ירון דקל (צילום: חדשות 2)
דורש להפסיק את התופעה המבזה. דקל | צילום: חדשות 2

מפקד גלי צה"ל ירון דקל דורש מרדיו 103FM לרסן את התבטאויותיו של המגיש עו"ד יורם שפטל כנגד התחנה הצבאית. במכתבים ששלח דקל למנכ"ל הרדיו אייל פאר ולרשות השנייה הוא דורש התנצלות על דברים שאמר שפטל ובהם כינה את גל"צ "תחנה תומכת פשיזם ערבי פנאטי, אין שום הבדל ושידועה גלי צה"ל למרבה הצער, אין שום הבדל בין מה שאומרים שם, לבין מה שאומר האדם היחיד על פני כדור הארץ, שמסתובב עם התואר הטמא של דוקטור להכחשת השואה...".

הדברים נאמרו בחודש אוגוסט האחרון במחאה ובאחרונה פנה במכתב שני שהופנה גם למנכ"לית הרשות השנייה אילת מצגר וביקש את התערבותה. דקל כתב לפאר: "דעותיו של עו"ד שפטל ידועות לכל, אך מכאן ועד הניסיון הבוטה להתיר את דמה של התחנה בכל הזדמנות ובמחי יד, המרחק הוא רב . אין המדובר באירוע חד פעמי או ב'פליטת פה' כי אם בניסיון נואל להציג את התחנה הצבאית של ישראל - ציטוט מתכניתו מתאריך 28/04/2011 – כ'תחנה תומכת טרור'".

עוד כתב דקל, "גל"צ חשופה לקבל דברי ביקורת. עם זאת, אני סבור כי עו"ד שפטל אינו מביע ביקורת אלא משתלח, תוך שהוא חוצה פעם אחר פעם קווים אדומים תוך הכפשת התחנה. גל"צ פועלת ומתנהלת על פי עקרונות וערכים עיתונאים מוכרים ומקובלים בתקשורת, בארץ ובעולם. אני סבור שגם 103 FM היא תחנת רדיו שאמורה לייצג את מקצוע העיתונות, ועל כן עליה לפעול כמצופה מתחנת רדיו המשדרת לאוכלוסייה הרחבה. לא הכול מותר בשם הרייטינג.

"אני מצפה כי תיפסק העלמת העין מההכפשות הנשנות וחוזרות מבית מדרשו של עו"ד שפטל. איש לא נקף עד כה אצבע להפסיק את התופעה המבזה, שאינה מוסיפה כבוד לתחנת הרדיו 103FM וכמובן גם במישרין לרשות השנייה, וכך ה'גולם קם על יוצרו' והתבטאויותיו הפומביות של עו"ד שפטל אף גובלות בהוצאת לשון הרע".

בתגובה ענה לו פאר: "לא השבתי למכתבך מפאת כבודך ומשום שאני משוכנע שגם אתה כעורך ראשי של גלי צה"ל, דוגל בערכים של חופש ביטוי ופלורליזם. לא פעם אני שומע בגלי צה"ל דעות שמקוממות אותי, כאדם, וכן אני לא תמיד מאושר ודעותיהם של חלק משדריי, כולל דעתו של מר שפטל על גלי צה"ל - תחנה שאני מאוד מכבד. אבל מה לעשות, זאת דעתו. אפנה תשומת לבך לאמירותיו של אברי גלעד כלפי עיתון הארץ, תתפלא לגלות דמיון רב לדעותיו של שפטל כלפי גל"צ".

שובו של איוון האיום (תמונת AVI: חדשות)
לא עושה חשבון. שפטל | תמונת AVI: חדשות

והנה במארס השנה שוב התייחס שפטל לגל"צ בתוכניתו "שפטל עצבני" ואמר: "כאן בתחנה לא אומרים 'גלי צה"ל' אומרים 'תחנה תומכת פשיזם ערבית פנטית ... הבית של המחבלים....לסגור את מאורת מרעילי הבארות הזאת...... אבל בעיקר בשירות האויב הערבי... גלי צה"ל עולה 20 מיליון שקל בשנה אולי יותר אתה יודע מה אפשר לעשות בכסף הזה??". דקל בתגובה הפנה מכתב למנכ"לית הרשות השנייה ובה איים לפנות לערכאות משפטיות. הוא אף שוחח עם מצגר בטלפון והיא מצידה הבטיחה לסייע בעניין.

בגלי צה"ל וברדיו ללא הפסקה סירבו להגיב לדברים. מהרשות השנייה טרם נמסרה תגובה.

>> בואו לעמוד הפייסבוק שלנו