מנכ"ל פיייסבוק, מארק צוקרברג (צילום: Justin Sullivan, GettyImages IL)
רוצה למכור פרסומות למפרסמים ישראליים בעצמו. מנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג | צילום: Justin Sullivan, GettyImages IL

עדיין לא ברור אם זה יקרה בקרוב, אבל פייסבוק מתכוונת לחזק את נוכחותה בישראל עם נציגות רשמית שתספק מענה לכל צרכי הפרסום.

עד היום נענע10 הייתה אחראית על מכירת שטח הפרסום לחברות ישראליות, אך זו מעולם לא זכתה בבלעדיות וחברת פייסבוק עצמה תמיד יכלה למכור פרסומות למפרסמים ישראליים בעצמה. עם זאת, פייסבוק הפסיקה את שיתוף הפעולה עם נענע10 לפני מספר שבועות כשעל פי דיווחים שונים, הרשת החברתית לא הייתה מרוצה מהמכירות של נענע10 והעדיפה לעבוד ישירות מול המפרסמים הגדולים.

המפרסמים עצמם דווקא מרוצים מהשינוי וחלק מבכירי התעשייה מאמינים כי השינוי לא יפגע מהותית במפרסמים הגדולים אלא להיפך העבודה תתנהל באופן דומה לצורת העבודה שקיימת היום בעולם המערבי.

כך, פייסבוק תתחרה בגוגל שמנהלת משרד פרסום בישראל כבר משנת 2005 בו היא מעסיקה כמה עשרות עובדים. נכון להיום, גוגל שולטת באופן כמעט מוחלט בשוק הפרסום באינטרנט בישראל.

אבל רגע לפני החגיגה הגדולה מזהירים גורמים בתעשייה  כי הסבירות שפייסבוק תפתח משרד פיזי רשמי בישראל נמוכה למדי. זאת בגלל שזו למעשה תהיה הנציגות הראשונה שתעסוק רק במכירות ולא נראה סביר שהיא תקום קודם כל בישראל. 

>> מחשב iMac מזהב - רוצים?