אין תמונה
ענת וקסמן. תתחרה על פרס השחקנית
אף אחד לא שייך לכאן יותר ממך. מירנדה ג'וּלי

ג'ולי, אמנית פלסטית נועזת וקולנוענית מוכשרת ("אני, אתה וכל השאר"), כתבה קובץ סיפורים מצחיקים, מאתגרים וחדי הבחנה. מאמנת שחייה שמעבירה שיעורים בלי בריכה. נערה שבורת לב שמנסה להתפרנס מפיפ-שואו. אישה שמתגעגעת לרומן שהיה לה עם צל. גבר שמתאהב באחות הלא-קיימת של חברו. אלה ואחרים מאכלסים את הספר "אף אחד לא שייך לכאן יותר ממך", כאלה שהחיים לא נוטים לחייך אליהם אלא רק לרגעים, חיוך נסתר ומשונה. גיבוריה של ג'ולי, נשים וגברים, נקלעים למצבים קיצוניים, שלעתים הם מצליחים להתפתל לתוכם בכוחות עצמם ולפעמים גורלם קם עליהם. הם מנסים להתקיים בהם בזכות (ולמרות) המרכיבים השולטים באישיותם, ולשרוד בעולם שנדמה שלא פעם נשמט מתחת לרגליהם.
אף אחד לא שייך לכאן יותר ממך, מירנדה ג'ולי, אחוזת בית, 192 עמ'.

אין תמונה
ענת וקסמן. תתחרה על פרס השחקנית
תורת החסידות. חדש בסדרת "עם הספר"

הכרך התשעה עשר בסדרת "עם הספר" הרואה אור לכבוד שנת ה-60 למדינה במסגרת פרויקט מיוחד של "ידיעות אחרונות" ובנק הפועלים. הסדרה מציגה לקורא הישראלי בן זמננו, במהדורה עכשווית ונגישה, את החשובות שביצירות העבריות והיהודיות בכל הזמנים. והשבוע – כרך המוקדש לתורת החסידות. תנועת החסידות חוללה מהפכה בחיים הרוחניים של יהדות מזרח אירופה החל מלידתה באמצע המאה השמונה-עשרה, ותוצאותיה ניכרות עד ימינו. תורתו של ר' ישראל בעל שם טוב, מייסד החסידות, קירבה את היהודי הפשוט אל בוראו, שכן לשיטתו, יכולים אפילו עגלונים להיות עובדי ה' בדבקות שאינה נופלת מזאת של רבותיהם. ניתן לזהות בקלות חסידים על פי לבושם, אולם המאפיינים המשמעותיים המייחדים אותם הם פנימיים יותר, וקשורים כמעט לכל אורח החיים, החל מנוסח התפילה דרך מוסדות חינוך המחנכים ברוח "חסידית" ועד הייצוג בכנסת. הכרך הנוכחי של סדרת "עם הספר" מכיל ארבעה חיבורים חסידיים: "איגרת הבעש"ט", "צוואת הריב"ש", "מגיד דבריו ליעקב" ו"ספר התניא".
תורת החסידות, סדרת "עם הספר". הוצאת ידיעות אחרונות. 439 עמ'.

אין תמונה
ענת וקסמן. תתחרה על פרס השחקנית
מכתבים מגבעת הזבל. לבנה מושון

עלילת הספר מתרחשת בשנות החמישים והששים, ומגוללת את סיפורו של יחיאל, בן למשפחה קשת יום: אמא מנקה במפעל גדול, אחות פועלת ייצור שנאלצה להפסיק את לימודיה כדי לסייע בפרנסה ואב שתיין שיחיאל הקטן גורר כל ערב הביתה, שיכור ומעורפל. ערב אחד, בגשם נורא, אוסרת אמו של יחיאל על הילד לאסוף את אביו השיכור, וזה מועד בתעלה פתוחה המצויה בשכונת העוני, ומת. כמיהתו של הילד, המתבייש באביו, לאב אחר - אוהב וחם, נעה בסיפור מקביל, על אב דמיוני שהוא ממציא, החי באמריקה ושולח לו מכתבים. בשונה מרוב הספרים לגיל זה הרואים כיום אור, עוסק "מכתבים מגבעת הזבל" במציאות משפחתית מסובכת, בבעיות חברתיות ובמובנים רבים, בנוף ילדותה של המחברת, אשר גדלה בשכונת עוני בדרום תל-אביב.
מכתבים מגבעת הזבל, לבנה מושון. הוצאת כתר. 133 עמ'.

אין תמונה
ענת וקסמן. תתחרה על פרס השחקנית
בקצה המטוטלת, מאת מישה ברלינסקי

כשרייצ'ל מקבלת משרת הוראה בצפון תאילנד, מצטרף אליה בשמחה בן זוגה, העיתונאי מישה בֶּרלינסקי. ערב אחד מגיע לאוזניו סיפור על אנתרופולוגית אמריקנית כריזמטית, מרטייה ואן דר לון, שנמצאה מתה לאחר שתלתה את עצמה בבית סוהר תאילנדי שבו ריצתה מאסר עולם על רצח. עד מהרה הסקרנות של מישה הופכת לאובססיה, והוא יוצא למסע אחר פרטי חייה ומותה המסתוריים של מרטייה. חיפושיו מובילים אותו אל נבכי ההיסטוריה המשפחתית של הקורבן שלה, מיסיונר צעיר שהגיע לאמונה דרך ה"גרֵייטפוּל דֶד", וגם אל עולמם של שבטי ההרים התאילנדים, שאורח חייהם היה לשדה קרב בין שתי השקפות עולם מתחרות, שתיהן אמריקניות למהדרין.
בקצה המטוטלת, מישה ברלינסקי. הוצאת כנרת זמורה ביתן. 350 עמ'.

אין תמונה
ענת וקסמן. תתחרה על פרס השחקנית
שירת העמק. בעריכת נתן שחר, עוזי שביט, גדעון טיקוצקי ואבנר גלילי

מאז ראשית ההתיישבות החלוצית בעמק יזרעאל, בשנת 1921, נתפש העמק כחוד החנית של העשייה ההתיישבותית-ציונית בארץ, ונוצרה סביבו תרבות שלמה: בצד הבנייה והעמל צמחו גם שירים ופזמונים לרוב, שנפוצו בכל רחבי הארץ. היצירות הללו שיקפו את ההווי הייחודי לעמק, ובו בזמן גם עיצבו את הדימוי הרווח של העמק בתרבות המתחדשת של ארץ ישראל ולימים מדינת ישראל. הספר שירת העמק נולד ביוזמת המוזיאון לראשית ההתיישבות בעמק שבקיבוץ יפעת, והוא מביא כחמישים שירי זמר הנקשרים לעמק ולתרבותו, בפורמט אלבומי למחצה. השירים מלווים בסיפורים שמאחוריהם, ובתמונות מנופי העמק ומן ההווי שלו. הספר נפתח בהקדמה מאת יורם טהרלב ונחתם באחרית דבר מאת ד"ר אריאל הירשפלד, מרצה בכיר בחוג לספרות עברית באוניברסיטה העברית בירושלים ומשתתף קבוע במוסף "הארץ".
שירת העמק, הוצאת הקיבוץ המאוחד, 93 עמ'.