מנחי הריאליטי
עד כמה חשוב מנחה הריאליטי?

יותר משקשה להיות ריאן סיקרסט (מנחה "אמריקן איידול" מודה שאין לו אפילו שלוש דקות ביום להתלבש ולסדר את השיער), קשה לא להיות הוא. כך גילה סטיב ג'ונס, 35, שנבחר להנחות את "אקס פקטור" האמריקאית. בניגוד למתחרה שלו מ"איידול", ג'ונס לא הצליח להתמודד עם התפקיד, לפחות לא לשביעות רצון הקהל והמפיקים. על פניו, ג'ונס היה מושלם: נאה, קר רוח, בעל מבטא בריטי מהוקצע כשל סיימון קאוול וניסיון בהנחיית משדרים חיים במולדתו. ועדיין, היה חסר לו משהו שלסיקרסט יש בכמויות – האקס פקטור החמקמק.

עם תום העונה הראשונה של התוכנית, מצבו של ג'ונס לא נראה מזהיר. ב"פקטור" דיברו על שינויים משמעותיים, והיה ברור לכולם במי מדובר. עוד לפני שנודע על פיטוריו של ג'ונס מהתפקיד, רמז נשיא "פוקס אנטרטיימנט", קווין ריילי, כי מנהלי הרשת רואים בו אחראי במידה רבה לרייטינג המאכזב של התוכנית.

"אנחנו מבינים שההנחיה היא עבודה קשה מכפי שהיא נראית", הודה. "אני חושב שכולם מבינים כעת את הערך של ריאן סיקרסט. אם היינו מחזירים את השעון 11 שנים לאחור, אני לא בטוח שכל הנוכחים כאן היו נותנים לו את הקרדיט שמגיע לו באותו זמן. זו עבודה שקשה מאוד לבצע".

אסי וארז (תמונת AVI: mako)
ארז ואסי. אפשר בלעדיהם? | תמונת AVI: mako

"האח הגדול ימשיך להתקיים גם בלעדיי"

הם מרוויחים אלפי דולרים לשידור, מגיעים עם רזומה מכובד והתוכניות שהם מנחים עמוסות ברייטינג וגדושות בבאזז, אבל הם לא הכוכבים הראשיים. אז מה בדיוק המקום של המנחים בז'אנר שמסעיר את המדינה כבר קרוב לעשור? מה מידת ההשפעה המזוקקת שלהם על המוצר, מלבד להכריז בצרחה את שם הזוכה?

"אם מחר צביקה הדר יודיע שהוא לא ממשיך בכוכב נולד, או אם אני אפסיק להגיש את 'האח הגדול', התוכניות האלה יוכלו להמשיך גם בלעדינו", פוסק ארז טל. "רק אסי עזר חיוני באמת, כי אחרי הכל, קשה מאוד למצוא מנחה שבוכה בכל הדחה מחדש".

למה בחו"ל המנחים הם חלק בלתי נפרד מהתוכנית בעוד שבארץ תופסים אותם כברי החלפה?
"גם בחו"ל הם לא חלק בלתי נפרד מהתוכנית וגם שם הם ברי החלפה. אם ריאן סיקרסט יודיע שהוא עוזב את 'אמריקן איידול' – התוכנית תמשיך בלעדיו. הוא יודע את זה וגם הסוכן שלו יודע את זה. אז עכשיו תשאל למה העלו לו את השכר בחוזה החדש ל-15 מליון דולר לעונה? כי רשת השידור פוקס לא תיקח צ'אנס. זה עובד, זאת התוכנית הכי מצליחה בארה"ב. לא נוגעים גם אם צריך לשלם יותר".

עמי גלאם, מנהל תחום הבידור והריאליטי של קשת, דווקא לא מסכים עם הקביעה שהמנחים הם ברי החלפה. "במקרה של קשת המנחים הם חלק בלתי נפרד מהתוכנית ואפילו מעבר לכך. האישיות של המנחה חייבת להיות חלק מהצביון של הפורמט, וזה אינו נתון לפשרה".

איך בוחרים מנחה?
"כשאנחנו ניגשים לפורמט אנחנו קודם כל מסתכלים על ערכי התוכנית ומה היא משקפת ועל פי זה בוחרים את המנחים. המנחים צריכים להקרין החוצה את הצבעים של התוכנית. הם בעצם הפנים של התוכנית, הם מעורבים בתכנים ובכל פיפס שקורה. הם לא שכירי חרב שבאים לדפוק כרטיס וללכת, הם מעורבים בכל דבר. יש תוכניות שאם לא מצאת להן את המנחה הנכון פשוט לא תוכל להתקדם. המנחה הוא כרטיס הכניסה של הצופים לתוכנית".

