סרט חדש (תמונת AVI: חדשות)
מתוך הסרט 9.99$ | תמונת AVI: חדשות

9.99$, סרט האנימציה של הבמאית תתיה רוזנטל על פי הסיפורים הקצרים של אתגר קרת, ממשיך לקצור הצלחה ברחבי העולם. אחרי ביקורות נלהבות בפסטיבל טורונטו ובפסטיבל רומא הוכרז אתמול הסרט כמועמד בשתי הקטגוריות החשובות ביותר בטקס פרסי האנני - מועמדות לפרס הסרט הטוב ביותר, ולפרס הבימוי.

9.99$ יתחרה בסרטים "בולט" של וולט דיסני, "קונג פו פנדה" של דרימוורקס, "וול-אי" של פיקסר וגם מול עוד מועמדות ישראלית: הסרט הישראלי קוצר המחמאות והפרסים "ואלס עם באשיר."

טקס פרסי האנני נערך על ידי הארגון הבינלאומי לסרטי אנימציה, ופרסיו הם הוותיקים והיוקרתיים ביותר בתעשייה, והם משמשים כתחזית למועמדויות לפרס האוסקר לאנימציה. מאז ייסוד האנני, קרה רק פעם אחת שסרט זכה בפרס לסרט הטוב ביותר, ולא קיבל גם את פרס האוסקר.

הפרס ניתן בעבור מצוינות והישגים ב-24 קטגוריות, החל מעיצוב הפקה, הנפשת דמויות ועד אפקטים, סטוריבורד, כתיבה, מוזיקה וקולות. המועמדויות הן מהפקות ששודרו, הוצגו בפסטיבל אנימציה או נמכרו. אתגר קרת, אחד הסופרים הישראלים המצליחים בעולם, וקולנוען זוכה פרסים בפני עצמו, כתב לצד ספרי קומיקס ילדים ותסריטים, שלושה קבצי סיפורים קצרים, אשר מחלקם נוצר הסרט: "צינורות", "געגועי לקיסינג'ר", ו"אניהו."

טקס פרסי האנני ה- 36 בו יכריזו על הזוכים יתקיים ביום שישי, ה-30 בינואר, 2009, באוניברסיטת קליפורניה בלוס אנג'לס.