אין תמונה
"בתחילת הקריירה שלי הייתי חוזר לפעמים הביתה מהעבודה ובוכה לכרית". אדוני

עובדי ערוץ 10 חתמו על הסכם קיבוצי עם הנהלת הערוץ. ועד העובדים, בראשותו של מתן חודורוב, הסכים לקיצוץ בשכר למשך שנה ולראשונה - מתן קרנות השתלמות לעובדים.

על פי ההסכם, עובדים שמשתכרים 7,000 שקל או פחות (כמחצית מאנשי החברה) לא יספגו קיצוץ כלשהו בברוטו או בנטו. עובדים שמשתכרים בין 7,000 ל-22 אלף שקל יספגו קיצוץ מינימלי של 2% למשך שנה בלבד. על חלק השכר שבין 22 אלף שקל ל-30 אלף שקל קיצוץ של 3%. הפחתת השכר תעמוד בתוקף רק עד סיום השנה, ותמורתה תתחייב הנהלת הערוץ שלא לבצע קיצוץ נוסף כלשהו בשכר העובדים עד ינואר 2016.

על חלק השכר שמעל 30 אלף שקל ייקבע ככלל קיצוץ בשכר בשיעור משתנה של 5%-15%. כמו כן הוחלט כי תוקם ועדת חריגים למתן פטור או הקלות בקיצוץ השכר למקרים עם בעיות מיוחדות.

בתוך כך, כל עובדי ערוץ 10, ללא הבדלי תפקיד או שכר, יזכו לראשונה לקרן השתלמות שתיפתח עבורם ב-3 פעימות: 80 קרנות כבר בחודש הבא, 100 קרנות בעוד כשנה ועוד 100 קרנות בינואר 2015. העובדים יקבלו הטבה סוציאלית בעלות של 7.5% משכר הברוטו הכולל. גם עובדים שייקלטו בעתיד, עם ותק של שנתיים לפחות, יזכו באופן גורף לקרן השתלמות במימון המעביד.

חודורוב אמר היום: "בחודשים האחרונים נאלצנו לנהל מו"מ לא קל בבית, במקביל למאבק ההישרדות שהובלנו כעובדים בחזית הממשלתית. אנו מברכים על ההסכם שמאזן בין הכורח הדחוף של החברה להבראה וחיסכון בטווח המיידי, לבין הצורך הברור של העובדים ליציבות ולאופק תעסוקתי בטווח הארוך".