כוכבי דמדומים 2 (צילום: Kevin Winter, GettyImages IL)
כוכבי "דמדומים 2". ההיסטריה נמשכת | צילום: Kevin Winter, GettyImages IL

קבלו נתון מדהים: הסרט השני בסדרת הערפדים "דמדומים", שייקרא בארץ "מולד הירח", הכניס בסוף השבוע האחרון סכום גדול משהכניסו כל תשעת שוברי הקופות האחרים בטבלה גם יחד. למעלה מ-141 מיליון דולר גרפה דרמת הנעורים הקודרת, בכיכובם של רוברט פטינסון וקריסטן סטיוארט.

ההישג הזה ממקם את "מולד הירח" במקום השלישי ברשימת הפתיחות המכניסות ביותר בארה"ב, מיד לאחר "האביר האפל" (158 מיליון בסופ"ש הראשון) ו"ספיידרמן 3" (151 מיליון). "מולד הירח" מחליף במקום השלישי את "שודדי הקאריביים: תיבה של איש מת", שפתח בזמנו עם 136 מיליון. כנראה מזל של סרטי המשך.

אילולא ההישג הזה, היינו בודאי מתרשמים גם מהרווחים של הסרט השני ברשימה – " The Blind Side". מדובר בדרמת פוטבול בכיכובה של סנדרה בולוק, אשר גרפה בסופ"ש הראשון שלה 34.5 מיליון דולר, שזה בערך תקציב נייר הטואלט של כוכבי "דמדומים". סרט האסונות "2012" נוחת במקום השלישי אחרי שבוע אחד בלבד בפסגה, עם 26.5 מיליון דולר.

עוד סרט חדש בטבלה, והפעם מדובר בסרט אנימציה – "פלאנט 51", סרט על אסטרונאוט שמגיע לכוכב שמיושב כולו ביצורים ירוקים דמויי שרק. בין המדבבים תמצאו את ג'ון קליז וג'סיקה ביל. הסרט פתח עם 12.6 מיליון בסופ"ש הראשון שלו. סרט האנימציה השני בטבלה, "רוחות חג המולד", שגם מגיע אלינו השבוע, יורד למקום החמישי עם 12.2 מיליון.

את החמישייה התחתונה פותח " Precious", שאמנם יורד מקום אחד בטבלה (בגלל ענקי הקולנוע במקומות הראשונים) אבל מכפיל את הכנסותיו – 11 מיליון דולר לעומת 6.1 מיליון בלבד בשבוע שעבר. " The Men Who Stare at Goats" בהפרש גדול מאוד אחריו – 2.77 מיליון בשבוע השלישי שלו באקרנים.

ומי זה במקום השמיני, שומר על מקומו בטבלה גם אחרי ש"פעילות על טבעית" כבר המשיך הלאה? הרי זה "טיפול זוגי", סוג של תופעה על טבעית בפני עצמו. הסרט הוותיק ביותר בטבלה גרף קצת פחות משני מיליון דולר בסופ"ש השביעי שלו, ובסך הכל 105 מיליון דולר עד כה. טוב, זה הטיפ שנתנו לשליח הפיצה שהביא לכוכבי "דמדומים" ארוחת צהריים, לא?

אין תמונה
"עג'מי". הכי הומניטרי