גוגל בייבי (צילום: mako)
גוגל בייבי | צילום: mako

פסטיבל דוקאביב 2009 ננעל אמש כשבקטגוריה הישראלית זכה הסרט "גוגל בייבי" של הבימאית ציפי ברנד פרנק, שעוסק בסיפורה של תעשיית ייצור התינוקות בעידן הגלובליזציה. 

חבר השופטים, שכלל את איש הקולנוע הגרמני הבכיר וילנד שפק, חבר הכנסת דניאל בן סימון והבמאית לינה צ'פלין, נימק את בחירתו בסרט ואמר: "'גוגל בייבי' מעלה אין ספור שאלות העוסקות בדפוס של המין האנושי. הסרט המבריק ומבעית בשאלות שהוא מעלה לגבי חיינו עכשיו ובעתיד".

בציון לשבח בקטגוריה הישראלית זכה הסרט "האסיר" של אסף סודרי, ואילו פרס ראש העיר ליוצר צעיר ומבטיח הוענק לסרט "החברה הכי גרועה בעולם" של רגב קונטס. 

פרסים נוספים שהוענקו בטקס: פרס הצילום הוענק לצלם הסרט "שיחת חוץ" דניאל קדם, פרס העריכה הוענק לשרי עזוז על עבודתה בסרט "כעבור 9 שנים" ופרס התחקיר הוענק ל"השמצה" של יואב שמיר, שפתח את הפסטיבל לאחר שזכה לשבחים בפסטיבלים ברחבי העולם.

הפרס הראשון לסרט הזר הוענק לסרט "וידוי על סף המוות" בבימויים של פיטר גילברט וסטיב ג'יימס מארה"ב. "סרט דוקומנטרי בנוי בקפידה ומבוים היטב, המעמיד במרכזו גיבור כן ומיוסר. הסרט מעורר מחשבה וגם פס הקול המעודן מוביל את הצופה ללב הדיון בנושא עונש המוות", נימקו השופטים.


פסטיבל "דוקאביב" ה-11 ינעל ביום שבת ה- 16 במאי.