אורן פאלי (צילום: אלירן אביטל)
פלי. שנתיים של עבודה | צילום: אלירן אביטל

אחרי ששבר קופות בארה"ב, הבמאי הישראלי לשעבר, אורן פלי (39), הגיע לביקור בישראל וכינס הבוקר מסיבת עיתונאים מיוחדת לרגל עליית סרט האימה בבימויו, "פעילות על טבעית", שייצא לאקרנים בישראל בחמישי הקרוב. הסרט שהופק בתקציב מינימלי של 15 אלף דולר וכולל קאסט אלמוני, גרף עד כה למעלה מ-100 מיליון דולר. 

פלי, שמעולם לא למד קולנוע ונשר מבית הספר בגיל 16, חי בישראל עד גיל 19 ועבד כטכנאי מחשבים. בארצות הברית החליט לפתוח בקריירה של במאי קולנוע בעקבות "פרויקט המכשפה מבלייר" ו"מים פתוחים" בהם צפה והתרשם. "הגעתי למסקנה שבעצם כל מי שיכול לקנות מצלמה, יכול גם לעשות סרטים. אז החלטתי להתחיל לעבוד על סרט משלי", אומר פלי, "אני חושב שהכי טוב ללמוד מהחיים, בקצב שלי. וכמו בתחום החינוך, כך גם עם קולנוע".

על הסרט הוא עבד במשך שנתיים כאשר בשנה הראשונה חקר את נושא השדים והרוחות, קרא ספרים וראה סרטים שעוסקים בכך. את הסרט עצמו הוא צילם בביתו בסן דייגו במשך כשבוע, ולאחר מכן ערך אותו במשך כשנה. "לא ממש היה תסריט. היו ראשי פרקים, אבל לא אמרנו לשחקנים מה עומד לקרות. הפתענו אותם ונתנו להם לאלתר רוב הזמן. רצינו שהסרט יראה ריאליסטי".

פלי מסביר שהצלחת הסרט נובעת בזכות הסגנון הכמו-דוקומנטרי שלו הסרט ומציין שאולי גם תוכניות הריאליטי תרמו לכך. "הסרט מדבר על נקודה שמפחידה את כולנו, מה קורה כשאנחנו ישנים והכי פגיעים", בנוסף, אפשר להזדהות עם כוכביו בגלל שהם אנשים כמוני וכמוכם, רגילים לחלוטין".

פלי אמר בביישנות כי הוא הופתע מההתייחסות הרבה של התקשורת הישראלית בסרטו, ופירגן לקולנוע הישראלי כשאמר שמאד אהב את "נודל" ו"ביקור התזמורת".

"פעילות על טבעית" מספר על זוג צעיר ששומע רחשים במהלך הלילה ומחליט להתקין מצלמת וידאו בחדר השינה על מנת לתעד את המתרחש ולגלות מאין נובעים הקולות המסתוריים. ייחודו של הסרט הוא בעובדה שהוא מצולם כולו במצלמת וידאו ידנית, בה אוחז השחקן הראשי.

אין תמונה
מצלמה בחדר השינה. זה כל מה שצריך

>> במרחק הצדעה: גאיה טראוב התגייסה