השם קארי פרסטון כנראה לא אומר לכם יותר מדי, אבל זה בדיוק המקרה שבו הפנים מעלות מיד פלאשבקים לדמויות אהובות. פרסטון, שהפציעה לראשונה על מסכינו הביתיים כארלין מ"דם אמיתי", התפרסמה זה מכבר בתפקיד הקאלטי של אליזבת' טסיוני בסדרה "האישה הטובה" (yes דרמה ראשון 21:15).

מבט קצר ברזומה שלה מוכיח שמדובר ככל הנראה בשחקנית הכי עסוקה שאתם לא מכירים: 'חוק וסדר', 'סקס והעיר הגדולה', 'ספין סיטי' ו'עקרות בית נואשות' הן רק חלק מהסדרות שהגיעה אליהן להופעת אורח, ומריל סטריפ, פיליפ סימור הופמן, ניקול קידמן וסקרלט ג'ונהסן, הם רק חלק מהכוכבים ששיחקה לצדם בקולנוע. בראיון בלעדי ל-mako היא מספרת על הפריצה הגדולה בקריירה, עבודה עם האיי ליסט של הוליווד ועל הסיטואציה שבה נאלצה לחלוק סצנת מיטה עם בעלה, מייקל אמרסון.

אורחת קבע

אין תמונה
"אני מרגישה שעכשיו אני מכיר את אליזבת טוב יותר"
"עם התפקיד של אליזבת' טסיוני הייתי ממש בת מזל" משחזרת פרסטון "כי לא הייתי צריכה להיבחן. זה היה קצת כמו חג המולד, לקבל תפקיד מגניב בלי להצטרך להתחרות עליו. רוברט ומישל (קינג, יוצרי הסדרה – ל.א) הכירו אותי מכל מיני פרויקטים שעשיתי בעבר ובעיקר מעבודתי בסרט 'משחק כפול' עם ג'וליה רוברטס וקלייב אוון, וחשבו שזה התפקיד בשבילי".

"בהתחלה היה מדובר בתפקיד אורח קצר, הופעתי לפרקים בודדים בעונה הראשונה ואז לא הזמינו אותי לעונה שנייה. חשבתי לעצמי: "נו טוב, זה נגמר, היה נחמד", והמשכתי בחיי. ואז לפני תחילת צילומי העונה השלישית ההפקה יצרה איתי קשר, וביקשו ממני לחזור – הפעם ליותר פרקים. זה היה מרגש נורא, וכל כך שמחתי. אליזבת' היא פשוט מהממת. אגב, אני מרגישה שדווקא בעונה השלישית התיישבתי איתה כמו שצריך, פתאום הכל התחבר, אני מכירה אותה הרבה יותר טוב עכשיו".

"האישה הטובה" עטורת הפרסים והרייטינג של רשת סי בי אס (משודרת אצלנו ביס דרמה) לא רק החזירה מתהומות הניינטיז את ג'וליאנה מרגוליס כעורכת דין שאפתנית וחזקה האוחזת בבעל נואף אך חמודי (כריס נורת'), אלא גם בראה את עורכת הדין הג'ינג'ית הנוירוטית אליזבת' טסיוני, שעובדת, איך לומר בעדינות, לא בדרכים המקובלות.

"היא גאון מפוזר" קובעת פרסטון "בראש שלה היא מקדישה את אותו הזמן לקייס כמו שהיא מקדישה לצבע החולצה שלך. ואני צריכה לעשות את החיבור בראש ולהבין, כמה זמן ואיך בדיוק היא עברה משיחה על משפט רציני למרקם של החליפה של אלישיה? היום אני יכולה להגיד שאני מבינה איך המוח שלה עובד, אבל זה לא טריוויאלי".

את דומה לאליזבת' בחייך האישיים?
"לא! לא ממש..." היא צוחקת "היא עורכת דין מבריקה מה שאני, ובכן, לא ממש. היא גם מדברת בשפה שאני לא מבינה, שפת עורכי הדין. רק ללמוד לדבר כמוה היה מתאגר בטירוף. זה לא טבעי בכלל, וזה אחד האתגרים הברורים של הסדרה, לא רק עבורי: ללמוד לדבר כמו עורכת דין. אנשים רגילים לא משתמשים במילים האלה".

אם לשפוט לפי הרחוב, מספרת פרסון, כולם מתים על אלזבת'. "קיבלתי פידבק מדהים עליה. לאחרונה אפילו יותר מאשר על 'דם אמיתי'. זה מצחיק, כי זאת סדרה שעשיתי בה כשישים פרקים, לעומת תשעה בלבד כאן. אני תמיד יכולה לנחש אם כשניגשים אליי ברחוב, ניגשים בגלל אליזבת' או בגלל ארלין. כשמישהו שאני לא מכירה ניגש אליי, אני עושה לו פרופיילינג בארבע שניות בראש שלי, ובדרך כלל אני לא טועה. באים אליי ואומרים 'היי, אני מת עליך בסדרה' ואז אני שואלת 'האישה הטובה?' ויענו לי 'ברור, מה עוד?!'. לשתי הסדרות יש סוג די שונה של קהל. נדמה לי שמי שצופה בז'אנר סדרות הערפדים לא בהכרח יצפה ב'אישה הטובה'. למרות שתמיד יש את אלו שצופים בהכל" היא צוחקת.

