מועצת העיתונות פרסמה היום גינוי חריג לדברים שכתב מבקר הטלוויזיה של "הארץ",רוגל אלפר, בשבוע שעבר. אלפר כתב ביקורת על סרטו של יואב לימור "נעלמים", ששודר ביום שלישי בערוץ 2, ועסק בהתבוללות יהודי העולם.

אלפר תקף בעקבות שידור הסרט, שהופק בשיתוף "משרד התפוצות", את האתיקה המקצועית של לימור, אך הדברים שנגדם יצאה המועצה היום נוגעים לשורות הבאות שנכתבו על ידו: "לימור הוא כמובן גזען. בדיוק כמו בנט. ולהבדיל, כמו היטלר... ההבדל היחיד בין לימור להיטלר הוא שהיטלר גם היה רוצח המונים... ואילו לימור בסך הכל עיתונאי מתקרנף, משעמם ונטול כישרון".

"המשפט 'לימור הוא כמובן גזען, בדיוק כמו בנט, ולהבדיל, כמו היטלר' – חוצה את גבול מופקרות הלשון גם במרחב שבו חופש ביטוי ועיתונות הוא נר לרגלינו", נכתב בתגובה הרשמית של המועצה, שבראשה עומדת השופטת בדימוס דליה דורנר.

"מבלי להרחיב עוד על המשוואה המחליאה שיצר הכותב אפשר לומר עליה כי היא זיהום מילולי שיש לעקור מתרבות הביקורת בתקשורת הישראלית, נכתב עוד בהודעת הגינוי. "המועצה מביעה תקווה כי עורכי 'הארץ' ישקלו, ואם צריך ירסנו, את בחירת הדימויים של מר אלפר בהמשך דרכו כמבקר".

נשיאות מועצת העיתונות שבראשה עומדת כאמור השופטת דורנר, מונה כ-30 חברים, ובהם נציגים לעורכים ולמו"לים, נציגים לעיתונאים ונציגי ציבור. עם נציגי הציבור נמנה גם הפרופסור לתקשורת יחיאל לימור, אביו של יואב לימור.

 הכתבה פורסמה במקור באתר גלובס

כתבות נוספות מגלובס: 

 למה השוק לא מאמין במיסוי דירה שלישית?

חברות הטבק משקיעות מיליארדים בפיתוח סיגריית העתיד