אין תמונה
זה לא שאני נגד ישראלים, זה רק שאני נגד... ישראלים. דני גלובר

בעוד ישראל זוכה לעדנה בכל הקשור למוזיקאים המגיעים להופיע בארץ בזה אחר זה, הרי שבעולם הקולנוע המצב, מסתבר, קצת שונה. פסטיבל הסרטים הבינלאומי בטורונטו נמצא בימים האחרונים תחת מתקפה של אמנים רבים המגנים את ההחלטה להצדיע לקולנוע הישראלי ולעיר ת"א, לרגל יום הולדתה ה-100, והטוענים כי הפסטיבל הפך ל"חלק ממכונת התעמולה הישראלית"

כ-50 אנשי רוח, אמנים וסלבריטאים, בראשות השחקנים דני גלובר וג'יין פונדה, הסופרת נעמי קליין והבמאי קן לואץ' חתמו על עצומה המשווה את ישראל לדרום אפריקה וטוענת כי התכנייה של הפסטיבל "מתעלמת מסבלם של תושבי תל אביב לשעבר וצאצאיהם המתגוררים כיום במחנות פליטים בשטחים הכבושים או במדינות זרות".

בהודעה שפרסמו מארגני העצומה הם ביקשו להדגיש כי המחאה איננה מכוונת נגד היוצרים הישראלים ואין בה כדי לטעון כי סרטים ישראלים אינם לגיטימיים, אלא רק להזהיר מפני הפיכתו של הפסטיבל למערכת יחסי ציבור חד צדדית לטובת ישראל.

"אם יש נושאים שעלו לסדר היום עקב הקרנת הסרטים, הרי זאת המהות", הגיב מנהל הפסטיבל, פירס הנדלינג, לטענות. "המטרה של הפסטיבל היא להראות עבודות מאתגרות, המעלות שאלות בסוגיות הבוערות".

פסטיבל הסרטים הבינלאומי ה-34 של טורונטו, שיפתח ביום חמישי הקרוב, נחשב לאחד מהיוקרתיים בעולם והשנה הונהגה בו תחרות חדשה הנקראת City to City. תל אביב נבחרה להיות העיר שחונכת את הפרויקט ובין הסרטים שיוקרנו ניתן למצוא את "לבנון" של שמוליק מעוז, "עג'מי" של ירון שני וסכנדר קובטי, "עיניים פקוחות" של חיים טבקמן, "חמש שעות מפריז" של ליאון פרודובסקי, "כרמל" של עמוס גיתאי ו"גוגל בייבי", סרטה התיעודי של ציפי ברנד פרנק. מדי שנה יושם דגש על עיר אחרת בעולם דרך עיניהם של 10 במאים שונים.

עוד ב-mako בידור: סנדי מחפשת דירה, אקי בא לעזור. לאנג'לינה ג'ולי נמאס מזה שברד פיט מעשן סמים, אז היא נתנה לו אולטימטום., הישרדות מפסידה ברייטינג לנבחרת ישראל ומי מנבחרת כוכב נולד התחיל עם רוני דלומי?