אין תמונה
קאיס נאשף. עזר לאבוטבול ללמוד ערבית

לא כל יום זוכה שחקן קולנוע ישראלי לשחק לצידו של מגה סטאר כמו ליאונרדו דקפריו בהפקה הוליוודית עתירת תקציב. לקאיס נאשף ("גן עדן עכשיו", "פרשת השבוע") זה קורה בסרט החדש "גוף השקרים", שבו הייצוג הישראלי כולל גם את אלון אבוטבול ועלי סולימאן ("עץ הלימון").

"זו הייתה חוויה חזקה מאוד", אומר נאשף, "להיות על סט עם כזה תקציב זה משהו מאוד מיוחד. מדובר על תקציב של מעל מאה מיליון דולר. 'בגן עדן עכשיו', למשל, התקציב עמד על שלושה מיליון דולר".

כדי להכניס אתכם לפרופורציות, כשנאשף נחת בסט הצילומים במרוקו לקחו אותו לשוק צפוף בכפר עני עם המון רוכלים מקומיים. רק כעבור יותר משעה הבין השחקן שמדובר בסטטיסטיים. "בישראל נכנסים לשוק הכרמל כדי לצלם קטע בשוק, בהוליווד בונים לך אותו. הם הקימו שם שוק של 2000 איש".

הסרט, בבימויו של רידלי סקוט ("בלייד ראנר", "גלדיאטור"), הוא מותחן ריגול על רקע המאבק בטרור העולמי. דקפריו מגלם סוכן סי.איי.איי מיומן שיוצא בעקבות טרוריסט סטייל בן לאדן, אותו מגלם אלון אבוטבול, ותוך כדי המשימה מתאהב ברופאה איראנית שחיה בירדן.

ראסל קרואו מגלם את המעביד של דקפריו שמדריך אותו דרך הטלפון מארה"ב איך לתפוס את הטרוריסט שמאיים על שלום העולם בעוד קאייס נאשף ועלי סולימאן מגלמים פלסטינאים ירדנים שעוזרים בתפישתו של המחבל. "אני אחד מאנשי התא של אל סאלים, הטרוריסט שמגלם אלון אבוטבול", מספר נאשף, "ואני משתף פעולה עם האמריקאים, עוזר לליאונרדו להגיע למחבל. רידלי סקוט הבמאי לימד אותי על הדמות, הייתה לו דרך כזאת ללחוש על הסט לחישות מאוד אסטרטיביות, הוראות מאוד ברורות, הוא נותן לך תמונה בהירה על הרקע של הסיטואציה והפעולה".

-איך הרגשת על הסט? 

"אתה מרגיש שכל שנייה שלך עולה כסף וזה מעלה את תחושת האחריות. היה איזה טייק שאחד המפיקים התעטש, אז אמרו לו שהוא בזבז המון כסף".

ליאונרדו דיקפריו (צילום: חדשות)
ליאונרדו דקפריו. הוא הבוס על הסט | צילום: חדשות

-יצא לך לדבר עם דקפריו? 

"בין הצילומים הוא אמר לי שהוא שמע שיש הרבה שחקנים ישראלים טובים, ושיש דיבור חיובי בשוק האמריקאי עלינו. הוא בחור מאוד נחמד. זה איש אחד שהוא בעצם תעשייה שלמה. על הסט הוא הבוס ולא רידלי סקוט הבימאי, מרגישים למי יש את המילה האחרונה. אם הוא רוצה לעשות עוד טייק - עושים עוד טייק, אם הוא רוצה להפסיק- מפסיקים, אם באמצע הצילומים בא לו ללכת לנוח חצי שעה אז כולנו כולל, רידלי סקוט, יושבים על כיסאות בצד ומחכים. הבמאי גם מאוד נזהר בגישה אליו ומדבר אליו בנימוס".

 -פגשת שם גם את אלון אבוטבול. בכל זאת, לא כל יום שחקנים ישראלים משחקים ביחד בסרט הוליוודי. 

"האמת, זה היה יותר מרגש לפגוש את אלון אבוטבול מליאונרדו דקפריו, הוא שיחק ב'שבתות וחגים' ואני שיחקתי ב'פרשת השבוע', אז היו לנו הרבה חוויות משותפות. יצאנו בערבים, שתינו בירות, טיילנו במרוקו, עזרתי לו קצת בטקסט עם הערבית. 

אה, באמת?

"כן. היה לו מישהו מקצועי שלימד אותו, אבל אני עזרתי לו שהיינו בחדר". 

-התערבבתם עם האמריקאים? לא היה איזה ערב בירות עם ליאונרדו? 

"לצערי לא, ליאונרדו לא היה מעורבב. שכרו לו איזו וילה קצת מרוחקת, לא הייתה שום גישה אליו. אבל אל תדאג לנו, גם אנחנו התפנקנו, השתכנו במלון מפואר, וגם נתנו לי רכב ספורט ונסעתי איתו לאורך החוף של מרוקו".