וים ונדרס (צילום: דונטה ונדרס)
צילום: דונטה ונדרס

ביה"ס סם שפיגל לקולנוע ולטלוויזיה יחגוג בחודש הבא 20 שנה להקמתו כשבמרכז האירועים יעמוד ביקורו של בימאי הקולנוע הגרמני הנודע וים ונדרס שיגיע במיוחד לישראל.  ונדרס, נשיא האקדמיה האירופית לקולנוע יפתח את הכנס "חזון לקולנוע הישראלי" שיעסוק בעתידו של הקולנוע הישראלי.  

 ונדרס יערוך סדנת אמן בת שלושה ימים לתלמידי ובוגרי ביה"ס סם שפיגל ויקבל תואר עמית כבוד של ביה"ס. כמו כן, יקיים סמינרים קצרים בסינמטק ירושלים ובסינמטק תל אביב שיהיו פתוחים לקהל הרחב, כולל פרמיירות חגיגיות בנוכחותו לסרטו האחרון "פלרמו שוטינג" שיצא השנה. בנוסף, יקרינו הסינמטקים במהלך חודש נובמבר רטרוספקטיבה של מיטב סרטיו.

בכנס יעמידו אנשי מפתח בתעשיית הקולנוע והתרבות הישראלית את מחשבותיהם על עתידו של הקולנוע הישראלי בעשור הקרוב. בין המשתתפים בכנס: יעל אבקסיס, משה איבגי, רונית אלקבץ, שמי זרחין , חגי לוי, אבי נשר, יוסף סידר, ארי פולמן, דובר קוזאשווילי, ערן קולירין, רנן שור, כתריאל שחורי ורבים אחרים. 

רנן שור, מנהל בית הספר: "ונדרס אינו רק במאי גדול המייצג את הקולנוע האירופי ומורה בעל תשוקה לקולנוע אלא קשור קשר אמיץ לביה"ס ולקולנוע הישראלי. ב- 2002 כשכיהנתי כנשיא בת הספר לקולנוע של אירופה פניתי עם אנשי קולנוע נוספים לונדרס וביקשנו להכליל את ישראל כחלק מהאקדמיה האירופית. ונדרס נענה להצעתנו, ומאז ישראל היא חלק מהקולנוע האירופי ויוצרי הקולנוע הישראלים משתתפים וזוכים בפרסי האקדמיה האירופית."