שחקן הקולנוע פטריק סוויזי מת הלילה לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן. סוויזי, בן 57 במותו, אובחן לפני כשנה וחצי כחולה בסרטן הלבלב. בראיון שהעניק לברברה וולטרס בחודש ינואר השנה הוא סיפר שהרופאים נתנו לו שנתיים לחיות אבל אמר שהוא מתכוון להמשיך להילחם כדי להאריך ימים.

הדוברת של סוויזי, אנט וולף, מסרה הודעה רשמית: "פטריק סוויזי הלך לעולמו בשלווה הלילה כשלצידו בני משפחה, אחרי שנלחם באתגרים שהציבה בפניו המחלה במשך 20 החודשים האחרונים". טרם נמסרו פרטים על מועד ההלוויה.

בתקופה האחרונה דווקא נראה כי סוויזי בדרך הנכונה להתגבר על המחלה, כאשר טופל במכשיר מיוחד שאף איפשר לו לחזור לעבודה ולהצטלם לסדרה "the beast". ההידרדרות הפתאומית במצבו החלה לפני כ-10 ימים עקב התפשטות המחלה לכבד. סוויזי הבין כי ימיו ספורים והחל להיפרד מקרוביו.

"פטריק היה שילוב נדיר של גבריות וחן אינסופי", ספדה לו ג'ניפר גריי, שכיכבה לצידו בסרט "ריקוד מושחת". "הוא היה קאובוי אמיתי עם לב רגיש. הוא היה אמיץ ותמיד התעקש לעשות את הפעלולים בעצמו, כך שהמאבק האמיץ והנחוש שלו בסרטן לא הפתיע אותי". 

"פטריק חווה אלף תקופות חיים בתקופת חיים אחת", הוסיף רוב לאו, ששיחק לצידו של סוויזי במספר סרטים. "הוא היה רקדן מקצועי, כתב שירים, השתתף בסרטים שוברי קופות והיה רוכב מדהים על סוסים, אבל הדבר שאני אזכור אותו יותר מכל זו האהבה הגדולה בינו לבין אשתו ליסה". 

שחקנים רבים השתמשו בטוויטר שלהם כדי לספוד לסוויזי, כשהראשונה שבהם היתה דמי מור. "היית אהוב על כל כך הרבה אנשים, האור שלך יזרח לעד", כתבה השחקנית שכיכבה לצידו בסרט הבלתי נשכח רוח רפאים. "במילותיו של סם למולי (שמותיהם בסרט): 'זה מדהים. האהבה שבלב, אתה לוקח אותה איתך'. אני אוהבת אותך פטריק". 

וופי גולדברג, ששיחקה לצידם של מור וסוויזי: "פטריק היה איש טוב, מצחיק ואדם שאני חייבת לו המון. אני מאמינה במסר של 'רוח רפאים' כך שתמיד הוא יהיה קרוב"     

פטריק סווזי, בנה של הכוריאוגרפית פטסי, נולד ב-18 באוגוסט 1953 ביוסטון טקסס והחל את דרכו המקצועית בהפקה של דיסני בשנת 1983 ואחרי מספר תפקידים קטנים פרץ לתודעת הקהל עם תפקיד ראשי בסרט "ריקוד מושחת", עליו גם היה מועמד לגלובוס הזהב. שלוש שנים מאוחר יותר, ב-1990, השתתף בשובר קופות נוסף, "רוח רפאים", לצידה של דמי מור. הלהיט הקולנועי האחרון לו היה שותף הוא הסרט "נקודת פריצה" שיצא לאקרנים בשנת 1991. 

סוויזי השאיר אחריו את אשתו ליסה נאימי, לה נישא בשנת 1975, אחרי שהכירו 5 שנים קודם לכן כשליסה באה ללמוד אצל אימו ריקוד. לזוג לא היו ילדים. 

פטריק סוויזי וג'ניפר גריי מתוך ריקוד מושחת (צילום: רויטרס)
סוויזי וגריי מתוך "ריקוד מושחת". עשה את הפעלולים בעצמו | צילום: רויטרס

עוד ב-mako בידור: לאושרי כהן יש חברה חדשה מבלגיה; צפו בטריילר של הסרט החדש על מייקל ג'קסון; אגם רודברג נפגשה עם טרנטינו וגל גדות גונבת את ההצגה בפרמיירה של הסדרה "החיים יפים".