל בישיבה פרוצדורלית".

ומה עמדתכם כלפי כתב האישום?
"אנחנו כופרים בכתב האישום. לטעמנו מדובר בכתב אישום מופרך שעצם התלונה לא הייתה מוגשת אם לא היה מדובר בסלבריטי, ובקשתנו למחיקתה הייתה מתקבלת אם לא היה מדובר בסלבריטי".