בשנה שעברה הימרתי נכונה על זכייתו של "אור ירח" באוסקר הסרט הטוב ביותר. נכון שזה היה יישור סטטיסטי אחרי 19 שנים רצופות של הימורים כושלים, אבל עדיין, אתם עומדים לקרוא עכשיו את תחזית האוסקר של האדם שידע ש"אור ירח" ייקח. אז מה אם שנה קודם הוא התערב על 50 שקל שאף אחד לא יכול לגנוב את זה מ"האיש שנולד מחדש".

1) שחקן משנה

אם יש היגיון: סוכנויות ההימורים נותנות את זה כרגע לסם רוקוול על "שלושה שלטים מחוץ לאבינג, מיזורי" (והנה קטע מעניין: וודי הארלסון, השותף שלו בסרט, מדורג אחרון ביחסי ההימורים עם 40:1. זה אומר שאם תשימו דולר על זכייה שלו ותצאו צודקים, תרוויחו 40 דולר. אבל נחשו מה? לא תצאו צודקים).

אם יש מגיע: אז זה לגמרי רוקוול, שמאז "גרין מייל" ב-1999 נראה כמו זוכה אוסקר שמחכה לקרות. מה גם שהדמות שלו ב"מיזורי" משתנה ומתפתחת כמו תיק 4000, והוא עושה פשוט נהדר את הסיבוב שלה.  

והאוסקר הולך: לווילם דפו על "פרויקט פלורידה". הסוכנויות ממקמות אותו שני, שזה כבר סימן למשהו, וזאת גם המועמדות היחידה לסרט העצמאי הזה שזכה השנה לשבחים יוצאי דופן. בגיל 62, אחרי שלוש מועמדויות ואפס זכיות, הבטן שלי אומרת שהשנה זה שלו, ואני מזכיר לכם שזאת הבטן שהביאה לכם את הזכייה של "אור ירח". אז מה אם שנתיים קודם היא התערבה על שש בירות שמארק רופאלו מכה את התחזיות ולוקח על "פוקס-קצ'ר".

2) שחקנית משנה

אם יש היגיון: אז אליסון ג'אני הולכת הביתה עם הפרס על "אני, טוניה" - אבל יש אבל. סוכנויות ההימורים אמנם מדרגות את ג'אני כפייבוריטית מובהקת, אלא שלורי מטקלף מזנבת בה עם "ליידי בירד", ככה שזאת בחירה בין שני פרופילים די דומים: שתיהן שחקניות ותיקות ומוערכות, שתיהן מגלמות את האימהות של גיבורת הסרט, שתיהן בתפקיד חייהן.

אם יש מגיע: אז הלב באמת נקרע, אבל ג'אני בהפרש קטנטן. מה שהיא נותנת ב"אני, טוניה" זה מקרה מובהק של שחקן שעושה את הדמות, עד כדי כך שאי אפשר לדמיין בכלל ליהוק אלטרנטיבי. סימביוזה כזאת בין דמות ושחקן באמת שווה זהב.

והאוסקר הולך: לאליסון ג'אני, אבל לפי הקונספציה השלטת שלי, זה גם בגלל ש"ליידי בירד" יקבל את הנקודות שלו במקומות אחרים.

3) תסריט מעובד

אם יש היגיון: אבל אין היגיון, כי ג'יימס אייבורי הוא פייבוריט כל כך מובהק על "קרא לי בשמך" המשעמם עד מוות שבחלק מסוכנויות ההימורים תרוויחו רק 12 סנט על כל דולר שתשימו עליו. אין, העולם השתגע.

אם יש מגיע: אז זה כל כך של "לוגאן", שבחורף שעבר היה עליו דיבור רציני ומוצדק מאוד של מועמדות לפרס הסרט. המומנטום הלך אבל הגדולה נשארה, ובהינתן שזאת המועמדות היחידה שלו, יש כאן הזדמנות לעשיית וואחד צדק.

>> סוגרים עשור ליקום הקולנועי של מארוול עם מר קומיקס בעצמו, אורי פינק. האזינו לפרק החדש של גיקונומי פיצ'רינג:

והאוסקר הולך: לווירג'יל וויליאמס ודי ריס על "פרחים בבוץ". גם כי זה הסרט-הרציני-על-שחורים היחיד בטקס (כלומר בניגוד ל"תברח" שהוא ההפך הגמור, לא רציני וכן טוב), וגם מפני ש"פרחים בבוץ" הוא הפקה של נטפליקס ששיחקה לפי הכללים והוקרנה בבתי הקולנוע כדי להיות זכאית למועמדות. נראה שזה בדיוק הלך הרוח באקדמיה כרגע - נכונות לחיות עם מהפכת הסטרימינג כל עוד האחרונה נשארת עם רגל אחת נטועה בעולם הישן - כך שיש כאן הזדמנות לשתי הצהרות בפסלון אחד.

4) תסריט מקורי

אם יש היגיון: קודם כל, זה יהיה מאוד מאוד צמוד. "תברח" ו"שלושה שלטים" הם הפייבוריטים של הסוכנויות, עם הפרש זניח בין שניהם והפרש קטן גם מ"ליידי בירד" שמזנב בהם יפה. אלא שגם "צורת המים" מועמד, ואותו אי אפשר לבטל על הסף בשום קטגוריה.

אם יש מגיע: עם כל אהבתי ל"תברח", זה מגיע למרטין מקדונה על "שלושה שלטים".

והאוסקר הולך: לוונסה טיילור וגיירמו דל טורו על "צורת המים", גם כדי לעצבן אותי וגם כדי לפצות את דל טורו על מה שיפורט בהמשך. אבל בעיקר כדי לעצבן אותי.

