תמיד פלורה. יובל אלבשן

אין תמונה
המטבח הפך לשדה קרב

ספר פרוזה ראשון לאחד מהפעילים החברתיים הבולטים בישראל, עורך הדין יובל אלבשן. כאשר אלה מגיעה לבית אביה המנוח כדי לארוז את חפציו ולפנות את דירתו, היא מוצאת באחת המגירות צרור מכתבים וסיפורים שכתב לה, מיום לידתו ועד יום מותו. במכתביו לבתו היחידה מגולל נעים, בן למשפחת עולים עיראקית שהתיישבה בקטמונים בירושלים, את סיפור חייו המרגש ובמרכזו: דמותה הגדולה מהחיים של אחותו פלורה. פלורה היא זו שמלמדת את נעים לזקוף ראש ולא להסס לנגוס בחיים ולמצות אותם עד תומם. וכפי שנעים כותב, "פלורה הייתה מסוג האנשים שמודדים את חייהם לא לפי מספר הנשימות שנשמו, אלא לפי מספר הרגעים שבהם עצרו את נשימתם."

הוצאת ידיעות ספרים. 240 עמ'.

אשת הסוד מבייג'ינג. דיאן ווי ליאנג

אין תמונה
המטבח הפך לשדה קרב

 מותחן בלשי קלאסי, מאת מיי ואנג, המספר את סיפורה של בלשית סינית בת זמננו שרוצה שחייה יהיו מלאי תוכן. היא לא מוכנה להסתפק בחתונה עם גבר עשיר ובעבודה בטוחה במשרד ממשלתי, ומחליטה לעשות את הדברים בדרכה שלה. מפקידה אפורה, היא נהפכת לבלשית פרטית הסובבת ברחובות בייג'ינג וניצבת מול תעלומות וסודות אפלים, ומתבקשת לחקור תעלומות פשע שלקחו מקום בסין, אלפי שנים לפני מהפכת התרבות. וכך, דרך מסע החקירה, שנים של בדידות ועצב מוארות באור חדש כשסודות מן העבר נחשפים.

הוצאת כתר. 247 עמ'.

בקיצור ביחד. דניאל הנדלר

אין תמונה
המטבח הפך לשדה קרב

 רומן על כל מיני אנשים שמתאהבים, ומפסיקים לאהוב. מה ג'ו יכול לעשות כשהוא מתאהב במי שלא עושה אותו מאושר? ומה עם הלנה - היא מאוהבת, אבל איכשהו זה לא מספיק. זה אמור להספיק? ואם זה לא מספיק, האם זה אומר שהיא לא באמת מאוהבת? בשבעה עשר סיפורי אהבה קצרים השזורים זה בזה, מציג הסופר האמריקאי שורה של דמויות בודדות המפלסות את דרכן בזהירות תוך עיי החורבות הגעשיים של האהבה. הספר תורגם עד כה לשמונה שפות, ומעובד בימים אלה לקולנוע.

הוצאת כנרת זמורה ביתן. 238 עמ'.

נמכרה. פשרישיה מק'קורמיק

אין תמונה
המטבח הפך לשדה קרב

 לקשמי, ילדה נפאלית תמימה מהמדרונות הנידחים של הרי ההימאליה, נשלחת לעבוד בבית עשירים בהודו בעקבות העוני ודלות הרוח של אביה החורג. רק "בבית האושר" בהודו היא מגלה שנמכרה לזנות. חייה הופכים לסיוט שאין מוצא ממנו. תמימותה של המספרת לקשמי, מתעמתת באופן חי וכואב עם עולם אכזר. אך דווקא העימות הזה בין תמימותה לבין המציאות האכזרית, נוסך בקורא תחושה של תקווה. הרומן מאת פטרישיה מק'קורמיק, מאפשר הצצה חיה לעולם קשה ואכזר שרוב האנשים יעדיפו להעמיד פנים שאינו קיים.

הוצאת ספריית פועלים. 256 עמ'.

חדר 411. סימונה וינצ'י

אין תמונה
המטבח הפך לשדה קרב

 "בחדר 411 יש מעט חפצים. מזוודה אחת. המזוודה שלי. תיק הגב השחור שלך. הבגדים שלבשנו היום תלויים בארון ומונחים על מסעד הכיסר. אנחנו שניים. אתה גבר. ואני אישה. זו הפעם הראשונה שאני חושבת על זה. על האחרים. אלה שהיו לפנייך, חשבתי: בחורים. על עצמי אל מולם חשבתי: ילדה."
חדר 411 הוא סיפור אהבה בתבניתם של כל סיפורי האהבה באשר הם. סיפור אהבה המתרחש בהווה הנצחי - זמנה של כל אהבה באשר היא, גם הרבה אחרי שנגמרה.

הוצאת כנרת זמורה ביתן. 157 עמ'.