יו הפנר, מייסד המגזין "פלייבוי", תרם אתמול (ב') את 900 אלף הדולר האחרונים שהיו נחוצים לרכישת הקרקע שעליה תכננה קבוצת קבלנים להקים מבנים, שהיו מסתירים את אותיות השלט "הוליווד" המפורסם הניצב על גבעה ריקה.

על התרומה הכריזו אתמול בכירים בעיריית לוס אנג'לס, מושל קליפורניה ארנולד שוורצנגר והקרן לקרקע ציבורית מסן פרנסיסקו, במסיבת עיתונאים שנערכה בגבעות הוליווד. הקרן היא שארגנה את המבצע לגיוס 12.5 מיליון דולר.

לזכר הילדות

הקרן תרכוש כעת מהיזמים משיקגו, המאוגדים בחברת Fox River Financial Resources, את 560 הדונם של הקרקעות הסמוכות, ותעביר אותם לרשויות העיר כדי לצרפן לפארק גריפית שמקיף את האזור.

"חלומות הילדות והפנטזיות שלי באו מהסרטים, ולתמונות שהופקו בהוליווד היתה השפעה חשובה על חיי ועל 'פלייבוי'", מסר הפנר בהודעתו. "השלט של הוליווד הוא המגדל אייפל של הוליווד, ואני שמח מאוד לסייע לשמר אתר תרבותי כה חשוב".

הקרן מסרה כי בין התורמים הפרטיים האחרים לשימור השלט של הוליווד נמנים גם השחקן טום הנקס והבמאי סטיבן שפילברג.

מפסגת קנהונגה נשקף מראה פנורמי מושלם של אזור לוס אנג'לס ועמק סן פרננדו. ב-1978 מילא הפנר תפקיד מרכזי בקמפיין לשיפוץ האותיות של השלט, שהיו אז במצב התפוררות.

בלי וילות

יו הפנר וקריסטל האריס (צילום: Jim Ross, GettyImages IL)
הפנר. הציל את הגבעה | צילום: Jim Ross, GettyImages IL

כל הרכס השתייך בעבר להווארד יוז, המיליארדר המתבודד, שרכש אותו בשנות ה-30 בתקווה לבנות עליו "קן אהבה" לשחקנית ג'ינג'ר רוג'רס (שלא הניחה לו לעשות זאת בסופו של דבר). ב-2002 רכשה קבוצת המשקיעים משיקגו את הקרקע מאחוזת יוז במחיר מציאה.

כאשר הקבוצה הכריזה על תוכנית לחלק את הפסגה ל-5 חלקים ולבנות על כל אחד מהם וילה יוקרתית כדי למכור אותן ב-40 מיליון דולר כל אחת, עיריית לוס אנג'לס והתושבים נכנסו להלם.

"כמו אנשים רבים, הייתי בטוחה שהקרקע שמקיפה את השלט של הוליווד היא חלק מפארק גריפין הציבורי", אמרה ליז קיובול, צלמת שתרמה 10 דולר לשימור הקרקע בקמפיין האינטרנטי של גיוס התרומות.

>> טל ברקוביץ' כובשת את הוליווד