בעולם שהרשתות החברתיות ובעיקר פייסבוק וטוויטר השתלטו על החיים שלנו, בחירת תמונת פרופיל מושלמת שתעביר את המסר הנכון היא משימה לא פשוטה שיש לשקול בכובד ראש. לפניכם מספר מחקרים ועצות של מומחים, שיעזרו לכם ללמוד מה תמונת הפרופיל אומרת עליכם ועל החברים שלם: 

ויטני הס, מומחית רשתות חברתיות ובעלת בלוג פופולרי בענייני רשת  אומרת כי ממבט חטוף על תמונת הפרופיל היא יכולה ללמוד הרבה:

תמונה שצולמה מזווית מיוחדת או כשהמצולם מסיט את מבטו הצידה מלמדת כי הוא בעל אופי יצירתי ומתחשב. אדם שלא תמיד מתנהל לפי הכללים המקובלים ובעיקר אוהב לשאול שאלות ולגלות דברים חדשים.

תמונה עם חברים מרמזת על אדם שמזדהה עם חבריו ומאוד קרוב אליהם, עד שמוכן שיתנוססו על תמונת הפרופיל שלו. בדרך כלל בתמונות קבוצתיות, כל חברי הקבוצה יפרסמו תמונה דומה, עם אותם חברים כתמונת הפרופיל שלהם.

חברים מאושרים (צילום: Nikada, Istock)
תמונת חברים: אתם כנראה ממש אוהבים אותם | צילום: Nikada, Istock

תמונה עם המשפחה או עם הילדים מלמדת על בן אדם שמאוד קרוב לבני המשפחה שלו ורואה בהם מערכת תמיכה חזקה. כמו כן, מלמדת על כך שהדבר היחיד המשמעותי שאותו מצולם גאה בו בחייו הוא הילדים והמשפחה.

תמונה "אקטיבית" שבה המצולם נראה בטיול בטבע מלמדת שהוא רוצה להיתפס כאחד שלא יושב כל היום מול המחשב אלא מסתובב בחוץ, מה שלא באמת תמיד תקף במציאות.

מספר מומחי רשת מתוך האתר Gawker מציעים הסברים אחרים:

תמונת פרופיל נקייה מהמותניים ומעלה: המצולם הוא בן אדם בוגר ונורמטיבי שגם בטוח בעצמו ובמראה החיצוני שלו. יש שיטענו שאנשים כאלה הם קצת משעממים. שימו לב אם מדובר בתמונה מקצועית, המצולם הוא נרקיסיסט (עוד על העניין בהמשך).  

אין תמונה
מותניים ומעלה: אתם נורמטיביים ומשעממים

 תמונה בבגד ים: המצולם ככל הנראה לוהט אך מאוד חסר ביטחון עצמי.

תמונה רחוקה: המצולם נמצא רחוק מהמצלמה מה שמקשה לזהות פרטים לגבי המראה שלו. אדם כזה אוהב פרטיות ולא מעוניין שמישהו ידע איך הוא נראה. כמו כן, הוא מעט ביישן ומאופק, עד שמכירים אותו לעומק.

תמונה מאוד קרובה: למעשה היא כה קרובה שניתן לראות רק חלק מהפנים של המצולם. בן אדם כזה רוצה לגרום לאנשים לחשוב שהוא לא רוצה שיזהו אותו, אבל המציאות הפוכה. סביר להניח שאנשים עם תמונת פרופיל כזו לא היו מאוד פופולריים בצעירותם ויש סיכוי גבוה שהם אף סבלו מאקנה, עין עצלה, גמגום או סתם תספורת גרועה והם עדיין לא התגברו על ההקנטות של הילדים. כיום אלה אנשים שמוצאים את עצמם לבד במסיבות, ולא בגלל שהם ביישנים אלא בגלל שהם מעצבנים ואנשים בורחים מהם.

אין תמונה
תמונה קרובה מאוד: כנראה שבילדות סבלתם מאקנה

תמונת ילדות: תמונת ילדות, בדרך כלל בשחור לבן שסביר להניח שהמצולם מצא אחרי חיפושים ארוכים במחסן של ההורים. תמונה כזו מלמדת על בן אדם שחושב שכל מה שהיה בעבר עדיף ממה שיש בהווה, והרבה פעמים הוא גם חי את העבר.

תינוקת מנגנת על פסנתר (צילום: Laoshi, Istock)
תמונת ילדות: אתם מעדיפים לחיות בעבר | צילום: Laoshi, Istock

תמונה של חיית מחמד: תמונה של חיית המחמד השייכת לבעל הפרופיל, בדרך כלל בלעדיו ברקע. פענוח אופיו של המצולם תלויה בסוג החיה המצולמת. אם מדובר בחתול, זה מאוד פשוט: בעלת הפרופיל היא אישה שאין לה חבר. תמונה של כלב: מדובר בגבר הומוסקסואל שאין לו חבר. תמונה של נחש: בעל הפרופיל הוא טינייג'ר או חסיד מוזיקת מטאל. תמונה של אוגר או גרביל: כנראה שמדובר בפרופיל של ריצ'ארד גיר.

