יצחק (בוז'י) הרצוג, מספר שתיים במפלגת העבודה ויו"ר המטה, התפנה ביומיים האחרונים לכמה שעות במהלכן נתן מקום לשחקן שבו. הרצוג התייצב על סט הצילומים בכפר הנוער "בן שמן" כדי לצלם את תפקיד האורח שלו בעונה הרביעית של "עבודה ערבית". באחד מפרקי הסדרה הרצוג נעזר באמג'ד עליאן (נורמן עיסא), הדמות הראשית בתוכנית, כדי להבין כיצד על המפלגה ל"כבוש" את המגזר הערבי. "ולא", עיסא מדגיש בפניו, "לא לכבוש את הערבים במובן הזה, אלא לכבוש את ליבו וקולו בקלפי".

יצחק בוז'י הרצוג בעבודה ערבית (צילום: רועי ברקוביץ')
מנצל את הדקות הספורות שנותרו כדי ללמוד את הטקסט. הרצוג לצד עיסא על סט הצילומים | צילום: רועי ברקוביץ'

חבר הכנסת הרצוג, שלושה שבועות לבחירות, הקמפיין בשיאו. איך הצלחת למצוא זמן גם לצילומים?

"דחסנו שעתיים בהן יכולתי להתנתק להפקה הזאת, התכוננתי לכך מראש ואני חייב לומר שזה גם חלק מהסיפור. אנחנו מגיעים לכל האזרחים. אני חושב שגם העניין של הציבור הערבי הוא חשוב מאוד".

הערב הסתיימו צילומי העונה הרביעית של "עבודה ערבית", שעתידה לעלות בחודשים הקרובים לאוויר. במהלך העונה החדשה, מוצא את עצמו אמג'ד עורך הסבה מקצועית, עוזב את עבודתו כעיתונאי והופך ליועץ תקשורת, כשכל זה קורה, כהרגלו, לגמרי במקרה. בין לקוחותיו של יועץ התקשורת הטרי בסדרה, נכלל גם חבר הכנסת הרצוג. יו"ר מטה "העבודה" מסביר שם לאמג'ד כי מפלגת העבודה איבדה קולות רבים של ערבים ומודה ש"חלק מזה זה גם באשמתנו".

נראה שבמערכת הבחירות הנוכחית התמקדתם בתחום החברתי על חשבון התחום המדיני. אולי זאת הסיבה?

"אני לא מסכים עם זה בכלל. אלה סתם המתחרים שלנו, שיושבים על אותה המשבצת ומנסים לנגח אותנו. יש לנו משנה מדינית מרחיקת לכת. היא נמצאת גם במצע. אבל אנחנו מרימים דגל מרכזי חשוב שמציג חלופה לכל אזרח בתחום החברתי-כלכלי. אנחנו מפלגה שמחויבת מאוד לחזון שתי המדינות, ואחריות וזהירות הן גישה מרכזית".

לאחר ששינה מספר פעמים את לוח הזמנים של הצילומים – לצורך ראיונות בתקשורת ואירועים מטעם הקמפיין, הרצוג משתלב על רקע הסט בטבעיות, משנן את הטקסטים ומספיק לבצע בהם שינויים קטנים (בכל זאת, יש גבול לכמה שמספר שתיים של המפלגה מוכן לצחוק על עצמו בתקופת בחירות) ואפילו זוכה למחמאות מעיסא. "אמרתי לכם, הוא שחקן. הפוליטיקה והמשחק הם די דומים".

בוז'י הרצוג מצטלם לעבודה ערבית (צילום: רועי ברקוביץ')
חזרה אחרונה. עיסא והרצוג על הסט עם במאי התוכנית שי קפון | צילום: רועי ברקוביץ'

איך התחושה לשחק לצד נורמן עיסא (אמג'ד)?

"קודם כל, נורמן עיסא הוא  איש מקסים, הצוות נהדר. הסדרה היא נהדרת והאמת היא שהפקה התפלאו ששלטתי בכל כך פרטים בסדרה. הדבר שהכי שימח אותי כשהגיעה הפנייה היה שמי שהתלהב מכך במיוחד היו הילדים שלי וזה אמר לי הרבה מאוד. אני חושב שהיופי בסדרה הוא שהיא באמת אוספת ומטפלת במתחים בין יהודים וערבים בצורה נכונה. חושפת גם את התסכולים של כל הצדדים וגם את היכולת ואת הרצון של אנשים לחיות ביחד. אם את שואלת אותי הציבור הערבי היום בשל יותר מתמיד גם ברמה הפוליטית להשתלבות וגם אנחנו בציבור היהודי צריך לפתוח את השערים ולקבל את זה באהבה".

נורמן עיסא, השחקן הראשי בסדרה, מעדיף לא להכריז בפומבי על כוונות ההצבעה האישיות שלו, אולי מחשש שיסתבך עם האורח החדש שהגיע אל סט הצילומים. עיסא מדגיש ש"מה שיפה בבחירות הן שאתה בוחר לבד, עם עצמך", אבל כששואלים אותו למה היה מצביע אמג'ד הוא דווקא ממהר לנדב מידע. "אמג'ד בטח היה מצביע למפלגת העבודה", הוא אומר ומסביר זאת בניסיונה הבלתי פוסק של דמותו בסדרה להשתלב, "הוא קצת חנון כזה".