לאומית

שלום, מה השנה? כי על פי האתר של קופת החולים "לאומית" נראה שהתשובה לשאלה הזאת היא 2007. האתר של "לאומית" הוא בועה אטומה ומרחפת של תוכן מינימלי בלי הרבה קשר לעולם החיצון. הוא מציג באופן בלעדי כמעט את שירותי הקופה עם מעט מאוד תוכן מלווה. מעט המאמרים של "לאומית" מרוכזים בלשונית אחת שכל הקטגוריות מסתתרות בתוכה, ומתחילים כולם באותו הנוסח: "אז את רוצה להיכנס להריון? מזל טוב, הנה כל מה שאת צריכה לדעת"; "השתחררת מצה"ל? מזל טוב, הנה מה שאתה צריך לדעת"; "איבדת שלוש גפיים בתאונה? מזל טוב, הנה כפתור הנגישות שלנו, אתה יכול להקליק עליו עם הלשון".

הלוק: קורקטי, יעיל, ממשלתי כמעט. נעים בעין אבל לא משובב שום חלק בנפש. 6

מדורים: בהצלחה עם הניסיון למצוא אותם, אבל הם לאקוניים וקיימים. 6

תמונות האילוסטרציה: בהירות ולא מגוונות. 4

האם קורונה מוזכרת? בהחלט. אהבנו את תשומת הלב ואהבנו עוד יותר לראות משהו לא מכירתי בדף הבית. 8

האם כיף לי פה? כמו שכיף בקופת חולים עצמה, כלומר לא. 4

בסך הכל: 28

מאוחדת

לאתר קופת החולים "מאוחדת" יש בעיה מרכזית אחת והיא הגלילה האינסופית והלא לגמרי נוחה שנדרשת בו. זה חיסרון שהוא גם יתרון כי "מאוחדת" מקפידה לדבר עם גולשיה בגובה העיניים, ונותנת להם קודם כל רשימה ארוכה של זכויות רפואיות, ורק אחר כך מנסה למכור להם שירותים נוספים כמו ביטוח בריאות לנסיעות או שירותי רפואה משלימה. מצד שני, עד שמגיעים לחלקים העסיסיים בסיפור הזה, האצבע ננקעת מרוב לחיצות על מסך הטלפון או ההקשות על העכבר, ולכו תמצאו עכשיו רופא אצבעות ראוי. כשכבר מגיעים לתוכן המגזיני של "מאוחדת", מגלים עולם מושלם של כותרות משעשעות ("כולם מדברים על סוכר, אף אחד לא מדבר על מלח"? אהבנו) ודרכים יצירתיות להנגיש תוכן רפואי.

הלוק: תפסת מרובה - לא תפסת. מרוב ניסיון להציע לגולש תוכן אטרקטיבי, "מאוחדת" הזניחה את הידידותיות למשתמש. כמו כן, הרבה מאוד כתום. 6

מדורים: שייכים כולם לאזור שנקרא "המגזין", ומפוזרים על פני האתר כולו באופן שהיה גורם לספרן להתעלף מרוב צער. כשכבר נכנסים אליהם, הם שובביים כמעט, ועושים חשק להישאר עוד ועוד בבאזפיד היעני רפואי הזה. כל הכבוד. 10

תמונות האילוסטרציה: חשוב לנו לשבח את השילוב של דוגמני שאטרסטוק שעברו את גיל 60, וחשוב לנו לנזוף בעובדה שהרבה מאוד תמונות לא מכילות פנים אנושיות. 7

האם קורונה מוזכרת? לא. ברמה כזו שצריך להשתמש בלשונית החיפוש כדי למצוא דף אחד על הנגיף, וגם הוא מכיל רק את הוראות משרד הבריאות. 2

