אין תמונה
ג'ולי. לא צריכה לבקש כסף מהבעל

אנג'לינה ג'ולי היא כוכבת הקולנוע הרווחית בעולם כיום, על פי הנתונים שמפרסם אמש המגזין פורבס. כלל ההכנסות מסרטיה של ג'ולי בת ה-33 ברחבי העולם עומד על 2.5 מיליארד דולר, מתוכם יותר ממיליארד דולר בתחומי ארצות הברית בלבד. לזכותה של ג'ולי עומדת בעיקר העובדה שלצד דרמות היא מסוגלת לשאת בקלילות על כתפיה גם סרטי אקשן גדולי תקציב, שפוטנציאל הרווחים שלהם בקופות גדול בהרבה. בז'אנר זה היא נחשבת כוכבת נשית כמעט יחידה בעולם גברי.

לראיה, שלושת הסרטים המצליחים ביותר מסחרית בקריירה של ג'ולי הם סרטי אקשן. "מר ומרת סמית" גרף עד כה 478,236,279 מיליון דולר ברחבי העולם, "מבוקש" גרף 342,508,551 מיליון דולר ו"טומב ריידר" גרף 274,668,070 מיליון דולר.

ג'וליה רוברטס (צילום: Kevin Winter, GettyImages IL)
רוברטס. רק במקום השני | צילום: Kevin Winter, GettyImages IL

הכוכבות הבאות בתור ברשימה אחרי ג'ולי הן ג'וליה רוברטס בת ה-41 (השחקנית הראשונה בהיסטוריה שקבלה תלוש משכורת של 20 מיליון דולר לסרט אחד על "ארין ברוקוביץ'" שגם זיכה אותה בפרס האוסקר), מריל סטריפ בת ה-59, ניקול קידמן בת ה-41, ריס וויתרספון בת ה-33, שרליז תרון בת ה-33, קייט בלנשט בת ה-39, ג'ודי פוסטר בת ה-46, קירה נייטלי בת ה-24, גווינת פלטרו בת ה-36, דרו ברימור בת ה-34, קמרון דיאז בת ה-36, קייט ווינסלט בת ה-33, סנדרה בולוק בת ה-44, ג'ניפר אניסטון בת ה-40 והאלי ברי בת ה-42.

יצוין כי כמה וכמה שחקניות ברשימה נכנסו אליה בזכות הופעות בסרטים שגרפו הון בקופות, אך בפועל הן הופיעו בתפקידי משנה ולא ניתן לזקוף את הצלחת הסרט רק לנוכחותן בו. כלומר, הרוויחו מן ההפקר. כך למשל הסרט המצליח ביותר כלכלית בקריירה של דרו ברימור הוא "אי.טי" של סטיבן שפילברג, בו הופיעה כשהייתה בת חמש וההצלחה הגדולה ביותר של קייט בלנשט היא "שר הטבעות - אחוות הטבעת" בו השתתפה בסצנות בודדות כקוסמת האלפית גלדריאל.