אין תמונה
ברון "ברונו" כהן. מסתבך עם ערבים

רבים חושבים שסרטו האחרון של סשה ברון כהן, "ברונו", היה פחות מצחיק מסרטו הקודם "בוראט", אבל יש כאלה שאותם הוא לא הצחיק בכלל. איימן אבו-עייטא, בעל מכולת פלסטיני ופעיל שלום מבית-לחם, כועס מאוד על כהן שהשתמש בו כגג בתוך הסרט - בדיחה שהתבררה כבעלת השלכות חמורות על חייו.

באחת הסצנות ב"ברונו", כתב האופנה האוסטרי מגיע כביכול למחנה פליטים בלבנון, שם הוא מראיין טרוריסט מפורסם מבריגדת אל-אקצה. בפועל היה מדובר באבו-עייטא עצמו, והכיתוב שליווה את הראיון טען כי מדובר ב"מנהיג חוליית הטרור גדודי חללי אל-אקצה". הסצנה כולה, למעשה, צולמה במלון בבית-לחם, קרוב מאוד לבסיס צה"ל.

אבו-עייטא טוען כי הוסבר לו שמדובר בעיתונאי גרמני שמפיק סרט על הבעיה הפלסטינית, וכי הוא לא היה מודע למטרה האמיתית של הראיון. אבל כהן, שהתראיין ביולי האחרון לתוכניתו של דיוויד לטרמן, המשיך וטען שם כי מדובר בטרוריסט אמיתי וכי צוות ההפקה של הסרט מצא אותו דרך מקור מה-CIA.

הכוכב הפלסטיני החדש, כאמור, חשב שהבדיחה ממש לא הולמת. לטענתו, מאז שהופיע בסרט הוא מקבל איומים על חייו, על אף שהוא מתנגד נחרצות לטרור. אבו-עייטא דורש מסשה ברון כהן לקבל אחריות על הנזקים שגרם לו ולפצות אותו על עוגמת הנפש. לכן הוא תובע כעת 70 מיליון יורו מכהן, מאולפני יוניברסל ומדיוויד לטרמן עצמו. הסכום, אגב, הוא כחצי מרווחי הסרט מאז שיצא בארה"ב.

כהן, כידוע, משתמש בסרטיו בשילוב של תיעוד המציאות ופרודיה, ופעמים רבות ניכר שאנשים שמופיעים בסרטיו אינם מודעים לעובדה שהוא מתחזה. כך למשל, בסצנה אחרת בסרט, הוא מנסה לפתור את הסכסוך הישראלי-פלסטיני בעזרת כוריאוגרפיה מופשטת וכמעט נסקל באבנים על ידי המון זועם במאה שערים, לאחר שהוא נכנס לשכונה לבוש במכנסוני עור ובשטריימל. סביר להניח שאם חרדים היו מעיזים לצפות בסרט, גם הם היו יכולים להתעשר מזה.

>>למרות משחק מרשים של השחקנית, "אחים" לא ממריא. ביקורת קולנוע