איתן אבוט, אחד מצמד הבעלים של חברת ההפקות "אבוט המאירי" שהפיקה את "הישרדות", "היפה והחנון" ו"הרווק", חושב אחרת. "בריאליטי יש פורמט ברור והמתמודדים בתוכנית הם הכוכבים", אומר אבוט. "המנחה הוא בדרך כלל זה שבא לעשות סדר והתפקיד שלו נורא מינורי. רוב ההפקות מגיעות עם פורמט בינלאומי ועם לא מעט עונות של התוכנית ששודרו בארצות אחרות, ועליהן מתבססים כשבאים לבחור את המנחה. המטרה היא לנסות וללהק מנחה שמזכיר את המנחה האמריקאי. ב'הישרדות', לדוגמה, לקחנו את גיא זו-ארץ, כי הוא ביטא המון תכונות שהזכירו את המקור. איכויות המנחה שמחפשים גם נורא תלויות באיזה סוג של ריאליטי מדובר. בתוכנית כמו 'הישרדות' למנחה יש יותר מקום להביע את עצמו, אבל גם פה העבודה נעשית בצמוד למערכת ויש שיתוף פעולה הדוק בין המנחה לבין ההפקה. לרוב, התפקיד שלו מסתכם בחלקים האופרטיביים בלבד, השורות שלו מתוסרטות מראש והמנחה לא באמת נדרש להביא שום דבר מהבית או להתכונן מראש".

זיוה וברי (תמונת AVI: mako)
ארז טל מעדיף מצבים בלתי צפויים | תמונת AVI: mako

"יש תוכניות ראליטי שבהן תפקידו של המנחה הוא חיוני הרבה פחות וגם פחות מורגש", מסכים ארז טל, "באח הגדול יש הבדל גדול בין תוכניות ההדחה, שבהן צריך לראיין מודח כשהוא עצוב, המום או באופוריה, ולהתמודד עם כל מיני דרמות בשידור חי מול קהל לא צפוי, לבין תוכניות ללא הדחה ששם התפקיד שלנו הוא מאוד מינימלי. בכלל, יש הבדל עצום בין תוכניות מוקלטות וערוכות לבין תוכניות בשידור חי. כשזכיין עולה עם תוכנית גדולה בשידור חי הוא יעדיף תמיד מנחה מיומן שיידע מה לעשות ולא ייכנס לפאניקה כשמשהו משתנה וצריך לאלתר. מבחינתי הרגעים המאתגרים, שבהם אני נדרש לנהל משהו בלתי צפוי בשידור חי, הם הרגעים הכי מהנים. תן לי ברי סימון בורחת מהבית כל שבוע ואני מאושר".

כמה אתם מעורבים בתוכנית מעבר להגשה? מה ה"סיי" שלכם מלבד להריץ דאחקות על הביגוד של אסי?
"יש מעורבות גדולה מאוד. אסי ואני משתתפים בישיבות מערכת לפני כל תוכנית ונותנים שם את האינפוטים שלנו, וכמובן בישיבות הליהוק לפני תחילת העונה. מעבר לכך, יורם זק יודע שבמהלך העונה אנחנו לשירותו מתי שרק ירצה".

אתם יודעים מה הולך לקרות במהלך העונה? מקבלים החלטות?
"כמובן. בישיבות דנים במה שצפוי בתוכנית הקרובה ובאלה שאחריה, והדיונים האלה הם לפעמים סוערים למדי. אבל מי שמחליט בסוף זה האח הגדול".

צביקה הדר (יח``צ: רונן אקרמן,  יחסי ציבור )
האבא של כל המנחים | יח``צ: רונן אקרמן, יחסי ציבור