אחד הדברים שפרסטון מדגישה לגבי הסט של "האישה הטובה" הוא החמימות והנינוחות השוררים בו. "כשאני מגיעה לשם אני לא מרגישה כמו אורחת, אלא ממש כמו חלק מהקאסט. זאת קבוצת אנשים מאוד מוכשרת והם קרובים בצורה מדהימה. כבר עבדתי עם ג'וליאנה (מרגוליס – ל.א) לפני כן. הופענו יחד במחזה ברודווי שבע שנים. ההיכרות המוקדמת שלי איתה הפכה את העבודה מראש לנינוחה יותר, למרות שהיא מטבעה אדם פתוח ומזמין – ואת זה כולם יגידו לך".

באיזו סצנה הכי נהנית לשחק בסדרה?

אין תמונה
לגמרי מכורה לטלוויזיה. פרסטון
"בעונה השלישית יש את הפרק שאליזבת' נכנסת לכלא. היא צריכה לעבור ראיון פסיכיאטרי כדי להגיע בזמן למשפט, ואחרי שהיא מתאמצת לעבור, היא צריכה לרוץ למשפט ספורט שמתנהל במגרש עצום. רצתי במורד המגרש עם הנעליים ביד וצעקתי בכל הכוח, עליתי לבמה, הנחתי את התיק, נעלתי נעליים והתחלתי לדבר צרפתית. ואני בכלל לא מדברת צרפתית. זה היה הזוי לגמרי. באופן כללי אליזבת' מכניסה את עצמה לסיטואציות מטורפות, אבל היא כזו מבריקה שהיא יודעת לצאת מהן".

פרסטון, שעל חגורתה תלויים כעשרים וחמישה סרטים, בערך אותו מספר של סדרות וקצת פחות הפקות תיאטרוניות, אומרת שהמדיום המועדף עליה, לצפיה ולעבודה הוא טלוויזיה. "אני לגמרי רואה יותר טלוויזיה מאשר סרטים. אנחנו בתור הזהב של הטלוויזיה, זאת אמנות של ממש. כרגע, אני צופה ב'שובר שורות', 'המתים המהלכים' וב-'person of interest', בה בעלי משחק מיליארדר גאון, שיוצר מכונה שיכולה לחזות פשע לפני שהוא קורה, אבל מספקת רק את מספר הביטוח הלאומי של מי שלא יודעים אם הוא הקורבן או הרוצח. מתח בדיוני כזה".

בעבר עבדה פרסטון מספר פעמים על פרויקטים טלוויזיוניים עם מייקל אמרסון, בן זוגה בחיים, אבל רק לאחרונה הזדמן לה לשחק את אהבת חייו גם על המסך. זה קרה ב-"person of interest", שנמצאת כעת בעונתה השנייה ברשת CBS.

אז איך זה לשחק את אהובתו של בעלך? מצד אחד, מודה פרסטון, זה פחות מביך מהפרק ההוא ב"אבודים" בו שיחקה את אמא שלו (בפלאשבק, מה חשבתם), אבל זה לא אומר שהעבודה יחד לא הניבה רגעי מבוכה אחרים.

"הייתה לנו סצנת אהבה יחד" היא מספרת "אז אוקיי, זאת טלוויזיית פריים טיים ולכן מדובר היה בסצנה חסודה למדי, אבל עדיין אינטימית. מצד אחד, היה לנו יותר זורם לעשות אותה, אבל אני יכולה להגיד לך שכשראינו את השידור בבית פשוט התפוצצנו מצחוק"

מה על הפרק, מבחינת הפרויקטים הבאים?
"קודם כל, אני נהנית לעבוד ב'אישה הטובה' ומקווה שימשיכו להחזיר אותי. יש לי חברת הפקות בשם Daisy 3 Production, שבמסגרתה אני זוכה גם לביים הרבה, מה שאני מאוד נהנית לעשות. אנחנו מפיקים עכשיו סרט עצמאי שאככב בו, שיצולם באוגוסט בצפון קרולינה, מותחן פסיכולוגי בשם 'your ass is grass'. זאת ברכה לעשות את כל מה שאני עושה. אני זוכה להפעיל שרירים שונים של התעשייה הזאת, להיות גם שחקנית וגם מפיקה וגם במאית. מדובר בשלושה תפקידים שונים בתכלית. לא נראה לי שהייתי מסוגלת, נניח, לביים את עצמי"

אין תמונה
עם ג'וליאנה מרגוליס על הסרט של "האישה הטובה"
ומה תפקיד החלומות שלך?
"היופי בכותבים המוכשרים בטלוויזיה זה שהם מביאים לך חלום שלא היית חולמת עליו. אלזבת' היא לגמרי חלום, אבל אם היית שואלת אותי לפני כמה שנים, נראה לך שהייתי אומרת לך שאני רוצה לשחק עורכת דין גאונית ומגושמת בשיקגו?! אני חושבת שאני מתאימה יותר לקומדיות, והייתי שמחה לשחק באופו קבוע בקומדיה בתפקיד יותר מרכזי. תפקיד קומי ראשי בסדרה של פרקים של שלושים דקות, אני חושבת שזה הכיוון".

"האישה הטובה" משודרת ב-yes דרמה בימי ראשון ב-21:15. פרק סיום העונה יהיה זמין ב- VOD החל מ-6.5

>> בואו לעמוד הפייסבוק שלנו