האם כיף לי פה? כן, אבל עבדתי קשה מאוד בשביל ליהנות. 8

בסך הכל: 33

כללית

אתר קופת החולים "כללית" הוא קודם כל מתחזה מספר אחת בארץ וצריך לשסות בו את חיים אתגר עם מצלמה ושטר של מאתיים. וזאת משום שמי שייכנס לאתר "כללית" עלול לחשוב שהגיע בכלל למגזין מקוון או לסוג האתרים האהוב על גולשים בני 60 פלוס: פורטל. האתר של "כללית" הוא בעל עיצוב נקי, שמפנה אותך קודם כל לרכיבי תוכן - הנה מדור הריון ולידה וכאן מדור תזונה. סליחה, חברים, אתם קופת חולים או "מילון היופי"? למרות זאת, יש לשבח את "כללית" על התפרשות על פני כל תחומי הסיקור הרפואיים, מצליאק עד טיפול בשיער מסולסל, ולהציע שייתנו העלאה למנהל ה-SEO שלהם (כלומר למי שאחראי לנראוּת של "כללית" במנועי החיפוש) כי אין כמעט מחלה, תסמונת, דלקת, הפרעת שינה או כל דאגה בריאותית בלי של"כללית" יהיה מאמר על כך, מה שהופך אותה לתמנון גוגל-י רב זרועות שקשה לחמוק ממנו.

הלוק: נקי ואלגנטי. 6

מדורים: מכווני משפחה (ידוע שרווקים אינם זקוקים לשירותים רפואיים מלבד פסיכיאטר שיטפל בהפרעת האישיות שככל הנראה מונעת מהם להתחתן ולהתרבות), אופטימיים ברובם, לא מאוד שימושיים אבל כן יעבירו לכם שעה של גלישה שבסופה תחשבו שיש לכם את כל המחלות בעולם. לצערנו, גילינו במאמרים שלהם כמה נימות, איך לומר, גזעניות למדי ולכן למרות שמדובר בתוכן מגוון ומעניין ברובו, הורדנו נקודות על האופן בו בחרו לנסח את התוכן הזה. 6

תמונות האילוסטרציה: סבירות בהחלט. אהבנו שיש דוגמנית לא-לבנה וכן מתולתלת בעמוד הראשי, ושהיא הפנים ש"כללית" בחרו בשביל להפנות את גולשיהם מהאתר לאפליקציה. 7

האם קורונה מוזכרת? ברור, ובענק. 10

האם כיף לי פה? נחמד לי מאוד אבל לא מיועד למי שמחפש מידע על שירותים רפואיים שהוא יכול לקבל בקופת חולים. 6

בסך הכל: 35

מכבי

אם נמאס לכם מהלובן של אתרי קופות החולים, "מכבי" שמחה להציע לכם חידוש מדהים: הצבע כחול. אתר "מכבי" לא הולך סחור-סחור ומציע לך בעיקר תשבוחות לשירותי הקופה, שזה נחמד מאוד אבל לא לשם כך התכנסנו. המאמרים הרפואיים מרוכזים בשתי לשוניות במעלה הדף - "אנציקלופדיית הבריאות", הכוללת טקסטים קצרים ויעילים שחולשים על מאות נושאים אנטומיים ונפשיים, ו"מגזין להיות בריאים" שעוסק בתזונה ומכיל מאמרים יותר לייף-סטייליים ומתכונים. האנציקלופדיה מעוצבת בחסכנות ויוצרת רושם מקצועי למדי, וזאת לעומת המגזין שמנסה לגרות ולפתות כמעט את הגולשים הרעבים של "מכבי".

הלוק: כחול מאוד. כשלעצמו, לא משהו להתרגש ממנו, אבל העובדה שהוא היחידי שבחר בצבע הסביר הזה מעניקה לו נקודת בונוס. 8

מדורים: מובחנים, מקצועיים ושימושיים מאוד. כאן נאלצנו להוריד נקודה פשוט משום שקשה למצוא אותם, והם לא קופצים בתוצאות החיפוש בגוגל אז מה בכלל עשינו פה? 7

תמונות האילוסטרציה: לא משהו לכתוב עליו הביתה. אך ורק אנשים לבנים ומאושרים (יוצא דופן הוא אדיר מילר, הפרזנטור של הקופה, שהוא אמנם אשכנזי אך יש לו מנעד רחב בהרבה של רגשות), בדגש על נשים לבנות מאושרות. 7

האם קורונה מוזכרת? בדוק שכן, ובגדול מאוד. 10

האם כיף לי פה? כן, רק חבל שהתוכן הזה - שאפשר לבסס עליו אינספור עבודות בתיכון - מוכמן ככה. תתגאו בעבודה היפה שעשיתם, "מכבי". 7

בסך הכל: 39