תעלומת צביקה הדר

תהליך הבחירה הארוך שעוברים מנחי הריאליטי נועד להבטיח את הליהוק של האדם הנכון לריאליטי הנכון. הדרישה ממנחה "הישרדות" היא שונה מהדרישות ממנחה "רוקדים עם כוכבים", אז מה אם גיא זו-ארץ החליט למלא את שני התפקידים. מנחה "הישרדות" צריך להיות גברי ומסוקס, מישהו שיתן את התחושה שהוא בעצמו, לו נדרש לכך, היה שורד את התכנית, רק תנו לו אבן אש ומצ'טה והוא מארגן כאן מחסה ולאנץ'. "רוקדים", לעומת זאת, היא תוכנית יותר מבוגרת ורכה, ההנחיה שלה צריכה להיות קצת יותר דודתית. גם ב"כוכב נולד", תפקידו של צביקה הדר ברור – להיות דמות אבהית אך סמכותית שמסוגלת להרגיע מתמודדים, לנחם מודחים ולהיות גם זה שמתקשר אליהם סתם ככה, כמה חודשים אחרי סיום התכנית, כדי לשאול מה קורה.

לפי עמי גלאם, מנהל תחום הבידור והריאליטי של קשת, צביקה הדר הוא מקרה מיוחד. "האישיות שלו היא האישיות של כוכב נולד", מסביר גלאם. "החום, המקצוענות ורוחב היריעה שהוא מביא לתוכנית זה כוכב נולד. הוא חלק בלתי נפרד מהתוכנית ואין לכך שום שיבוט באף ריאליטי מוזיקלי בעולם. אפילו ריאן סיקרסט רחוק מהגדרה הזאת. המעורבות שלו באיידול לא קרובה למעורבות של צביקה בכוכב".

לפי ארז טל, הסוד של הדר הוא שהוא פשוט שם המון שנים. "צביקה מנחה כבר עשר שנים את כוכב נולד. זה המון. הוא מזוהה עם זה, הוא מעורב בזה, הוא חי את זה והוא עושה את זה מצוין. ועדיין, אם יימאס לו והוא יודיע שהוא פורש, יימצאו לו תחליף. יהיה לא קל אבל ימצאו".

יש לציין גם שצביקה הדר הוא לא רק מנחה, אלא גם מעורב בהפקת התוכנית, ולפי ירון טן ברינק זה מה שהופך אותו לחלק בלתי נפרד ממנה. " כוכב נולד זה הבייבי שלו והוא חלק גדול מהמותג הזה, אבל אם צביקה לא היה מפיק של התוכנית וחלק מטדי, אז כנראה שהוא לא היה ממשיך כמנחה וגם לא היו יכולים לשלם לו את הסכומים העצומים שהוא מרוויח".

אז זה רק הכסף?
"בניגוד לחו"ל, פה אתה לא יכול לקחת טאלנט ענק שינחה לך את התוכנית, כי זה יקפיץ לך את התקציב לרמות שלא תוכל לעמוד בהם. לכן הפשרה היא בדרך כלל על מנחי אמצע כאלו. לא בונים אותם דרך התוכנית, אבל הם מספיק מוכרים בשביל שהצופים ידעו מי הם. בארץ לא לוקחים סיכון עם מנחה שהוא כמעט לא מוכר, אבל הם גם לא יכולים לשלם לכוכבים הגדולים באמת. כשעושים את זה, כמו במקרה של ארז טל, זה מצליח בענק. אף אחד לא באמת חשב שארז טל יכול להיות מוצלח כמנחה תוכנית ריאליטי, אבל בקשת לקחו את ההימור המאוד לא זול הזה והתוצאה היא מוצלחת ביותר".

אירוע השקה אסקדה- רון שחר (יח``צ: לם וליץ סטודיו,  יחסי ציבור )
המחליף | יח``צ: לם וליץ סטודיו, יחסי ציבור

"יש פורמטים שבהם המנחה הוא פשוט חשוב"

המקרה של רז מאירמן, שהוחלף על ידי רון שחר ב"המירוץ למיליון", היה הראשון שבו מנחה של תוכנית ריאליטי הוחלף בין העונה הראשונה לשנייה. "אני לא יודע מה היו האילוצים של הפקת 'המרוץ למיליון', אבל אני לא חושב שהשינוי של המנחים שינה משהו", אומר איתן אבוט. "נכון שנתוני הצפייה בעונה השנייה היו גבוהים יותר אבל אני סקפטי אם זה קשור לשינוי בזהות המנחה. עכשיו אנחנו ניצבים בפני חיפוש של מנחה חדש להישרדות במקום גיא זו-ארץ, שעשה עבודה מצוינת. מה שינחה אותנו זה כמובן הפורמט הבינלאומי, אבל בעיקר חידוד כל החושים שלנו בשביל לבחור את המנחה הנכון שאנחנו חושבים שהיה הכי טוב לתפקיד".