תמונה מהחתונה: תמונה מאלבום החתונה של המצולם מרמזת על כך שהוא או היא רוצים שכולם ידעו שהם התבגרו והתקדמו בחיים. כמו כן, אנשים עם תמונה כזו רוצים להעביר מסר מיידי כי הם אינם פנויים יותר לקשר וכי בני הזוג שלהם הם כרגע הדבר הכי חשוב עבורם בחיים. בדרך כלל יהיו אלה זוגות שזה עתה התחתנו. אפשרות אחרת היא שאלה התמונות היפות היחידות שיש להם באלבום.

הישראלים לא ממהרים לחופה (צילום: noBorders - Brayden Howie, Shutterstock)
תמונה מהחתונה: כנראה שהתבגרתם | צילום: noBorders - Brayden Howie, Shutterstock

תמונה בעלת ערך תרבותי: בדרך כלל מדובר בדמות מסרט או סדרת קאלט. תמונות של דמויות דימיוניות, פוסטרים של סרטים, הופעות, עטיפות של ספרים, סלבס ועוד. אנשים כאלה מוגדרים כחסרי אישיות. הם מגדירים את עצמם ואחרים לפי תרבות הפופ הפופולרית. אנשים כאלה הם גם בעלי לפחות שתי חולצות עם כיתוב מטופש.

אין תמונה
תמונה של מישהו מפורסם: אתם חסרי אישיות

תמונות יצירתיות מידי: תמונות בצבעים מוזרים ומזוויות לא שגרתיות שייכות לאנשים שחושבים שהם יצירתיים. בדרך כלל מדובר בסופרים, צלמים ואמנים שלרוב עובדים כמלצרים או בלוגרים.

תמונות ממסיבות: בדרך כלל שייכות לאנשים צעירים. אם רואים בהן גם אלכוהול, סיגריות או אפילו סמים, כנראה שמדובר בבן אדם שבנוסף להכל הוא גם לא חכם במיוחד. אחרי שהם קצת מתברגים, אלה יהיו הראשונים להחליף תמונות שכאלה בתמונה מהחתונה. 

אין תמונה
תמונות ממסיבות: אתם צעירים ולא חכמים מידי
 

אחרי שקראתם והבנתם לאיזו קבוצה אתם שייכים, הנה עוד קצת מידע מעניין: 

נשים "מכוערות", איזו תמונת פרופיל יש להן?

לפי סקר שערך המרכז לחקר האינטרנט נשים שנחשבות כ"לא מושכות" נוטות להסתיר את עצמן בהצלחה בתמונות הפרופיל שלהן. איך הן עושות את זה? אותן נשים מפרסמות תמונות קבוצתיות עם עוד כ-2 נשים שמופיעות בתמונה, בדרך כלל יהיו אלה חברות שלהן, שגם יפות מהממוצע. באותו מחקר כ-2000 תמונות פרופיל של נשים הוצגו לעשרה גברים שדירגו את הנשים כמושכות, ממוצעות ומכוערות. 92% מאותן נשים שזכו להגדרה הלא מחמיאה "מכוערת"- תמונת הפרופיל שלהן התגלתה כתמונה קבוצתית עם עוד כמה חברות.

נרקיסיזם

בדיוק ביחס הפוך, לפי מחקר של אוניברסיטת ג'ורג'יה אנשים בעלי אופי נרקיסיסטי שמרוכזים בעצמם יפרסמו תמונת פרופיל שלהם בלבד. בדרך כלל היא תהיה תמונה מקצועית כאילו נלקחה ממגזין אופנה. כמו כן נמצא כי בדיוק כפי שאותם נרקיסיסטים מקדישים את הפרופיל שלהם לפולחן עצמי,מפרסמים הרבה עדכונים על עצמם ומאוד פעילים ברשתות החברתיות, כך הם מחליפים את תמונות הפרופיל מספר פעמים גבוה מהממוצע.  

אישה יפה (צילום: CoffeeAndMilk, Istock)
תמונה מקצועית: אתם נרקיסיסטים | צילום: CoffeeAndMilk, Istock

חיוכים ופוטושופ

מחקר שנערך בקרב יותר מ-1,300 נסקרים גילה מספר ממצאים מעניינים: הסיכוי שגבר יעלה תמונה שעברה ריטוש גבוה ב-50% מהסיכוי שאישה תעלה תמונה שכזו, והסיכוי שהגבר יחייך בתמונה נמוך ב-20% מזה של אישה. תמונות בהן מצולמים זוגות העלו את הסיכוי לחיוך בתמונה ב-35%.

אלכוהול

לפי אותו מחקר רק אחוז אחד מהנסקרים צילמו את עצמם מעשנים ו-5% מהם צולמו כשהם שותים משקה אלכוהולי. כאן תוכלו לקרוא על הקשר שבין פייסבוק לאלכוהול.

