אין תמונה
ליאם ניסן. חזר בגדול

בסיומו של סוף השבוע האחרון של החודש, הוכרז ינואר 2009 רשמית כראשון בהיסטוריה של תעשיית הסרטים בארצות הברית במהלכו נמכרו כרטיסי קולנוע בסכום כולל של יותר ממילארד דולר. הישג לו אחראים כמה מלהיטי הקופה המפתיעים שיצאו למסכים בתקופה שנחשבה עד לאחרונה השחונה ביותר של השנה.

כך קרה גם ל"חטופה", מותחן הפעולה החדש בכיכובו של ליאם ניסן שכבר הרבה זמן לא זכה ללהיט קופתי ברזומה. הקו-פרודוקציה האמריקנית-צרפתית, שביים פייר מוראל ובהפקתה שותף לוק בסון ("ניקיטה", "האלמנט החמישי"), כבר הוקרנה בארץ ובאירופה לפני כמה חודשים, הופצה רק בסוף השבוע האחרון בארצות הברית וגרפה 24.6 מיליון דולר. מעל ומעבר לתחזיות המוקדמות האופטימיות ביותר. ניסן מגלם בסרט סוכן CIA לשעבר, היוצא למסע חיפושים אלים ומדמם ברחובות פריז אחרי שבתו המתבגרת נחטפה בידי כנופיית סוחרי נשים.

הצלחת "חטופה" הורידה מהפסגה, אחרי שבועיים, עוד להיט חורפי מפתיע שאיש לא ראה אותו מתקרב. "פול בלארט – שוטר בקניון", בכיכובו של קווין ג'יימס, הופק בעלות של 26 מיליון דולר בלבד והשבוע מסתפק במקום השני עם הכנסות של 14 מיליון דולר נוספים לסך כולל של 83.3 מיליון. למקום השלישי נכנס מותחן האימה הפסיכולוגי "הלא קרואים", בו מגלמת אליזבת בנקס רוצחת סדרתית קטלנית העוברת מבית לבית בדמות אחות רחומה, אך בפועל מחסלת את הנשים בהן היא אמורה לטפל ואז כובשת את הלב (והכיס) של הבעלים האבלים הנותרים מאחור. הסרט גרף 10.5 מיליון דולר.

הקומדיה לכל המשפחה "בית מלון לכלבים" שומרת על יציבות במקום הרביעי, עם הכנסות של 8.7 מיליון דולר נוספים לסך כולל של 48.2 מיליון. סוגר את החמישייה הפותחת המנצחת "גראן טורינו" של קלינט איסטווד, עם הכנסות של 8.6 מיליון דולר נוספים לסך כולל של 110.5 מיליון. בכך הופך המותחן החדש של הכוכב-במאי בן ה-78 לסרט המצליח ביותר בקריירה המפוארת שלו, תוך שהוא שובר את השיא הקודם של "קאובויים בחלל" (שגרף 102 מיליון דולר).

ועדיין מישהו חייב גם להיכשל, וכך נכנסת למקום השמיני בלבד הקומדיה "חדשה בעיר" בכיכובה של רנה זלווגר, כאשת עסקים קשוחה ממיאמי המגיעה לנהל מפעל בעיירה קטנה במיניסוטה הקפואה ומגלה מחדש את ליבה ונשיותה. הקהל, מתברר, לא התרשם והסרט גרף 6.7 מיליון דולר. איפה ברידג'ט ג'ונס כשצריכים אותה?

אין תמונה
ליאם ניסן. חזר בגדול