"הגעתי לתפקיד הזה לגמרי במקרה", מודה מאירמן, "הייתי עמוק בעולם המשפטים כשקיבלתי פניה מאחד מאנשי ההפקה של התוכנית שחשב שאני נורא מתאים למודל האמריקאי של המנחה אותו הם חיפשו (פיל קוגן, מנחה המירוץ למיליון – ס.ק) וזימן אותי לאודישן".

אז נדרשת לשבת ולראות את המנחה האמריקאי בפעולה ולעשות את ההתאמות המתבקשות?
"זה לא ברמה של לראות ולחקות את המנחה האמריקאי, כי התוכנית מקבלת את הצבע שלה לפי הסגנון של המנחה בכל מדינה שבה היא משודרת. אתה יכול להיות יותר קומי, יותר קצבי או יותר אדיש, זה תלוי בך. כל מנחה מביא את האישיות שלו לתפקיד, אבל אתה כן נכנס אל תוך שבלונה אמריקאית ועושה את ההתאמות שלך תוך כדי תנועה. המעורבות בתכנים כמעט ולא קיימת. אתה מקבל חומר גלם בסיסי, שהוא בדרך כלל השורות שאותן אתה צריך לקריין, ואותו אתה יכול לשכתב או לתקן ולשנות. זה פורמט מאוד מדויק ואין יותר מדי מקום לכתיבה חופשית, אבל אתה כן יכול להפוך את זה ליותר אישי וליותר שלך. המנחה הישראלי תמיד ינסה להיות אחד מהחבר'ה, פחות בדיסטנס ויותר סחבק. אנחנו מדינה קטנה וכולם מכירים את כולם וזה מה שעובד פה. בלתי אפשרי לשדר את הריחוק הזה שאולי מצפים ממנחים בתוכניות מעבר לים".

כמה אחוזים להערכתך יש למנחה בהצלחה של תוכנית?
"זה כמובן נורא תלוי בתוכנית. ב'המירוץ למיליון', לדוגמה, למנחה יש הרבה פחות נפח מאשר ב'הישרדות'. התפקיד הזה הוא חשוב כי הוא נותן את הארומה של התוכנית, המנחה הוא חלק מהמותג והוא גם הפנים של התוכנית, אבל הוא בסך הכל המנווט. בפרומואים תמיד יראו את המתמודדים. תוכנית יכולה ליפול על ליהוק לא טוב ולא מעניין, אבל היא לא תיפול על איכויות המנחה".

רז מאירמן (צילום: אורי אליהו)
רז מאירמן. לכל אחד יש תחליף | צילום: אורי אליהו

"ב'המירוץ למיליון' הפיקו המון לקחים בין העונה הראשונה לעונה השנייה", מפרשן ירון טן ברינק, "והבחירה ברון שחר הייתה הרבה יותר מדויקת. מדובר במנחה הרבה יותר מוכר ואהוב, כוכב טלנובלות. אבל אני בכלל לא בטוח שאם בעונה הבאה יהיה מנחה אחר במקום רון שחר זה יוריד או יעלה מערכה של התוכנית. יש פורמטים שבהם המנחה הוא הרבה פחות חשוב כמו ב'הישרדות' וב'המירוץ למיליון', ויש פורמטים כמו 'הדוגמניות', למשל, שאותו אף אחת לא יכולה להגיש חוץ מגלית גוטמן. אם לא היו מביאים את מלכת הדוגמניות זה פשוט לא היה עובד".

ובמקרה של גיא זו-ארץ שעוזב עכשיו את 'הישרדות'?
"גיא זו-ארץ מזוהה כבר המון שנים עם 'הישרדות' ולכן יש לו ערך הרבה יותר גדול מסתם עוד מנחה. אבל אם המחליף שלו יהיה סלב מאותו סדר גודל אז לא יפגע בהצלחה או בכישלון של התוכנית".

מי שהוצנח במקומו של רז מאירמן בעונה השנייה של "המירוץ למיליון" הוא רון שחר, שמסרב לקחת קרדיט על התרוממות הרייטינג. "התפקיד של מנחה ריאליטי הוא לספר את הסיפור ולא להיות הסיפור", אומר שחר, "מה שקבע את ההצלחה זה ליהוק הרבה יותר טלוויזיוני, עריכה טובה והדינמיקה בין הזוגות, לא זהות המנחה".

