שנתיים אחרי יוסף סידר עם "בופור" (2008) ושנה אחרי ארי פולמן עם "ואלס עם באשיר" (2009), גם ב-2010 תצעד ישראל על השטיח האדום: "עג'מי", סרטם של ירון שני וסכנדר קובנטי, ממשיך את המגמה החיובית בקולנוע הישראלי וייצג את ישראל בטקס האוסקר הקרוב.

לפני דקות אחדות הכריזו בקליפורניה חברי האקדמיה האמריקאית לקולנוע על בחירתם בחמשת המועמדים הסופיים שנבחרו לקטגוריית הסרט הזר. "עג'מי" יתחרה על הפסלון מול "סרט לבן" מגרמניה, "The Secret in Their Eyes" מארגנטינה, "נביא" מצרפת ו"חלב הצער" מפרו.

"אני שמח שגם האמריקאים אוהבים את הסרט הזה כמו שאוהבים אותו בישראל ובאירופה", אמר בתגובה מוש דנון מפיק הסרט, "זה סרט דובר ערבית ברובו, שמציג מציאות לא קלה, ועכשיו אנחנו רואים לאן שהוא הגיע".

האמנת שתקבלו מועמדות לאוסקר?
"אני כל פעם מחדש מרוצה מההישגים שהסרט הזה מגיע אליהם, זו תעשייה לא פשוטה ואף פעם אי אפשר לדעת כלום".

מה הסיכוי שתזכו בפסלון המוזהב?
"אין לי שמץ של מושג. בינתיים הוא מרגש את כל העולם אבל מה יהיה שם אני לא יכול לדעת, כהרגלי בחיים אני הולך צעד צעד".

איך אתה הולכים לחגוג עכשיו?
"אנחנו הולכים עכשיו ליפו לפגוש את החברים ולשמוח שם".

בטקס האוסקר 2010, במטרה לעלות את אחוזי הרייטינג של התחרות, הורחבה רשימת המועמדים לסרט הטוב ביותר מחמישה לעשרה סרטים, מה שאומר שנראה עוד במאים ושחקנים ממתינים בקוצר רוח לקריאת שמם עם פתקי תודה לכל העולם. את הטקס, שיערך ב-7 במרץ בלוס אנג'לס, ינחו סטיב מרטין ואלק בולדווין.

רשימת המועמדים:

אין תמונה
אווטאר. יזכה גם באוסקר?
הסרט הטוב ביותר: אווטאר, מחוז 9, ממזרים חסרי כבוד, מטען הכאב, The Blind Side, תלוי באוויר, יהודי טוב, Precious, למעלה ואינוויקטוס.

הבמאי הטוב ביותר: ג'יימס קמרון ("אווטאר"), קוונטין טרנטינו ("ממזרים חסרי כבוד"), קת'רין ביגלו ("מטען הכאב"), לי דניאלס ("Precious") וג'ייסון רייטמן ("תלוי באוויר").

השחקן הטוב ביותר: ג'ף ברידג'ס ("Crazy Heart"), ג'ורג' קלוני ("תלוי באוויר"), מורגן פרימן ("אינוויקטוס"), קולין פירת' ("סינגל מן") וג'רמי רנייה ("מטען הכאב").

השחקנית הטובה ביותר: סנדרה בולוק ("The Blind Side"), מריל סטריפ ("ג'ולי וג'וליה"), גבורי סידיבה ("Precious"), קארי מוליגן ("לחנך את ג'ני") והלן מירן ("תחנה אחרונה").

שחקן המשנה הטוב ביותר: כריסטוף וולץ ("ממזרים חסרי כבוד"), מאט דיימון ("אינוויקטוס"), סטנלי טוצ'י ("The Lovely Bones"), וודי הרלסון ("השליח") וכריסטופר פלאמר ("תחנה אחרונה").

שחקנית המשנה הטובה ביותר: מוניק ("Precious"), אנה קנדריק ("תלוי באוויר"), ורה פרמיגה ("תלוי באוויר"), מגי ג'ילנהול ("Crazy Heart") ופנלופה קרוז ("NINE").

>> עדנה מ"האח הגדול": "יש לי גידול בראש"