5) שחקן ראשי

אם יש היגיון: בשתי מילים, גארי אולדמן. לפי הסוכנויות אין לו תחרות בכלל, והקטגוריה אכן כה חיוורת - לרבות פיזית, ר' טימותי שאלאמה ב"קרא לי בשמך" ודניאל דיי לואיס ב"חוטים נסתרים", שני תפקידים עם אפס פיגמנטים במצטבר - שזה באמת נראה בכיס של אולדמן.

אם יש מגיע: אז עדיין אולדמן. "שעה אפלה" הוא סרט בינוני, אולי בינוני-פלוס ביום חם, אבל התפקיד של אולדמן כצ'רצ'יל הוא בפירוש החומר שממנו עשויים פסלונים.

והאוסקר הולך: לאולדמן, כי בשביל שאלאמה זה מוקדם מדי ובשביל דיי לואיס זה יהיה ממש לעודד את כוונות הפרישה שלו, ומי לעזאזל רוצה בזה.

6) שחקנית ראשית

אם יש היגיון: אז זה חייב להיות של פרנסס מקדורמנד על "שלושה שלטים", גם בגלל שהסוכנויות משוכנעות בזה וגם בגלל שבגיל 60 היא לגמרי בשלה לאוסקר השני שלה. עברו כבר 22 שנה מאז "פארגו", כי באמת אין לי מספיק סיבות להרגיש זקן.

אם יש מגיע: לגמרי מגיע למקדורמנד, אבל מבחינתי מגיע גם למרגו רובי על "אני, טוניה". בכלל, זכייה כפולה של ג'אני ורובי תעשה יופי של חסד עם שתיהן ועם "טוניה", לא פחות משזכייה של מקדורמנד תהיה תחילתו של פיצוי ל"שלושה שלטים" על אי-זכייתו בפרס הסרט. הו כן, הלכתי לשם.

והאוסקר הולך: למקדורמנד, בזכייה המשמעותית היחידה של "שלושה שלטים" במה שהיה אמור להיות הלילה שלו. תזכרו איפה שמעתם את זה קודם, ותשכחו מהפעם ההיא שאמרתי שאני נותן ביצה אם בראד פיט לא מביא זהב על "מאניבול".

7) צילום

אם יש היגיון: הסוכנויות מסמנות את רוג'ר דיקינס הענק, חד-משמעית הצלם החי הטוב ביותר שמעולם לא זכה באוסקר ("ביג לובוסבקי", "ארץ קשוחה", "סקייפול", שוב "פארגו" ועוד אינספור). "בלייד ראנר 2049" אכזב בקופות ואכזב בכלל, אבל לא במחלקה של דיקינס, ובגיל 68 כבר מתגנבת לעניין הזה שאלת ה"אימתי".

אם יש מגיע: שוב דיקינס.

והאוסקר הולך: לידיים של דן לאוסטסן על "צורת המים". זה חלק מהקונספציה שלי ואני דבק בה.

8) עריכה

אם יש היגיון: אז ממש לא אכפת לכם מי ייקח את הפרס הספציפי הזה, אבל למען הסדר הטוב וציבור המהמרים, דעו לכם שזאת הקטגוריה המרכזית היחידה שבה "דנקרק" מוביל משמעותית. עלה לבמה, לי סמית.

אם יש מגיע: טטיאנה ס. ריגל, "אני, טוניה". לא על עבודה מושלמת, אלא על הסרט עם הכי הרבה גרוב קצבי שראיתי השנה.

והאוסקר הולך: לסידני וולינסקי, "צורת המים". שאגיד שוב "קונספציה"?

9) בימוי

אם יש היגיון: אז זה כבר מונח בכיס של גיירמו דל טורו על "צורת המים". מבחינת הסוכנויות זה באנקר מאז שהוכרזו המועמדים הסופיים.

אם יש מגיע: מרטין מקדונה על "שלושה שלטים", ובהפרש ניכר. אז באופן טבעי, כמובן שהוא לא אפילו לא מועמד.

והאוסקר הולך: לגרטה גרוויג, "ליידי בירד". הימור פרוע, אבל כזה אני, חי על הקצה. ואפילו יש בזה קצת היגיון, כי זכייה שנייה אי פעם של במאית (הראשונה הייתה קתרין ביגלו על "מטען הכאב", ב-2010) היא מסר מאוד מתבקש של האקדמיה בשנה הספציפית הזאת, מה גם שהבימוי של גרוויג - בדגש על בימוי השחקנים, ביתר דגש על בימוי השחקניות - פשוט נהדר, אז בכלל.

10) סרט

אם יש היגיון: "שלושה שלטים", אבל זה נכון רק להרגע. בדו-קרב בינו לבין "צורת המים" כבר היו מספיק מהפכים בשביל לא לקחת שום דבר כמובן מאליו.

אם יש מגיע: רק "שלושה שלטים". ואם תתעקשו, אז אולי "תברח". אף אחד מהמועמדים האחרים לא באותה ליגה.

והאוסקר הולך: ל"צורת המים", כי אני לא רואה איך האקדמיה בוחרת בסרט שהואשם בסלחנות כלפי גזענות - שזה בולשיט בפני עצמו, אבל עזבו עכשיו - על פני סרט שכל הקטע שלו זה להרים לכל הדפוקים של אמריקה במכה אחת. לא באקלים הנוכחי. שימו לב, את זה אומר לכם ההוא שידע בקשר ל"אור ירח". וב-2013 התערב על 5 גרם ש"כח משיכה" ינצח את "12 שנים של עבדות".

טקס האוסקר 2018 ישודר בשידור ישיר בלילה שבין ראשון לשני, 4-5.3 בשעה 3:00 ב-yes1. הצטרפו אלינו לסיקור השוטף של הטקס ב-mako תרבות, הלילה החל מ-03:00.