איפה הרגשת שבאה לידי ביטוי הנוכחות שלך כמנחה?
"המנחה הוא החוליה המקשרת בין הצופים למתחרים. מאוד קריטי וחשוב שהמנחה יודע ויכול לקרוץ קצת, להביא הומור ולתבל את ההנחיה. אם אין לו את זה אז הוא יהיה נורא משעמם, טרחני ופומפוזי. הרצון הוא כמובן להיות כמה שיותר מעורב, כמה שפחות מופתע מההתרחשויות. המעורבות שלי היא בנוגע לדרך שבה צריך לומר את הטקסטים שלי, פחות המה ויותר האיך. יש שפה אחידה של מנחים וצריך להישאר במסגרת, אבל איך להגיד את הדברים זה כבר עניין של אינטרפרטציה אישית".

מה הופך מנחה תוכנית ריאליטי מקומית למוצלח?
"היכולת להשתפר מעונה לעונה. גם בפורמט האמריקאי יש הבדל גדול בהנחיה מעונה לעונה, וזה משהו שחשוב שיקרה גם פה. הקהל הישראלי, למשל, דורש מהמנחה שלו הרבה יותר חום וקרבה. האינטימיות לא מאיימת עלינו כמנחים כמו שהיא אולי מאיימת על מנחים במקומות שונים בעולם".

מנחי ריאלטי
ראיין סיקרסט. אימפריה

"הישרדות לא תהיה אותו דבר בלי ג'ף"

אף אחד לא יופתע לגלות כי אצל מנחי הריאליטי מעבר לים, התמונה די שונה. לא רק שהוותיקים שבהם מרוויחים סכומי עתק שהולכים וגדלים מעונה לעונה, אלא שהם עצמם הפכו לחלק בלתי נפרד מהמותג – עד כדי כך שאי אפשר לדמיין את "הישרדות" האמריקנית בלי ג'ף פרובסט, או את "אמריקן איידול" בלי ריאן סיקרסט.

סיקרסט, 37, הוא תופעה בפני עצמה. תוך עשור הפך שדרן הרדיו נמוך-הקומה לאימפריית תקשורת שמגלגלת עשרות מיליונים בשנה. כשסיקרסט החל להנחות את "איידול", שעלתה לאוויר ב-2002, הוא בכלל היה חלק מצמד מנחים, יחד עם הקומיקאי בריאן דנקלמן. היה זה בהתאם לפורמט הבריטי שייבא סיימון קאוול, שבו הנחו את התוכנית צמד קומיקאים מוכר. אלא שאחרי ההצלחה המטאורית של התוכנית, סיקרסט נותר לבדו על כיסא המנחה, שאותו הוא ממלא כבר 11 עונות.

מעל הכל הוכיח סיקרסט בעשור הזה למפיקי "איידול" שהוא בלתי ניתן להחלפה, נכס ששווה להם להחזיק ויהי מה. ב-2009, כשנה לפני שקאוול הודיע על עזיבתו את התוכנית, סיקרסט חתם על חוזה תקדימי לשלוש שנים, שהבטיח לו 15 מיליון דולר עבור כל עונה. החוזה הזה לא רק הפך אותו למנחה הריאליטי המרוויח ביותר, אלא גם מיקם אותו במקום ה-24 ברשימת האנשים המשפיעים ביותר של המגזין "פורבס" ובמקום ה-20 ברשימת המרוויחים ביותר בתעשיית הבידור, לא הרחק מהבוס לשעבר קאוול.

ג'וליאנה רנסיק (צילום: אימג'בנק/GettyImages, getty images)
רנסיק. מנחה לצד סיקרסט | צילום: אימג'בנק/GettyImages, getty images

את ההישג הזה לא ניתן לזקוף רק לזכות ההנחיה בתוכנית הכישרונות המצליחה בעולם – סיקרסט מוערך ב-125 מיליון דולר גם בזכות עיסוקיו הנוספים, כמו הנחיית חדשות E! לצד ג'וליאנה רנסיק, הפקת תוכניות ריאליטי רבות בערוץ (ביניהן התוכניות של משפחת קרדשיאן), הגשת משדר הסילבסטר של דיק קלארק, והוא אף ממשיך להגיש ולהפיק את תוכנית הרדיו שלו. לאחרונה הוא הוסיף טייטל נוסף לרשימה: כתב מיוחד של ה"טודיי שואו" ב-NBC, שיסקר בין השאר גם את המשחקים האולימפיים בלונדון. מדובר בחוזה לשנתיים שלא אמור להפריע לשאר עיסוקיו של סיקרסט, ביניהם ההנחיה ב"איידול", אבל מנהלי הרשת כבר הבהירו לו שהם לא מתכוונים לוותר עליו, לכל מקרה שלא יהיה. "אנחנו מצפים שהוא ימשיך בתוכנית כל זמן שהיא משודרת", אמר בזהירות מייק דארנל, ראש מחלקת הריאליטי ב"פוקס".

