אין תמונה
לא נראה בקיץ הקרוב. כרזת הסרט avatar

זה לא אמור להפתיע, ובכל זאת. צאתו למסכים של "Avatar", סרטו החדש של הבמאי ג'יימס קמרון (הראשון שלו מאז "טיטניק" שצולם לפני 12 שנים), נדחתה בחצי שנה. הסרט, שתקציבו עשוי להגיע ל 300 מיליון דולר, יועד לקיץ 2009 אך נדחה לדצמבר הבא אחרי שקמרון הודיע שלא יספיק להשלים בזמן את העריכה. יצוין כי גם "טיטאניק" יועד במקור לקיץ אך נדחה לתקופת חג המולד. עיקוב שלא הפריע לו להפוך לסרט הקופתי ביותר בתולדות הקולנוע.

"Avatar" (פירוש המילה "שליח האל") צולם בטכניקת שלושה מימדים חדשנית, כאשר רוב הפן הוויזואלי התווסף בעזרת תוכנת מחשב חודשים אחרי שהצילומים עצמם הסתיימו. הסרט מיועד להציג אפקטים שטרם נראו כמותם על מסך הקולנוע, ומלאכת העריכה מתמשכת בהתאם יותר משנה אחרי שהשחקנים בשר ודם סיימו את מלאכתם על הסט.

צוות השחקנים כלל, בין השאר, את סם וורטינגטון בתפקיד הראשי לצד זואי סולנדה, סיגורני וויבר, מישל רודריגז וג'ובאני רביסי. גיבור הסרט הוא ג'ייק סאלי, נחת לשעבר שבעקבות פציעה פרש מיחידתו והצטרף לקבוצת מתיישבים מכדור הארץ היוצאת להקים מושבה על כוכב לכת אקזוטי בו חי גזע חייזרים שלוו.

כאשר הוא מגלה את האמת מאחורי ניסיון ההשתלטות על הכוכב הזר הוא חוצה את הקווים ומנהיג את צבא החייזרים במלחמת ההישרדות נגד הכובש האנושי. מטאפורה למלחמה בעיראק? לקמרון, שכתב גם את התסריט, פתרונים.

"Avatar" יצא למסכים בארצות הברית ב 18 בדצמבר 2009. התמונות מתוכו נשמרות לפי שעה בסודיות מוחלטת, אך פוסטר רשמי כבר הופץ כשעוד האמינו שהסרט אכן יגיע למסכים בקיץ.