אחרי הביקור הווירטואלי במשרדים החדשים של פייסבוק קבלו הצצה למשרדים המדהימים של יוטיוב בסן ברונו שבקליפורניה.

באמצע השחלנו גם כמה עובדות מעניינות שאולי לא ידעתם על אתר הסרטונים הכי גדול בעולם: 

אין תמונה
ככה זה נראה מבחוץ

יוטיוב התחיל את דרכו כסטארט אפ לפני בשנת 2005. שנה בלבד אחרי הקמתו הוא נמכר לענקית החיפוש גוגל תמורת 1.4 מיליארד דולר. יוטיוב הוא אתר הווידאו הגדול בעולם והאתר השלישי (אחרי גוגל ופייסבוק) במספר הכניסות אליו. 

אין תמונה
הלובי נראה כמו בית מלון

שלושת המייסדים של יוטיוב עבדו בפייפל כשהחלו לעבוד על ה"פרויקט"– אחד מהם גם עבד תקופה קצרה בפייסבוק בתחילת דרכה.

אין תמונה
אם חשבתם שזה קניון, אז לא

האגדה מספרת שהייעוד הראשוני של יוטיוב היה אתר הכרויות שכולל קטעי וידאו. ואיך בסוף הם הגיעו לרעיון שיתוף הסרטונים? יש שתי גרסאות:

לפי הראשונה, אחד משלושת המייסדים רצה לצפות בתקרית הפטמה של ג'נט ג'קסון בסופרבול אבל לא הצליח למצוא את הסרטון ברשת.

לפי הגרסה השנייה, הכל התחיל כששני המייסדים האחרים רצו לשתף אחד את השני בסרטון מארוחת ערב, אבל לא הלך להם בגלל שהוא היה גדול מידי לשליחה במייל.

אין תמונה
ועוד קצת לובי, הפעם מלמעלה

כתובת הדומיין של יוטיוב נרשמה באופן רשמי ביום האהבה - הוולנטיינ'ס דיי: 14 בפברואר שנת 2005.

אין תמונה
מגרש גולף? לא, אתם לא חולמים

הסרטון הראשון אי פעם ביוטיוב עלה ב-23 באפריל שנת 2005 והוא שייך לג'אוד קארים, שהוא גם אחד מהמייסדים. כותרת הווידאו  "אני בגן חיות" והאורך שלו הוא 19 שניות – קליק ותוכלו לצפות בו.

אין תמונה
והנה הבריכה, מי ירצה לצאת מהמשרד בכלל?

הווידאו הכי שנוא ביוטיוב (נכון לעכשיו) הוא Friday  של רבקה בלאק והווידאו הכי נצפה הוא בייבי של ג'סטין ביבר, שלתקופה קצרה גם הוא היה הכי שנוא ביוטיוב

אין תמונה
חדר הכושר הריק לא נראה כמו אטרקציה פופולרית בקרב העובדים

הדואט  Love The Way You Lie של אמינם וריהאנה שבר שיאים כשקיבל מעל 6.6 מיליון צפיות ב-24 השעות הראשונות מרגע עלייתו.

אין תמונה
אז כמה סוגי קורנפלקס ספרתם?

באחד באפריל שנת 2008 – יוטיוב הפנתה את כל הסרטונים מעמוד הבית שלה לקליפ של ריק אסטלי, Never gonna give you up. וכן, זה היה חלק ממתיחת האחד באפריל.

המתיחה הפכה ללהיט וטבעה מושג חדש - Rickrolling: מצב בו בניגוד למה שמובטח בטיזר קליק על התוכן מביא את המשתמש לאותו קליפ של אסטלי. 

אין תמונה
חדר משחקים 1

המתיחה היתה כל כך מוצלחת שיוטיוב הפכו את זה למסורת ובכל שנה ממציאם מתיחה חדשה: בשנת 2009 
קליק על סרטון בעמוד הראשי של האתר גרם לאתר להתהפך. במשך יום שלם, כל מי ששאל את בכירי יוטיוב על העניין קיבל תשובה שמדובר בממשק חדש. 

אין תמונה
חדר משחקים 2

המשתמש הממוצע צופה בכ-15 דקות של וידאו ביום. מטרתם הראשונית של המייסדים היתה שיוטיוב יחליף את הטלוויזיה ואנשים יצפו בו מעל 5 שעות ביום.

אין תמונה
שולחן העבודה, כי לפעמים גם עובדים שם

אין תמונה
ביוש...