בני 30 פלוס מינוס

הסבירות שצעירים מתחת לגיל 30 יבחרו תמונה בה הם נראים במסיבה גבוהה יותר מאלה שעברו את הגיל, כמו כן אותם בני 30 פלוס וכאלה הנמצאים בזוגיות נטו יותר לפרסם תמונה של הילד שלהם מאשר את תמונתם.

בנים, בנות ועולם הדייטים:

אתר ההכרויות הפופולרי Okcupid ערך סקר נרחב בקרב יותר מ-7,000 משתתפים ואלה התוצאות: 

56% מהנשים מחייכות בתמונות הפרופיל שלהן בעוד שרק 37% מהגברים בוחרים לחייך. ואם חשבתן שחיוך ימשוך את המין הגברי, אז לא. תמונות של בחורות עם מבט מפלרטט זוכות ליותר פופולריות בקרב הזכרים.

אישה מחייכת (צילום: LUNAMARINA, Istock)
מבט מפלרטט עדיף מחיוך | צילום: LUNAMARINA, Istock

תמונות של גברים שמקבלות הכי הרבה יחס חיובי בתחום הדייטינג הן דווקא כשהם אינם מביטים ישירות למצלמה, אלא מסיטים את המבט הצידה. סוג של מבט מסתורי שנשים אוהבות.

ועכשיו לחלק המפתיע של המחקר: מה לגבי פורטרט עצמי? 

תמונות שהבחורות מצלמות את עצמן, בסלולרי או מצלמה, מלמעלה הן התמונות שהגברים הכי מעדיפים לראות כתמונת הפרופיל של כל בחורה.

אין תמונה
תמונה כזו גברים אוהבים

בהתחלה חשבו החוקרים כי הסיבה היא לא הזווית, אלא התוכן. כלומר, בגלל שבתמונה מצולמת מלעלה, לרוב ניתן לראות את המחשוף של המצולמת, הגברים כל כך אוהבים את הסוג הזה של התמונות. החוקרים לא התעצלו והוציאו ממאגר התמונות את כל אלה בהן נראה מחשוף כלשהו. התוצאות מפתיעות: הזכרים עדיין בחרו בתמונות אלה כהכי אהובות עליהם.

גברים בלי חולצות:

תמונת הסיקס-פאק המפורסמת, שבה הגברים מצטלמים בלי החולצה שלהם כדי להשוויץ בריבועים שיש להם בבטן (מגיע להם, עבדו על זה קשה), נתפסת בעולם הרחב כתמונת קלישאה שאף בחור שמכבד את עצמו לא ימהר להגדיר כתמונת הפרופיל שלו. גם במקרה זה מצפה לכם הפתעה: נשים מאוד אוהבות תמונות של גברים שמראים את השרירים שלהם, כמעט כמו שהן אוהבות לראות גברים עם חיות מחמד. עם זאת, חשוב לציין לגבי תמונות הריבועים בבטן, ככל שגילו של המצולם עולה כך יורדות מספר הפניות לתמונות השרירים שלו.

אין תמונה
ריבועים בבטן: בגיל 31 זה לא יעבוד

ועוד פרט חשוב: תמונות גברים שמצולמים שותים משקה אלכוהולי וכאלה שמצולמים בטיולים שונים, קיבלו את התגובות הנשיות השליליות ביותר.

נשים עם מחשוף:

רבים יגידו שלא צריך לעשות מחקר מעמיק כדי לקבוע שמחשופים מושכים תשומת לב, והם צודקים. רק בניגוד למקבילה הגברית שהיא תמונה של ריבועים בבטן שהפופולריות יורדת עם עליית הגיל באופן דרמטי, במקרה של מחשוף, אמנם ככל שהמצולמת עם הקליווג' מתבגרת היא עדיין מקבלת פחות פניות מגברים, אבל הירידה אינה דרסטית כמו במקרה של הגבר החשוף.

אין תמונה
תמונת מחשוף: עובדת כמעט בכל גיל

עם זאת חשוב להוסיף גם כי המחקר מגלה שככל הנשים מתברגות, התמונות שלהן נהיות יותר חסודות שלא חושפות חלקי גוף כלשהם, והן בעיקר מעדיפות להצטלם בתמונות חוץ ובטיולים. עבור צעירות בגילאי 18-24 תמונות חושפניות הן הכי פופולריות, אחריהן תמונות שלהן בטיולים, ובגיל 25 הסדר בדיוק הפוך. 

עוד קצת נתונים שכדאי לכם לדעת:

לפי מחקר של  Pixable נשים נוטות להחליף את תמונת הפרופיל שלהן בכל שבועיים, לא רחוקים מהן הגברים שמחליפים את התמונות בכל שלושה שבועות.

משתמש ממוצע בפייסבוק מחליף את תמונת הפרופיל שלו כ-18 פעמים בשנה.

>> אם עוד לא שמעתם, יש דרכים קלות להרוויח כסף ברשת 

>> אתר שיעזור לכם להיות שכנים טובים