שאלות שיהיה נחמד לשאול את מרגי: למה כל הבגדים שלך קטנים עליך? האיות Mergui מצליח להוסיף לך שיק צרפתי בארה"ב? הרי גם ככה ישווקו אותך כלטינו. ומה אתה מעדיף להיות, אוליביה רודריגו הבן או הארי סטיילס הבן? כאילו, בהנחה שלא נועה קירל הבן.

השבוע יצא הסינגל הבינלאומי הראשון של מרגי, מה שככל הנראה מסמל את פלישתו אל השוק האמריקאי. ממש כמו האקסית קירל והקולגות סטטיק ובן אל, אנחנו בעיצומו של סחף פופ שעלול לטלטל את תעשיית המוזיקה העולמית כולה (ובלטלטל הכוונה להתאדות תוך זמן קצר בלי להותיר זכר). שירו של מרגי נקרא "Sucks to Know You (FU)" והוא קצרצר ופופי וחמוד, ונטען כי נכתב על האקסית, נועה קירל.

מדובר בשיר פרידה שמלווה בקליפ ממש יפה (שמתעלה על השיר, למען האמת) וכולל לא מעט "פאק יו" ו"אני שונא אותך" ו"אמן תישארי לבד לנצח" (סתם, לא, זה שיר פרידה אחר). אם עד היום התנהלותו של מרגי אופיינה בפאסיב אגרסיב שקט ואצילי יחסית, עכשיו ברור שהוא בא להתלכלך. השיר גם מתכתב עם סינגל של נועה באנגלית שנקרא "פליז דונט סאק", ואפשר לראות בו גם תגובה לפרסומת שלה ל-yes שהכעיסה נורא את כולנו, שבה ליהקו דוגמן שדומה מאוד למרגי בלי שהיא טרחה להודיע לו על כך מראש.

מצחיק לחשוב על המאזינים החו"ליים, בטח יש כמה כאלו, שלא יודעים דבר על קירל או על מרגי ולא מודעים להיסטוריה, לכאורה, הטעונה והמורכבת הזאת. הם בטח לא מבינים מי המהגרים האלמונים האלו שמנסים להאביס אותם בדבר הכי לא מעניין בעולם – רכילות על אנשים שהם לא מכירים.   

אין ספק, הפרידה הזאת נותנת. יותר משנתנו היחסים, זה בטוח. לא שזאת חוכמה, מה קיבלנו מהם כשהיו ביחד? את "אמבולנס" וכמה ראיונות משעממים שבהם הם אמרו שהם זוג חנונים שאוהבים לשבת מול נטפליקס ולצפות בדוקו תמנונים. הציטוט המתוזמר והזהה הזה הופיע בכל כך הרבה ראיונות, שכבר אז פקפקנו בכך שהיחסים האלו אמיתיים ולא זיווג יחצני מלאכותי. והפרידה, מה לעשות, נראית מלאכותית באותה המידה.

עד שהפרסומת המשותפת תגיע, והיא תגיע

עכשיו, מה שהיה מעליב בפרסומת של קירל ל-yes לא היה הרפרור למרגי, אלא האדישות שבה. לא היה שימוש בדמותו כאמצעי להביע כעס, לעג או קנטרנות כלפיו, לא היה בה שום דבר אישי, סתם עוד שורה בהנהלת החשבונות של קירל. השיר החדש של מרגי מרגיש בדיוק אותו הדבר. לכאורה שיר נקמה מעליב וטוקסיקי, ה"קריי מי א ריבר" של מרגי, אבל בפועל זה סתם סינגל פופ מתקתק וכיפי שמרגיש נורא כללי ומהונדס מכדי להיות "וואו".

התחושה היא שמנסים לכפות עלינו איזשהו נרטיב של סגירת חשבונות בין מרגי לקירל, אבל זה פשוט לא אמין. הם לא מאווררים את רגשותיהם האחד כלפי השנייה באופן פומבי, כי פשוט אין כאלו. באותה המידה הם יוכלו להוציא, בקרוב, דואט משותף באנגלית או לשפוט יחד בריאליטי או לשתף פעולה בפרסומת הבאה של yes על תקן האקסים שכבר לא צריכים לריב על הממיר כי יש מבצע שקר כלשהו.

עד שהפרסומת המשותפת תגיע (והיא תגיע, אם ריטה ורמי מופיעים יחד אין ספק שהנפש האנושית אלסטית במיוחד), אפשר להסכים שהניסיון הזה ליצור עולם תוכן סביב שיר הוא לא חדש ובטח שלא ייחודי למרגי וקירל. בין אם זה איל גולן עם "כשאחר" שהוא הוציא כשאילנית החלה לצאת עם אלירז או ביונסה עם "למונייד" שלכאורה מבוסס על הבגידה של ג'יי זי, אמנים מנסים להוציא שירים ואלבומים שמתכתבים עם החיים שלהם. אבל פעמים רבות ניכר שזה מהלך יחצ"ני ולא אומנותי. וזה סבבה, זכותם, אבל גם זכותנו לא להתרגש מזה.

מרגי משתמש בפרידה בשיר הזה בדיוק כמו שקירל עשתה בפרסומת, שתיהן לא אותנטיות אבל המהלך של קירל עדיין פחות ציני כי לפחות פרסומת לא מתחזה ליצירה, כלומר קירל לפחות לא ניסתה לגרום לנו להאמין שאכפת לה. קירל ומרגי מוכשרים רצח גם בלי לרכב על הפרידה הזאת, שלא מעניינת אף אחד בחו"ל גם ככה. ואם יום אחד גם הם ישתמשו בחומרים מהחיים שלהם כדי ליצור שיר, ולא רק כדי לקדם שיר, אנחנו מבטיחים שישר נזהה. כי בשירי פופ מושלמים, אלו שזוהרים למרחוק, תמיד יהיו גרעינים קטנים של רגש ושל אמת.