אן האתווי (צילום: Brad Barket, GettyImages IL)
האתאווי. בדרך לאוסקר? | צילום: Brad Barket, GettyImages IL

בפתיחת טקס פרסי האוסקר האחרון הוכיחה אן האתאווי שהיא גם זמרת מוכשרת, יכולת אותה תנצל מן הסתם עד תום בפרויקט הבא שלקחה על עצמה: עיבוד בימתי ובעקבותיו עיבוד קולנועי לספרה האוטוביוגרפי של ג'ודי גרלנד "Get happy".

הכוכבת העולה, שהייתה מועמדת השנה לפרס האוסקר על הופעתה בסרט "רייצ'ל מתחתנת", נבחרה לגלם את הזמרת-שחקנית המיתולוגית, אמה של ליזה מינלי ומי שהחלה דרכה כילדת פלא וכוכבת הסרט הקלאסי "הקוסם מארץ עוץ", שחייה היו רצופים טרגדיות אישיות והתמכרויות לאלכוהול וכדורים. גרסת הבמה לספר תהווה עבור האתאווי בת ה-26 מעין חזרה גנרלית לצילומי הסרט שטרם נקבעו לו במאי ושחקנים נוספים.

אמנם האתאווי נבחרה לתפקיד הנחשק בין השאר בגלל דמיונה הרב לגרלנד, אך גם בגלל האטרקטיביות העולה שלה ככוכבת קופה המסוגלת לשאת סרט שלם על כתפיה. זאת לצד ההערכה הגוברת לה היא זוכה גם מהמבקרים בעקבות הופעתה ב"רייצ'ל מתחתנת". שנת 2008 הייתה מוצלחת במיוחד עבור השחקנית, שהצטלמה גם לתפקיד המלכה הלבנה בסרטו החדש של הבמאי טים ברטון, עיבוד הזוי ל"עליסה בארץ הפלאות" (עם ג'וני דפ בתפקיד הכובען והלנה בונהם קרטר בתפקיד המלכה האדומה).

כמו כן מחוייבת האתאווי לחזור לתפקידה כסוכנת מספר 99 בסרט המשך לפרודית הריגול "Get smart" לצד סטיב קארל, אחרי שהסרט הראשון בסדרה גרף 130 מיליון דולר בארצות הברית בלבד. בכירים בהוליווד כבר מעריכים כי ההופעה שלה כג'ודי גרלנד ב "Get happy" תהיה עבורה הזדמנות נוספת להתמודד על פרס האוסקר בעוד שנתיים.