נמשכים החילופים המהירים בצמרת טבלת שוברי הקופות בארצות הברית, והפעם המהיר הופך למהיר ועצבני למשוש לב הפטריוטים. עם ווין דיזל בינלאומי אחד, וגל גדות תוצרת כחול לבן אחת, הרביעי בסדרת מותחני המרוצים "מהיר ועצבני" דילג בקלילות על מחסום הביקורות הקטלניות וגרף סכום עתק של 72.5 מיליון דולר. הפתיחה הגבוהה ביותר עד כה לסרט בשנת 2009, הטובה בתולדות סדרת "מהיר ועצבני", וגבוהה מסך ההכנסות הכולל בארצות הברית של הסרט השלישי, "טוקיו דריפט" שגרף 62.5 מיליון דולר בלבד. ב"מהיר ועצבני 4" נאלצים העבריין דומיניק טורטו והשוטר בריאן או'קונור לשתף שוב פעולה במרדף אחרי אויב משותף, סוחר סמים מקסיקני השולח ידו גם במרוצים לא חוקיים. כאמור, ההימור של דיזל לגלם פעם נוספת את טורטו כדי להחיות את הקריירה המקרטעת שלו הצליח מעל המשוער, וגם גל גדות לא תצא מן הסתם בהפסד מצלצולי הקופות.

עם הצלחה העולה על התחזיות האופטימיות ביותר של המפיקים, "מהיר ועצבני 4" לא מותיר הרבה מקום לסרטים אחרים בסוף השבוע החולף. במקום השני בטבלה יורד מהפסגה הלהיט המצויר החדש "מפלצות נגד חייזרים" עם הכנסות של 33.5 מיליון דולר וסך כולל של 105.7 מיליון דולר בשבועיים.

אכזבת השבוע נמצאת במקום השישי, בכניסה הפושרת לדרמה "ארץ ההרפתקאות". השחקנית קריסטן סטיוארט צלמה את הסרט עוד לפני פריצתה הגדולה למעמד כוכבת על ב"דמדומים", ולמרות שהיא מופיעה בתפקיד משנה החליטו המפיקים להבליט את נוכחותה בפרסומים ולקוות ללהיט על חשבונה. מדובר בדרמה קומית אינטימית, על חבורת בני עשרה משועממים החיים בעיירה נידחת בארצות הברית של סוף שנות ה-80' ומוצאים עבודה זמנית לקיץ בפארק השעשועים המקומי. כאמור, הקהל לא בלע את הפיתיון והסרט מסתפק בהכנסות של 6 מיליון דולר בלבד.

גם מותחן הפיצוצים החדש של הבמאי רני הרלין, "12 סיבובים", לא ישקם את הקריירה הגוועת שלו בלשון המעטה. השבוע הסרט יורד למקום התשיעי בטבלה עם הכנסות של 2.3 מיליון דולר נוספים לסך כולל של 9 מיליון בלבד.

את העשירייה חותמת כניסה חדשה נוספת למותחן הקומי "Sunshine cleaning", בכיכובם של איימי אדמס, אמלי בלאנט ואלן ארקין, על אם המוצאת עבודה מקורית לממן את לימודיו של בנה בבית ספר פרטי יוקרתי. היא מציעה את שירותיה לעבריינים כמנקה יסודית של ראיות מזירות הפשע שהם מותירים. הסרט גרף 1.8 מיליון דולר.

אין תמונה
מל"ט אירני, ארכיון