ג'יימס קמרון (צילום: Kevin Winter, GettyImages IL)
קמרון. כבר לא כל כך מחייך | צילום: Kevin Winter, GettyImages IL

ג'יימס קמרון, הבמאי שהצליח להפוך את "אווטאר" לשובר הקופות הגדול בכל הזמנים ולשבור את השיא הקודם של עצמו, ידוע כבעל פתיל קצר שלא כדאי להסתבך איתו. בכל זאת, כשיש לך אגו של שני מיליארד דולר, אתה הופך להיות קצת רגיש לביקורת.

אולי בגלל זה, קמרון לא היסס לפתוח את הפה וללכלך לפני המצלמות על אויביו ומבקריו, במסיבת עיתונאים שנערכה לרגל יציאת "אווטאר" בדי.וי.די. קמרון, שהותקף על ידי שמרנים ימניים בארה"ב בגלל הנושאים הסביבתיים והאנטי-מלחמתיים בהם עוסק הסרט, נשאל מה הוא חושב על גלן בק, אחד מכתבי החדשות הקיצוניים בארה"ב. ככל הנראה, השאלה פתחה פצע ישן אצל קמרון, שהגיב בחמת זעם.

"גלן בק הוא אידיוט מזוין", אמר קמרון לעיתונאים. "פגשתי אותו. הוא קרא לי האנטיכריסט (כינוי לשטן- ק.ב.ל) ולא בגלל 'אווטאר', הוא אפילו לא ראה את הסרט עדיין". אחרי מחשבה קצרה הוא אמר "אתם יודעים מה, הוא אולי אידיוט ואולי לא, אבל הוא ללא ספק מסוכן, ואני אשמח לנהל איתו דיאלוג".

קמרון גם שלח חיצים אישיים נוספים לעבר בק: "הוא מסוכן כי הרעיונות שלו רעילים. לא האמנתי כשהוא היה בסי.אן.אן. חשבתי לעצמי, מה קרה לסי.אן.אן.? מי הבחור הזה? מי המטורף הזה? ואז הוא הגיע לפוקס ניוז כמובן, שלשם הוא שייך, אני מניח".

קמרון התייחס להתבטאות של בק נגדו, כשקרא לו "האנטיכריסט" אחרי שקמרון סיים את סרטו הדוקומנטרי מ-2007, "קברו האבוד של ישו", בו הוא מטיל ספק במיתוס החזרה לחיים של הנביא הנוצרי.

"אלה לא מתקפות. אלה פשוט אנשים שמקטרים, אבודים בבועות הקטנות שלהם, ספוגים בשנאה ובפחד שלהם", המשיך קמרון במניפסט שלו. "זה המקום ממנו הם באים. בואו נהפוך את זה לדיון ציבורי. זה מה שסרטים נועדו לעשות, אתם יודעים, אתם יכולים לקבל סרטים מבדרים ומטומטמים שלא משפיעים על שום דבר, אבל אותי זה לא מעניין".

אין תמונה
אווטאר. לא בשביל הכסף

קמרון החליט לפנות לכל מתנגדיו בימין האמריקני ולהטיח בפניהם את משנתו, לפיה המהות של "אווטאר" היא להשיג מיליארדים של דולרים, אלא להעביר מסר חשוב לעולם.

"תראו, בנקודה הזאת אני פחות מתעניין בעשיית כסף, אלא יותר בהצלת העולם שילדיי עומדים לרשת", קמרון הכריז בנאומו. "לא עשיתי סרט שיש בו נושאים חזקים כאלה של אנטי מלחמה ואיכות הסביבה כדי למצוא חברים בימין הקיצוני, אבל גם הם צריכים לחיות בעולם הזה וגם הילדים שלהם, כך שהם יצטרכו למצוא את התשובות בסופו של דבר".

לנו זה נשמע כמו הנאום האבוד שקמרון אולי קיווה לשאת בטקס האוסקר, אך ההזדמנות נגזלה ממנו על ידי גרושתו, קת'רין ביגלו. טוב, כשאתה עושה אחד הבמאים הגדולים בעולם, אף אחד לא יכול לסתום לך את הפה.

גלן בק (צילום: אימג'בנק/GettyImages, getty images)
גלן בק. מביא לקמרון את הסעיף | צילום: אימג'בנק/GettyImages, getty images

>> סער שיינפיין: אל תדברו עם הסוכן שלי