אין תמונה
סמואל ג'קסון. הדיח את בראד פיט מהפסגה

סמואל ג'קסון הוא שוב הגבר גבר של תעשיית הקולנוע האמריקנית. בסיומו של שבוע מנומנם נוסף בבתי הקולנוע בארצות הברית כובש המותחן הפסיכולוגי החדש בכיכובו, "Lakeview terrace", את פסגת טבלת שוברי הקופות עם הכנסות של 15.6 מיליון דולר. ניל לביוט, מחזאי-תסריטאי-במאי המסתפק הפעם בבימוי בלבד, מתאושש מהפלופ המוחץ של סרטו הקודם "איש הקש" מלפני שנתיים (עם ניקולס קייג'). ג'קסון מגלם שוטר קשוח ההופך ממונה מטעם עצמו לשמירה על רחובות השכונה השלווה בה הוא גר, ומחליט להטיל טרור על זוג שכניו החדשים, גבר לבן ואישה שחורה (פטריק ווילסון וקרי וושינגטון). כאשר בני הזוג מחליטים להשיב מלחמה המצב מדרדר במהירות למאבק לחיים ולמוות, וכאמור אי אפשר לבקש מהמשטרה להתערב.

 

למקום השלישי נכנסת הקומדיה "החברה של החבר הכי טוב שלי", עם ספתח צונן של 8.3 מיליון דולר בלבד. קייט הדסון היא הבחורה שאי אפשר לעמוד בפניה, והקרבנות הם ג'ייסון ביגס בתפקיד בן הזוג המאוהב שנזרק לאשפתות ודיין קוק החבר המאצ'ו, המגיע לחזק ויוצא מחוזק כלומר מתאהב בנערת החלומות של חברו הטוב. למקום הרביעי נכנס סרט האנימציה החדש "איגור", עם הכנסות מאכזבות של 8 מיליון דולר. ג'ון קיוזאק מדבב את משרתו הגיבן של ד"ר פרנקנשטיין החולם להיכנס בעצמו לעסקי החייאת המתים, ומתברר שהניסיון לשלב אנימציה, אימה והומור שחור לא ממש עובד בלי טים ברטון על כס הבמאי.

 

"רצח מוצדק", האיחוד המדובר בין רוברט דה נירו ואל פצ'ינו, זוכה לביקורות קטלניות והקהל מצביע ברגליים בהתאם. המותחן יורד למקום החמישי בטבלה, ומוסיף 7.7 מיליון דולר לסך הכנסות כולל של 28.8 מיליון בשבועיים. גם הקומדיה העל טבעית "עיר רפאים" לא מסתמנת כהצלחה מרשימה, עם כניסה למקום השמיני והכנסות של 5.1 מיליון דולר בלבד. ריקי ג'רביס, גרג קיניר וטיה ליאוני מככבים בסיפור הזוי על צעיר החווה מוות קליני של שבע דקות ומתחיל לראות רוחות רפאים. הבעיות האמיתיות מתחילות כשרוחו של גבר מבקשת את עזרתו בפירוק נישואיה הטריים של אלמנתו. פלא שאמריקה מעדיפה לראות טלוויזיה?

אין תמונה
סמואל ג'קסון. הדיח את בראד פיט מהפסגה