האייטם הבא מוקדש לכל אלה שאוהבים להתלונן על כך שיש להם המון סדרות מוקלטות בממיר ואין להם זמן לראות אותן. עכשיו יהיו לכן הרבה פחות. בסוף השבוע האחרון, וכחלק מתקופת ה-Upfronts, בה מציגות הרשתות את לוח השידורים שלהן לעונה הקרובה, הכריזו הרשתות הגדולות על כל הסדרות שלא יזכו לראות עונה נוספת. ABC, CBS, NBC, FOX וגם הרשתות הקטנות: The CW, MTV ו freeform (עד לא מזמן נקראה ABC Family) היו קשוחות במיוחד השנה. בין הסדרות שלא יזכו לראות עונה נוספת ניתן למצוא גם סדרות שנחשבו להבטחות גדולות בתחילה (ספוילר: על רובן לא באמת שמענו).

ABC (הרשת עם מספר הביטולים הגדול ביותר):

החבובות (HOT) – חיכינו וחיכינו לשובו של קרמיט ובסוף קיבלו את התשובה הפרוותית והלא מצחיקה ל״המשרד״. עצוב אבל צפוי.

Castle (קאסל; משודרת ב yes) – קומדית הפשע הקלילה בוטלה במפתיע לאחר שמונה עונות. אם לא צפיתם – וסביר שלא–  נספר לכן שהסדרה עקבה אחרי מחבר ספרי מתח (נייתן פיליון) השרוי במשבר כתיבה לאחר שהרג את הדמות הראשית שלו, בדיוק אז הוא נקרא לסייע למשטרת ניו יורק בפיענוח סדרת רציחות של פושע חקיין שפועל לפי ספריו. אל הסופר מצטרפת גם בלשית קשוחה שלא מחבבת אותו בתחילה (כמובן) ומשם הכל פחות או יותר ידוע. הביטול הזה מפתיע במיוחד בגלל שהדיבור על העונה התשיעית כבר היה בעיצומו. מסתורי אינדיד.

נאשוויל (משודרת בישראל ב-HOT וב-yes VOD) – סדרת הדרמה עשתה למוזיקת הקאנטרי את מה ש״אימפריה״ עשתה למוזיקת ההיפ-הופ (וגם שודרה לפניה), בוטלה אחרי ארבע עונות של ביקורות מצוינות. בלטו במיוחד תצוגות המשחק של שתי הכוכבות הראשיות שלה: קוני בריטון (״אורות ליל שישי״, ״סיפור אימה אמריקאי״) והיידן פנטייר (״גיבורים״). מעבר לפרסים הרבים להם הייתה מועמדות היא תיזכר גם בזכות הופעות האורח שהיו בה: בין השאר קונאן אובריאן, קלי קלרקסון, קארי אנדרווד וכן – גם מישל אובמה. נתגעגע.

 מה עוד?

הסוכנת קרטר (yes) – אחרי שתי עונות מצוינות ומעט צופים נגמר הסיפור. הספין-אוף שהביא את סיפורה של הסוכנת פגי קרטר (היילי אטוול) קצת אחרי מאורעות הסרט ״קפטן אמריקה״. אל דאגה, ״מארוול״ כבר עובדים על סדרות רבות שירשו את מקומה כבר בעונה הקרובה. 

המשפחה (משודרת HOT ובסלקום טיוי) –הסדרה בכיכובה של ג׳ואן אלן (״המועמדת״) מגוללת את סיפורה של ראשת עיר שמגלה שבנה, הנעדר מזה עשור ונחשב כמת, חזר לעיר ולחייה.  בדיוק התחלנו להתמכר לסדרה נוספת מבית היוצר של שונדהלנד ועכשיו זה נגמר. חוזרים למרדית׳ גריי.
פרק הסיום של הסדרה ישודר בשבת הקרובה (21.5) ב-22:00 ב HOT Plus

Galavant (לא שודרה בישראל)  - מאש אפ בין מחזמר רב משתתפים ו״משחקי הכס״. את השירים הנפלאים הלחין זוכה האוסקר, אלן מנקן (בין היתר ״בת הים הקטנה״), כשעל התסריט היה אחראי – דן פוגלמן, אחד הכותבים הגדולים של דיסני בשנים האחרונות (״מכוניות״, ״זוטרופוליס״). כל זה לא עזר לה והיא לא תזכה לראות עונה נוספת.

NBC:

Undateable (לא שודרה בישראל) – הקומדיה הרומנטית על רווק בן 34 שכל חבריו נשואים או בזוגיות והוא מחליט לחפש לעצמו חברים אחרים, כאלה שכמוהו, לא ראויים לדייט. למרות גימיק נחמד בו כל פרקי העונה השלישית שודרו בלייב, הסדרה לא הצליחו ליצור באזז ובוטלה..

Telenovla (לא שודרה בישראל) – אווה לאנגוריה (לנצח ״עקרות בית נואשות״) ניסתה לחזור לטלוויזיה בקומדיה בגוון לטיני, שהציגה את אחורי הקלעים המשוגעים של טלנובלה דרום אמריקאית. זה לא הלך. אז מה עדיף? לגלות שבעלך הוא הבן של אחותך או שהסדרה שלך בוטלה אחרי עונה אחת?

Mysteries of Laura (לא שודרה) - הדרמה הקומית עם דברה מסינג ("וויל וגרייס") כשוטרת במחלקת הרצח ואמא לשניים. אחרי עונה של ביקורות רעות ומעט צופים, הגיעה עונה שנייה של ביקורות רעות ויותר צופים וזהו. היא יכולה להתנחם בכך שוויל מקורמק (וויל) מצליח אפילו פחות.

מה עוד? בעיקר סדרות שלא שמענו עליהן - Crowded, HeartBeat וGame of SIlence. 

FOX:

The Grinder (הכריש; שודרה ב yes) - הסדרה עם השם הסקסי בכיכובו של רוב לואו - יש שיגידו, גבר סקסי בפני עצמו - בוטלה אחרי עונה אחת בלבד. פרט משעשע: הסדרה מתחילה בכך שלואו חוזר לעיירת הולדתו אחרי שהסדרה בה הוא מככב, the grinder, מבוטלת. ג'ינקס וזה.

מה עוד? Grandfathered עם ג'ון סטיימוס, Bordertown של סת' מקפרלן ("איש משפחה") וגם Cooper Barrett's Guide To Surviving Life.

CBS:

CSI:Cyber (זירת הפשע: סייבר; HOT) – בוטלה אחרי שתי עונות של רייטינג נמוך וביקורות רעות. ניתן לסמן פדיחה נוספת בקורות החיים של טד דנסון ("חופשי על הבר״, ״פארגו״) ופטרישיה ארקט, כשהסדרה בכיכובם מקבלת את הגרזן מ-CBS. בכך מגיעות לסיומן 16 שנים רצופות בהן הייתה סדרה כלשהי מפרנצ׳ייז CSI על המסך. יכול להיות שהתבגרנו?

וברשתות הקטנות?

MTV ביטלה את הקומדיה הלהט"בית Faking it, ה-CW ביטלה הדרמה העל טבעית של Containment והיד עוד נטויה.