אין תמונה
הנסיך כספיאן. אכזב

המיתון העולמי מתחיל להשפיע גם על האולפנים הגדולים בהוליווד. על פי ידיעה המתפרסמת בסוכנות רויטרס החליטו מנהלי אולפני וולט דיסני לא להשקיע בסרט השלישי בסדרת סרטי נרניה, המבוססת על ספריו רבי המכר של הסופר סי.אס לואיס. מדובר בהחלטה קיצונית, היות ומלכתחילה תוכננו עיבודים קולנועיים לשלושה ספרים לפחות מתוך השבעה בסדרה.

הסרט, "The Voyage of the Dawn Treader", מיועד להצטלם בתוך כחצי שנה בהשתתפות ארבעת השחקנים הצעירים שכיכבו גם ב"האריה, המכשפה וארון הבגדים" ו"הנסיך כספיאן". חברת דיסני הפיצה את שני הסרטים הקודמים, ובתמורה הייתה זכאית למחצית הרווחים מהקרנות ברחבי העולם, מכירות DVD ובלו ריי ותמלוגים על הקרנות בערוצי טלוויזיה. בעקבות החלטת החברה לא להשקיע בהפקת סרט נוסף בסדרה יאלצו מנהלי חברת "וולדן מדיה", המשקיעה הנוספת, לחפש מימון חלופי על מנת לאפשר את תחילת הצילומים.

בהודעה רשמית מטעם חברת דיסני נמסר: "משיקולי תקציב ושינויים לוגיסטיים בחברה אכן החלטנו לא לעבוד מול חברת 'וולדן מדיה' על סרט נוסף בסדרת נרניה". ואולם, הסברה בהוליווד היא שמנהלי דיסני מאוכזבים מכישלונו המסחרי היחסי של "הנסיך כספיאן", שעלות הפקתו הגיעה ל 200 מיליון דולר והכנסותיו ברחבי העולם הגיעו ל 470 מיליון דולר. "האריה, המכשפה וארון הבגדים", לצורך השוואה, הופק בתקציב של 180 מיליון דולר וגרף 745 מיליון ברחבי העולם.