מיכאל גולן, הבעלים של גולן טלקום (וידאו WMV: עודד קרני)
המהפכה כנראה לא מתחילה עכשיו. מיכאל גולן, הבעלים של גולן טלקום | וידאו WMV: עודד קרני

מהפכת הסלולר: אחרי שהציתה את התחרות בשוק הסלולר כשהודיעה על מחיר חסר תקדים - 99 שקל לחבילת "הכל כלול" - מסתבר שהלקוחות לא ממהרים להתנייד ולעבור לגולן טלקום. טבלת הניודים המעודכנת מצביעה על נתוני ניוד חלשים מאוד לחברה עד כה, זאת לעומת היקפי ניוד גבוהים למתחרה, הוט מובייל.

הנתונים הנמוכים של גולן טלקום מוסברים בכך שהיום, שבוע אחרי השקת פעילותה, מגייסת החברה לקוחות חדשים שמבקשים לקבל מספר חדש ואטרקטיבי (אותו מאפשרת החברה לבחור), אך לא ממהרים להתנתק מחברת הסלולר הקיימת וממתינים לראות שהרשת של גולן אכן עובדת. כמו כן נציין, שישנה אפשרות שמערכת הניידות אינה מזהה את הלקוחות שמבקשים להתנייד, בשל העובדה שגולן מתארחת על גבי הרשת של סלקום. מיכאל גולן מסר ל"גלובס" בתגובה, כי היקף ההזמנות שיש לחברה עומד על כ-30 אלף.

בעיה זו נציין, לא משתקפת כאמור במספרי הניידות של הוט מובייל, אליה עוברים כ-2,000 מספרים ביום, עדות לכך שלחברה יש מערך פריסה ונקודות שירות רבים בכל הארץ, לעומת גולן טלקום שמספקת שירות רק באינטרנט.

יש לציין, כי היקף הניודים שאותם ניתן לראות בטבלה, משקף לקוחות שעוברים מחברה לחברה עם המספר שלהם, אבל לא מאפשר לדעת כמה מנויים נטשו את החברה הסלולרית או כמה לקוחות חדשים הצטרפו לכל חברה. עם זאת, הניודים הם האינדיקציה החשובה בשוק, שכן מרבית הלקוחות מעדיפים לעבור עם המספר הקיים שלהם מאשר לקבל מספר חדש. דבר נוסף הוא שהשוק הסלולרי רווי, ולכן באופן טבעי יש פחות לקוחות חדשים שמצטרפים.

לקוחות חדשים

לא ממהרים לנטוש

הנתונים תומכים בעמדת החברות הסלולריות שטוענות שמרבית הלקוחות מבקשים לשפר את החבילה שלהם ולא ממהרים לנטוש אותן. לדבריהן, רוב הלקוחות שמתקשרים מקבלים הצעות שקרובות לאלה של המתחרות החדשות, ולכן אינם ממהרים לעזוב בשל הפרשי מחיר של 20-30 שקלים בחודש. אם כך, נשאלת השאלה כיצד הוט מובייל מצליחה להציג נתוני גיוס מרשימים. לפי ההערכות, ההסבר לכך הוא שמדובר במעגל ראשון של מצטרפים שכולל אלפי עובדים ובני משפחותיהם.

סיבה שנייה היא שלחברה יש מערך שירות נרחב (אמנם לא כמו זה של החברות הוותיקות, אבל פריסה נאה של נקודות שירות ומכירה ברחבי הארץ), והלקוחות הישראליים עדיין מחפשים להתחבר דרך נציג שירות ולדבר עם מענה אנושי ולא להתחבר באמצעות אתר אינטרנט.

להוט מובייל (מירס לשעבר) יש גם מאגר לקוחות גדול משל עצמה - כ-450 אלף מנויים - ולכן סביר להניח שהיא העבירה אותם לרשת החדשה. עם זאת נזכיר, כי מצבת המנויים הכוללת של החברה צפויה לרדת בקרוב עם גריעתם של 80 ל-100 אלף לקוחות של הצבא, לאחר שסלקום שזכתה במכרז של צה"ל, תתחיל לספק בקרוב שירותים לצבא.

העתיד לא ידוע

נכון לעכשיו, ניכר שהוט מובייל מצליחה לגייס לקוחות בהיקף סביר, בעוד שגולן טלקום היא עדיין בגדר תעלומה. עם זאת, קשה להסיק מכך לגבי העתיד ורק בעוד מספר שבועות או חודשים, כאשר ישקע האבק מעל המלחמה הסלולרית, ניתן יהיה להבין לעומק את השינויים בשוק. לגבי המפעילים הווירטואליים, הנתונים מלמדים כי היקפי הניוד אליהם הוא נמוך מאוד ואף נמצא בנסיגה רצינית. רמי לוי, שבעבר גייס מעל ל-500 לקוחות ביום, ירד לקצב גיוס נמוך ובימים האחרונים היקף הגיוסים שלו ירד בכשליש מזה שנרשם לפני שהתחרות החלה. גם הום סלולר מניידת אליה עשרות מנויים בלבד מדי יום.

>> המדריך השלם למהפכת הסלולר

>> וגם: מהפכת הסלולר - כל התשובות לשאלות שלכם