כוכב הקולנוע האגדי פול ניומן הלך הערב לעולמו בגיל 83. כישרון משחק בולט, עיניים כחולות ומבריקות ומראה כובש הפכו את ניומן לאחד מהגיבורים המובילים של הוליווד במשך שישה עשורים. דובר מטעם המשפחה הסביר שמחלת הסרטן איתה נאבק ניומן גברה עליו לבסוף, והוא מת בביתו שבווסטפורט קונטיקט, ארצות הברית.

ניומן שיחק ב-60 סרטים בהם "חתולה על גג פח לוהט", "בוץ' וקסידי " ו"העוקץ ". הוא היה מועמד לאוסקר תשע פעמים וזכה באוסקר לשחקן הטוב ביותר בעקבות התפקיד שמילא בסרט "צבע הכסף". לצופים בארץ הוא זכור במיוחד מהסרט "אקסודס", שם גילם את ארי בן-כנען, גיבור ספינת המעפילים שיצאה לישראל ב-1947 - סרט שהצליח בעולם כולו וסייע מאוד להסברה הישראלית.

ניומן נולד ב-1925 בקליוולנד אוהיו לאב יהודי ואם אירית קתולית. ב-1951 הוא שיחק לראשונה בסדרת טלוויזיה של רשת CBS. שנתיים מאוחר יותר הוא כבר כיכב על בימות ברודווי עם ההצגה "פיקניק", הצגה שהקפיצה אותו לחתימת חוזה עם האולפנים הגדולים של הוליווד, אולפנים שהיו לביתו השני עד מותו.

בשנות ה-80 ייסד ניומן את חברת המזון "ניומנס" שייצרה רטבים לסלט, תבלינים ושימורים. הוא גם ייסד עמותה לגמילה מסמים על שם בנו סקוט שמת ממנת יתר. בתחילת השנה נחשף לראשונה דבר מחלתו בסרטן הריאות, המחלה שהכניעה אותו היום.