אבל סיקרסט הוא לא המנחה היחיד שהצליח להפוך לנכס עבור תוכנית הריאליטי שאותה הוא מנחה. אמנם, אף אחד ממנחי הריאליטי האחרים לא הצליח להשיג חוזה בשווי 45 מיליון דולר, אבל קשה לומר שיש להם סיבה להתלונן: פיל קוגן (45), מנחה "המירוץ למיליון" שזכה לכינוי ה"פלימינייטור", מרוויח כ-100 אלף דולר לפרק, ותפקידו הולך וגדל מעונה לעונה כבר 20 עונות; טום ברג'רון (57), מנחה "רוקדים עם כוכבים", מרוויח כ-150 אלף דולר לפרק; ואילו מנחה הריאליטי הוותיק מכולם, ג'ף פרובסט (49) לוקח הביתה מדי שבוע 200 אלף דולר, על פי הדיווחים.

מנחי ריאלטי
ג'ף פרובסט. מה נעשה בלעדיו?

פרובסט הוא לא רק מוותיקי הז'אנר, אלא גם אחד המנחים המוערכים ביותר בתחום. הוא גרף ארבעה פרסי "אמי" בקטגוריית מנחה הריאליטי הטוב ביותר, בכל שנה מאז הוכרזה הקטגוריה לראשונה, והפך לפני כשנתיים למפיק בפועל של התוכנית, כמו גם תוכניות דוקו-ריאליטי נוספות במקביל. החודש תסתיים עונת "עולם אחד" של "הישרדות" האמריקנית, העונה ה-24 של התוכנית, ועתידו של פרובסט כמנחה לוט בערפל. כבר שנים שהוא מסרב להתחייב ליותר משנה (שתי עונות) של התוכנית בכל פעם, ועל פי הדיווחים הוא פוזל לעבר הנחיית טוק שואו משלו. בינתיים, לפחות, הוא לא ממהר לוותר על הגיג שהפך אותו לאחד האנשים האהובים על המסך.

"מה שגרם לי להתעניין ב'הישרדות' במשך 20 עונות, הוא ההתבוננות בטבע האדם", אמר לפני תחילת העונה ה-21, כשנשאל אם יש לו כוונה להישאר בתוכנית. "איך אנחנו מצדיקים את המעשים והערכים שלנו, ולראות מה קורה לאנשים כששמים אותם בסיטואציות של עימותים קיצוניים. לפעמים קשה לצפות, ולפעמים זה מהנה, אבל זה תמיד מעניין".

למרות שאת ההתבוננות הזו יוכל לעשות פרובסט גם כמפיק, נראה שהצופים עצמם לא יכולים לדמיין את התוכנית בלעדיו. פרובסט עצמו מסרב לקחת קרדיט גדול כל כך. "אני תמיד אומר שהכוכבת האמיתית של 'הישרדות' היא 'הישרדות'. זה הפורמט", הוא מצטנע. "אז כן, אם תגיע נקודה שבה אחליט לעזוב את התוכנית, אני מאמין בכל לבי שמישהו אחר יוכל להחליף אותי בתפקיד".

אבל לא כולם מסכימים איתו: באתר המעריצים Survivor Wiki, הערך שעוסק בפרובסט מדגיש את חשיבותו הרבה לפורמט בעיני הצופים: "אני לא מבין איך אנשים אוהבים את 'הישרדות' אבל שונאים את ג'ף", כתב אחד המעריצים. "ג'ף הוא הסיבה לכך ש'הישרדות' כל כך טובה. מי עוד יוכל לתת פרשנות מעולה כזו תוך כדי האתגרים, להתחיל כל כך מריבות במועצת השבט ולעמוד בגשם במשך שעות", ומעריץ אחר הוסיף בפשטות: "'הישרדות' לא תהיה אותו דבר בלי ג'ף". כנראה שאצלנו רק צביקה הדר, אם בכלל, יכול ליהנות מהמעמד הזה.

>> לכל כתבות המגזין