המקרים הרבים של רצח נשים בתקופה האחרונה מדירים שינה מעיני כולנו, ואושרת קוטלר לא הצליחה להמשיך לשתוק. במונולוג נוקב בתכניתה בערוץ 10, "המגזין עם אושרת קוטלר", קישרה המגישה הוותיקה בין רצח הנשים לבין הרצח של לוחמת מג"ב, הדס מלכא, שאירע השבוע. "השבוע נרצחו בישראל חמש נשים, האחרונה מביניהן, הדס מלכא, נרצחה בידי מחבלים. צה"ל פשט על הכפר ממנו יצאו המחבלים, הטיל עליו עוצר ופתח בחקירות ומעצרים לקראת הרס בתיהם. תגובה מידית וחזקה, שגם אם אפשר להתווכח על מידת היעילות שלה, הרי שהיא באה מהר ובעוצמה". 

בהמשך, קוטלר עברה להשוות את התגובה לרצח של מלכא לתגובה השכיחה לרצח נשים בישראל. "בשבוע האחרון נרצחו ארבע נשים נוספות בידי מחבלים, אבל מסוג אחר, בני זוגן. הגברים שלא הצליחו או הספיקו להתאבד נעצרו, וזהו. תהום עצומה פעורה בין התגובה הכוחנית והמיידית לטרור ביטחוני, מול אי התגובה המוחלט לטרור בתוך המשפחה".

קוטלר כיוונה אצבע מאשימה לעבר הממשלה, לנוכח הידיעה כי 14 נשים נרצחו על ידי בני זוגן מאז ינואר 2017, ואם לדייק - לעבר שרה אחת, מירי רגב. "רצח נשים הוא לא גזירה משמיים, הוא לא טרגדיה שאין דרך לעצור אותה. הוא תעודת קלון לנו כחברה, ותעודת עניות לממשלה ובמיוחד לנשים השרות שמכהנות בה, שלפחות אחת מהן עסוקה בצווחנות טיפשית על זוטות תרבותיות ויצירת גימיקים". את המונולוג היא סיימה במילים הקשות - "האימפוטנטיות הזאת לא רק מקוממת, יש לה תג מחיר והוא כתוב בדם".

שרת התרבות לא היססה לפני ששיגרה לפייסבוק תגובה חריפה וישירה. האחרונה פרסמה פוסט עם תמונת אחד מרוצחי מלכא, ופנתה ישירות אל העיתונאית: "אושרת קוטלר, הקישור בין אלימות פלילית על רקע אישי, לבין הטרור הלאומני והדתי שמדינת ישראל מתמודדת איתו הוא דמגוגי ומעוות. המונולוג שלך אתמול, פוגעני ואלים גם כשהוא במסווה ליברלי". היא המשיכה וענתה לטענותיה של קוטלר, "מה שאת מכנה 'זוטות תרבותיות', למשל מאבקי על שירת דרוויש - אני בהחלט מחשיבה תשתיות טרור, כפי שתוכלי ללמוד מחולצת אחד המחבלים מאתמול (בתמונה - א"ר) וההשראה שהוא קיבל משיריו".

גם הטוקבקיסטים לא חסכו מקוטלר את דעתם הזועמת בפייסבוק, כשהסרטון שפורסם בדף של "חדשות ערוץ 10" גררו מאות תגובות רושפות אש. "שמישהו יעדכן את קוטלר השמאלנית הבזויה שעשתה כתבה לא מזמן על המשורר דרוויש, שהמחבל המתועב שרצח אתמול את הדס מלכא לבש באחת התמונות שרצו היום ברשת חולצה שעליה היה משפט משירו של דרוויש, אותו דרוויש שקוטלר וחבריה בשמאל מוקירים כל כך, משורר שכתב בשר הכובש יהיה לי למאכל. תתביישו ערוץ 10".

תגובות נוספות הצרו על עיתוי הפרסום, כיממה לאחר רצח החיילת. "ההשוואה הדבילית הזו בין זה לזה בערך 24 שעות אחרי הפיגוע הנורא היה לא במקום. חדשות זה לא המקום להביע את דעתך אלא להביא אותם לציבור, כמו שהם!". גם ההתייחסות העקיפה לרגב זכתה גם היא לתגובות חריפות: "מה הקשר בין רצח מתועב של נשים על ידי גברים לבין רצח של חיילת על ידי מחבלים ארורים? וכרגיל בכל פעם מזכירים את מירי רגב הצווחנית... האם היא אשמה ברצח נשים?".

תגובות אחרות שיבחו את דבריה של קוטלר, "כתבה חשובה של אושרת. אין כאן שום הוזלה של מעשי הטרור, אלא הדגשה שהממשלה יכולה להגיב באופן מיידי ותקיף גם למעשי רצח בתוך המשפחה והיא פשוט לא עושה את זה מתוך בחירה".

ערוץ 10 בחר שלא להגיב בנושא.

mako תרבות בפייסבוק