"שתפו את הסרטון שהרשות השנייה לא רוצה שתראו!"' - כך נפתח הפוסט שהעלתה אתמול האגודה לזכויות האזרח בישראל לעמוד הפייסבוק הרשמי שלה, ושזכה לאלפי לייקים וכשלושת אלפים שיתופים. מייקל לואיס, גלית גוטמן, ישראל אטיאס, טיטי איינאו, מירה עווד (ועוד) הם בין המפורסמים שמשתתפים בתשדיר שעוסק בחשיבות שבשמירה על זכויות האדם הבסיסיות ביותר שלנו: גוטמן מבקשת שוויון זכויות מלא לנשים, איינאו מבקשת שלא יפלו אותה בגלל צבע עורה ועווד רוצה שנשמור על הזכות שלה לדבר ערבית בחופשיות.


"תידהמו לשמוע כי באווירה שקיימת כיום, גם את הסרטון הלא מתריס הזה. שכל כולו מסרים חיוביים, מקרבים ובונים לנושא זכויות אדם. גם אותו, בישראל 2016, יש מי שחושב שצריך לצנזר", נכתב בפוסט, שבו הוזכרו גם החלקים הבעייתיים על פי הרשות השנייה: "הזכות לבחור ולהתחתן עם מי שאני רוצה, גם אם אני הומו", "הזכות לדבר ערבית בלי לחשוש", "אין כבוד. אין חירות. אין שוויון – במקום שלא שומר על זכויות אדם".

מירה עווד כתבה בדף הפייסבוק שלה: "אז מסתבר שהזכות של להט"בים להתחתן עם מי שהם רוצים, והזכות לדבר ערבית בחופשיות הם נושאים 'מעוררי מחלוקת' מבחינת ערוץ 2. עד כה חשבתי שאלה נושאים 'מעוררי מחלוקת' (המרכאות בכוונה) בקרב גזענים ופרימיטיבים, עכשיו אני רואה שהערוץ הכי נצפה בארץ נמנה עם אלה. ערוץ המשדר דברים מעוררי מחלוקת הרבה יותר, כמו התכנית 'עובדה', או כמו לוסי אהריש, ואלה עוד הדוגמאות האיכותיות! ומה עם האח הגדול? זה לא מעורר מחלוקת? מבחינתי לפחות כן, בהחלט! איזו טפשת".

התרעומת נגד פסילת התשדיר הגיעה באופן מפתיע גם מיו"ר הרשות השנייה עצמה, אוה מדג'יבוז', שכתבה בדף הפייסבוק שלה: "בד"כ אני לא מערבבת ענייני עבודה בפייסבוק האישי שלי, אבל הפעם אחרוג ממנהגי, יש לי לא מעט חברים שנלחמים על הזכות לאהוב ולהתחתן כמו שהם רוצים. כחברה שלהם אני נלחמת יחד איתם. כיו"ר הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו אני אלחם גם על הזכות שלהם לצעוק את זה בכל מקום #רקהאהבהתנצח".

מהרשות השנייה נמסר: "פניית האגודה לזכויות האזרח עוברת לעיון חוזר אצל מנכ"ל הרשות השנייה. החלטה בנושא תימסר בהמשך".